• Anonym (Lis)

Ägglossningstest

ÄL-test visar inte att du haft ÄL.
    De indikerar att ÄL kan vara på gång. Precis som äggviteflytningar är en indikation att det är på gång. 
    Läs på om basaltemp om du vill få bättre koll på din cykel, finns en app som heter fertilitet friend.
    Tempmätning tillsammans med ÄL-test så får du bra koll och lär känna din kropp.

• Anonym (Lis)
    Sommar2024 skrev 2023-08-28 16:54:46 följande:

Tack för ditt svar Lis! Ska kolla upp appen du tipsade om och läsa på om basaltemp. Äggviteflytningar kom ett par dagar efter det första testet, men då hade jag inget ytterligare test tillgängligt så jag vet inte vad testet skulle ha visat då.

Då känns det ju rimligt att ÄL var några dagar efter första testet. Hoppas ni lyckades pricka in det!
  • Anonym (Lis)
    Angelica02 skrev 2023-09-07 09:09:32 följande:

Ursäkta.. Jag hoppar in här lite för jag blir inte klok på detta.

Jag hade sjukt hög stegring på ÄL tester 30-31/8 men nu efter så står mina test stilla på samma. De minskar liksom inte i styrka.

Det är första gången jag testar med ÄL tester för att denna gången kunna planera en graviditet. Har tre barn sedan innan men ingen av dem är planerade utan blivit av liksom trots preventivmedel. 

Tycker testerna borde bli svagare ju längre bort från ÄL man kommer och kommer närmare mensen. Beräknad mens är den 15/9. 

När var senaste mens? Tagit graviditetstest?
  • Anonym (Lis)
    Angelica02 skrev 2023-09-22 08:38:40 följande:

Hejsan!

Jag tog ett graviditetstest och det vart positivt. Så är nu i v 6 (5+1) räknat från senaste mensen. Får veta mer runt v 12 vid KUB 

Misstänkte det. Grattis!
Svar på tråden Ägglossningstest