Inlägg från: Anonym (Trött) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trött)

Roa och leka med sina barn

Jag älskar mina barn mest av allt! De är 9 och 6 år. 

Men jag börjar tröttna på att roa och leka med dem jämt. Nånstans har vi gjort fel känns det som. 
    De har kompisar att leka med men vill helst va hemma och då tänker de att jag som mamma ska roa dem. 
    Jag kan inte göra nåt hemma för då har jag alltid ett av barnen med mig. 
    J
    Ibland vill man kanske få dona med nåt själv med. 
    Som idag ska sonen iväg till en kompis å nu kom han att han inte vill leka. Å jag vet att det är för att han vill va hemma. Men man märker ju att folk slutar höra av sig för kompisarna vill ju inte bara va här hela tiden. De vill ju att han kommer hem till dem Ibland. 
    Dotter vill inte leka med nån heller idag utan slutar oftast med att jag har med mig henne hela dagen lång. 

• Svar på tråden Roa och leka med sina barn
  • Anonym (Trött)

Hur gör man för att de ska bli mer självständiga eller hur mam säga? 

• Anonym (Trött)

Tack för goda råd! Ska försöka använda dem framöver.

Så svårt med 9 åringen. Flera gånger har vi bestämt med kompisar å sen typ 30 min innan vägrar han åka å leka. Så då får vi skicka å säga att han typ mår dåligt eller nåt. Hände senast igår. Å ändå räknar han kallt med att då blir det spela dator eller åka å spela golf eller nåt. Eller att jag eller pappan ska komma på nåt vi kan göra. Han kan inte tänka ut nånting själv. Väljer man att inte leka med sin kompis kan man ju inte räkna med att bli road hemma sen. 

• Anonym (Trött)

Å jag känner själv att vi gjort fel. Vi har två barn som är som två plåster på oss vuxna. Å så känns det inte riktigt som att många andra barn är. Men jag kan ha helt fel.

Å jag älskar mina barn å ångrar dem inte en sekund om det låter så. 

• Anonym (Trött)

Ja igår sa jag att väljer du att inte leka så blir det ingen skärmtid eller golf eller nåt. Han blev ju jätteledsen självklart men jag tycker man inte kan ställa in och sen ska jag å pappan roa honom. 

Jag är själv uppväxt med att leka själv eller med kompisar. Var tyå alltid ute å lekte. Mamma å.pappa lekte aldrig med mig. 

• Anonym (Trött)

Han känner sina vämner väl å han har lekt där innan. Å pappan lämnar alltid å kan stanna med. Men han vägrar. 
    Då är det att leka här som gäller men det är ju inte kul för kompisen heller som ville att han skulle komma idag.

• Anonym (Trött)

Jag tror själv vi har skämt bort sonen med. Alldeles för mycket. Han är van att få som han vill. Det är ett stort fel vi gjort. 

• Anonym (Trött)

Jo jag vet det är en väldigt kort tid å därför umgås jag gärna med dem. Däremot känns det som jag inte gör dem en tjänst när jag gör det. Känns inte som att de blir så självständiga när jag måste va med hela tiden. Märks på sonen mest. Han klarar ingenting utan mig eller sin pappa. 
    Det är därför jag hade velat få.iväg han lite till en kompis. Om så bara för nån timma. 

Svar på tråden Roa och leka med sina barn