Han vägrar låta dem lägga till namnet
Mina barn har idag bara pappans efternamn, men vill lägga till mitt. Pappan vägrar godkänna det eftersom min "nya" har samma namn. Finns det vägar runt det?
Mina barn har idag bara pappans efternamn, men vill lägga till mitt. Pappan vägrar godkänna det eftersom min "nya" har samma namn. Finns det vägar runt det?
Det är endast i samförstånd sådant går att fixa.
Det finns en väg runt - men misstänker att det inte är något ni eftersträvar. Det är att få enskild vårdnad.
En möjlighet kan vara barnets egna önskan om barnet är över 12 år.
Läste i någon på familjeliv jag hittade om en mamma som sonika sa till alla att barnet hette båda efternamnen. Så överallt där det var "inofficiellt" så hette barnet dubbla efternamn. När det kom till myndighetspapper, i passet och så vidare så var det dock bara ett efternamn. Det är knappast heller något att sträva efter.
Det är mitt namn, det borde jag ha rätt att lägga till, även barnen vill ha det.
Han säger nej bara för att jävlas.
Kul att ni hejar på en människa ni vet absolut ingenting om. En man som psykiskt misshandlat både mig och barnen i alla år och gör det här bara för att fortsätta jävlas med mig. Barnen vill ha mitt namn.
Jag hade också hans namn när de föddes, så självklart blev det det namnet för dem då.
Han använder BARNEN som vapen, inte namnbytet i sig. Han svartmålar mig inför dem och gör allt möjligt som inte alls är okej.
Barnen VILL inte vara där, men är det ändå. Han går inte med på annat än vv och de vågar inte säga nej heller. De mår jättedåligt varje gång de kommer därifrån och pratar
om hur han betett sig. Mycket skrik, hot, nedvärderande kommentarer etc etc.
Barnen är 8, 13 och 14 år.
Ts: Både 13- och 14-åringen behöver inte åka ditt om de inte vill. De är stora nog att själva välja var de ska bo.