Pcos, min story
Hej hej!
jag har pcos, eller som du, väldigt oregelbunden cykel och pcos-äggstockar, men ingen hormonobalans.
känner helt igen mig i rädslan du beskriver över att man kanske aldrig kommer kunna få barn. Jag började medicinera med Letrozol för att få ägglossning. Varken enkel eller dubbel dos fungerade, jag var livrädd att trippel dos inte heller skulle gå, men det gjorde det som tur var. På tredje försöket med trippel kur tog det sig, men slutade tyvärr i ett MA som upptäcktes på ultraljud och tog väldigt hårt på mig.
efter ett långdraget missfall med hjälp av cytotec fick jag till slut börja med Letrozol igen. efter ytterligare tre behandlingar blev jag gravid igen och den här gången gick allt som det skulle och jag fick mitt efterlängtade barn.
när vi började försöka en andra gång följde det samma mönster: tre försök med Letrozol, gravid, som slutade i tidigt missfall. efter missfallet ytterligare tre försök med Letrozol där det tog sig på tredje försöket och resulterade i en lyckad graviditet.
nu ville jag och min sambo ha ett tredje barn, men jag fick höra att jag inte fick ta fler doser av letrozol för det var tydligen inte forskat på hur det påverkade kroppen. Så jag och sambon tänkte att skit samma, vi kör oskyddat och blir det något så blir det, annars är vi glada över våra två friska barn. Men jag fick en regelbunden mens (tidigare har jag haft oftadt omkring 60 dagars cykel, men har kunnat variera mellan 32 dagar och 4 månader långa cykler ) första månaden direkt efter p-pillerstopp, men då försökte vi inte. till Min förvåning fick jag en ägglossning som ett brev på posten helt som i en normal cykel cykeln därpå också, och vi gav det ett försök. Jag blev gravid men det blev tyvärr en Kemisk graviditet som slutade i missfall. konstigt nog fick jag ännu en ägglossning bara tre veckor efter missfallet och nu sitter jag här gravid sedan några dagar tillbaka med spännande bröst och växtvärk i livmodern. jag hoppas att det tsr sig den här gången!
så bara för att det känns mörkt och tungt nu så betyder det inte att det inte kan gå för dig, men det kan ju vara en liten trasslig väg ibland när man har våra äggstockar? stort lycka till!