Inlägg från: bebissugen91 |Visa alla inlägg
  • bebissugen91

BIM oktober

Hej allihop! 

I september gör vi första försöket med att skaffa barn, bör ha ÄL runt den 23/9. Kommer att använda mig av clearblue fertilitetsmonitor för att testa 😊
    Någon mer här.som planerar barn i höst?

• Svar på tråden BIM oktober
  • bebissugen91
    Riode skrev 2023-09-03 09:12:37 följande:

Vi planerar bebis 2024! Jag kör inga ägglossningstester än, jag tycker mig känna ägglossning och får vanligtvis massor av fertilt sekret. Blir tredje försöket i september, men vet inte när jag har BIM under oktober för mensen har inte kommit än.

Så spännande 😊 är det det första barnet? 
    Använder du någon app eller så för att hålla koll på cykeln? 
  • bebissugen91
    Riode skrev 2023-09-03 17:21:34 följande:
    Verkligen, så pirrigt!
    Första barnet ja 😊
    Använder "Flo" appen mest för att komma ihåg hur det brukar se ut!
    Den använder jag med 😊 har hört mycket gott om den om man planerar barn. Sen använder jag clearblue fertilitetsmonitor som jag också hört så gott om.

Hoppas fler hoppar på tråden, spännande att följa andras resor med 😊
    När i september har du ägglossning? 😊
  • bebissugen91
    Anonym01082121 skrev 2023-09-03 21:21:29 följande:
    Vad är skilland på den och tillexempel clear blue som kan se de 4 mest fertila dagarna .hög till maximal fertilitet? :) 
    Den visar upp till 6 fertila dagar, man kan göra graviditetstester med den också och man för en väldigt bra överblick av alla tidigare menscykler. Ju fler menscykler du har registrerat desto mer exakt blir den. Har men inte fått mens på BIM så ber den dig göra ett gravtest också. Tycker också det är ett sjukt häftigt sätt att lära känna sin menscykel 😊 
    Sen blir det billigare i längden med ägglossningstester jämfört med om man skulle köpa dem digitala clearblue advanced.
  • bebissugen91
    Cinapuffen skrev 2023-09-07 21:50:46 följande:

Hoppar in här jag med! Hoppas på bättre lycka den här månaden. 😊

3/10 - MacBookPro, första barnet 5e försöket
    6-7/10 - Cinapuffen, 4e barnet, 2a försöket

Önskar er alla lycka till 🤗  
    Har äl runt 22-23/9 och använder mig av clearblue fertilitetsmonitor 😊 bim runt 6e-7e oktober

Cinapuffen, hur lång tid har det tagit för dig att bli gravid med dina andra barn, om det inte är för fräckt att fråga. 

6-7/10 - bebissugen91, första barnet, 1:a försöket 
  • bebissugen91
    Riode skrev 2023-09-12 08:48:51 följande:

Fick äntligen mensen i söndags, 37 dagars cykel blev det 😅
    Med all säkerhet pga. att jag prövat lite inositol, aldrig mer! Eller, bra att veta ifall en behöver skjuta på ägglossning/mens någon gång framöver kanske..
    Jag och mannen har valt att hoppa försök denna månad, jag har varit ordentligt sjuk nu också så vill ge kroppen en chans att bli 100% och se till att denna cykel inte är rubbad med. Skriver inte in mig i denna BIM tråd och hoppas egentligen inte att vi syns i nästa då ni alla ska få plussa i oktober! 😜🍀

Oj! Ja, jag har hört att Inositol kan ställa till det. Hur lång cykel brukar du annars ha?

Det är.nog klokt att hoppa ett försök denna gången. 
    Förhoppningsvis syns vi inte i nästa tråd 🤪 har ÄL nästa vecka och bim 6e oktober 😊 monitorn vill att jag börjar testa imorgon 😊
  • bebissugen91
    Macbookpro skrev 2023-09-15 16:52:51 följande:

Trots att det bara är försök 5 för oss har jag bokat in en privat fertilitetsundersökning. Det är helt enkelt för jobbigt för mig att vänta tills ett år har gått. Får vara värt 5000 sek. 

Jag förstår dig, så hade nog jag också känt. När har ni den? 
  • bebissugen91
    Ememem skrev 2023-09-15 21:51:35 följande:

Hoppar in i tråden. Skitläskigt men har äntligen bestämt att jag vill ha en trea. Tanken har alltid funnits där men alltid något som hindrat. 

Fyller 37 år i höst så känner lite att det är nu eller aldrig. Har två barn varav den yngsta går i förskoleklass.

Tempar och har även gjort det vid tidigare barn med gott resultat.

6-7/10 - bebissugen91, första barnet, 1:a försöket
    10/10 - barnlängtan89, andra barnet, 14:e försöket, 3:e efter kemisk
    14/10 - Ememem, tredje barnet, 1:a försöket
    16/10 -  villblimamma98, första barnet, 5e försöket
    Vad kul att ni bestämt er för en trea hur många försök krävdes det innan du brev gravid med de andra barnen? 
  • bebissugen91
    Ememem skrev 2023-09-16 07:24:27 följande:
    Med första minns jag inte riktigt men minst fem försök, för det är vad jag har sparat anteckningar ifrån, tror dock att vi försökt nån månad innan jag började anteckna. Men det tog sig på andra försöket efter jag börjat med äl tester och första månaden jag tempade. Upptäckte när jag tempade att vi varit ganska dåliga på att tajma äl innan. 

Andra barnet hade jag börjat tempa några månader innan vi började försöka och då tog det sig på första försöket.
    Hoppas det går lika fort för dig även med trean 😊

Här väntar jag på ÄL som bör dyka upp i mitten på nästa vecka. Använder fertilitetsmonitorn från CB. Får man fruktansvärt hur ofta ni alla har sex runt ÄL? Varje dag? Varannan dag?  
  • bebissugen91
    Em16 skrev 2023-09-18 08:28:49 följande:

Kan inte vi ha en privat facebookgrupp? Vet att det finns redan men den är så stor. Jag vill gärna vara med i en lite mindre 😁

Absolut, jag är på! 😊
Svar på tråden BIM oktober