• Spucks

Plötslig autism?

Mentat skrev 2023-08-29 19:43:46 följande:

Inget jag känner igen själv, men kommer att tänka på Retts syndrom. N.B: Jag är absolut inte läkare, så bli inte alltför nervös. Du kan ju läsa om det och se om du känner igen dig.

Herregud, skaffa dig ett hobby!
  • Spucks
    Anonym (f5) skrev 2023-08-29 20:07:01 följande:
    Varför ett sånt otrevligt svar? Retts syndrom var ju ett bra svar, men betyder inte att TS barn har det. 
    Hur var det ett bra svar? Det är redan hemsk nog att man letar efter ett "fel" som npf så fort ett barn inte passar perfekt i mallen, men att nu även börja med svåra gendefekter? Absolut sjukt.
  • Spucks
    Anonym (ett) skrev 2023-08-30 11:55:11 följande:
    Ett barn som förlorar förmågor måste utredas omgående, det kan vara något allvarligt. Det handlar inte om att "leta fel" utan om att hitta och eventuellt kunna behandla avvikelser eller diagnoser.

Utredning inkluderar svåra gendefekter, och Retts syndrom är inte så långsökt, då barnet ofta utvecklas normalt fram till ca ett års ålder och därefter börjar tappa förmågor. 
    Jag sa ingenting mot TS information om att hon vände sig till BVC, jag sa något mot det tilltagande behovet att slänga runt diagnoser.

Anonym (f5) skrev 2023-08-30 13:46:41 följande:
    Så bara för att du tycker att det är ett dåligt svar, så ger det dig rätt att vara otrevlig? 
    Yep.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Plötslig autism?