BIM oktober
Lägger till mig själv. Har något oregelbundna cykler så mitt datum är ungefärligt ☺️
3/10 - MacBookPro, första barnet 5e försöket
13/10 EJT, andra barnet, 7:e försöket
Lägger till mig själv. Har något oregelbundna cykler så mitt datum är ungefärligt ☺️
3/10 - MacBookPro, första barnet 5e försöket
Nu igår fick jag tydligt fertilt sekret i omgångar under dagen (dock ser jag ingen stegring alls i ÄL-tester ännu). Bara cykeldag 14 och jag brukar ha ägglossning myyyycket senare, men har också oregelbundna cykler och har ibland tidigare ägglossning.
Håller tummarna att ÄL ändå är på G, ägglossningen verkar bli mer kvalitativ när den hamnar tidigare i cykeln.
Falskt alarm här. Idag snustorrt och absolut ingen äggviteflytning. Absolut ingen stegring på ÄL-test heller mer negativt än igår. Är som att framstegen mot ÄL bara backade 10 ggr.
Värdelöst när man inte haft möjlighet att få till sex runt ägglossning, och den kommer flera dagar tidigare än vanligt. Så nu fick vi bara till sex samma dag som ägglossning (kanske tom efter ägget släppt) men chansen för graviditet är ju som högst dagarna och framförallt dagen innan. Det som skaver är att vi HADE kunnat haft sex dagen innan men vi var så galet trötta efter lååååååång resdag utomlands och suget var inte på topp kl 01 när vi väl kom fram. Jag trodde också då att ägglossningen skulle vara dagen efter när den eg var, så jag tänkte att det var inte hela världen.
Nu ångrar man sig ändå. Blir att vänta en hel cykel till då, suck!
Är i fullständig chock.
😭❤️
Vi fick tyvärr inte till det med sex i rätt tajming denna månad pga massa tråkiga och ledsamma omständigheter. Vi hade sex en gång sent den daget ägget lossade och det var för sent för att det ska ta sig tänker jag.
Jag väntar mens imorgon och symtomen ser ut precis som vanligt senaste cyklerna.
Det som dock gör mig glad är att min menscykel känns som den börjar bli allt mer sund. Ägglossning kommer tidigare, runt cd 18-19 ungefär istället för cd 25-27. Jag har fortfarande kort lutealfas, men nu 10 dagar istället för 8 dagar. Temphöjningen är högre generellt och håller i sig bättre. Jag har även börjat få ömma bröst etc under lutealfasen, precis som förr i tiden. Tänker att det är goda tecken på att gulkroppen producerar allt bättre med progestereon.
Så trots att det inte finns någon förhoppning om ett plus denna månad är jag ändå glad att cykeln känns så bra!