Anonym (Också mamma) skrev 2023-08-27 10:27:39 följande:
De behöver inte alls ha gjort fel, av mina fyra barn så är det ett (nr 2) som är som ts'. Förutom att inte vilja leka hemma hos någon annan, fast det ville inte jag när jag var liten. Nej, människor är olika helt enkelt! Och behöver olika saker. Men att de skulle ha gjort "fel"? Nej, det köper jag inte. Utan att veta någonting utom det som står i ts givetvis.
Jag tror på att guida barnen, att visa att det inte är världens undergång att ha lite tråkigt. Att ge odelad uppmärksamhet en stund varje dag för att sedan typ ta tidningen och en kopp kaffe. Och när de sedan kommer bara förklara att nu är det min tur att göra det jag vill göra och då kommer jag inte vara så himla irriterad sedan.
Kommer det då "Men vad ska jag göööra??" så ha ett par förslag och går det inte hem så brukar jag köra med "Men du vet ju vad vi har för regler och vad du får göra. Fundera och välj något!"
Det är ts själv som kallar det för ett fel, det var därför jag skrev "fel" inom citationstecken. Klaga lagom när man försöker komma med goda råd.