• Goneril

Sambo söker inte jobb

TS är flitig och energisk, studerar för att ta sig fram i livet och arbetar dessutom för att dryga ut sin CSN. Sambon snyltar, redan i unga år visar han sin karaktär. Med sin ekonomiska situation har han inte råd till någon hobby alls, men problemet är mycket större än så.                                                                                                                                 Sambon kommer alltid att anse att han har rätt till TS pengar, han har inget driv att söka arbete eller att skriva in sig på något universitet och han lär inte ändra sig . Han kommer alltid att vara en kvarnsten om TS hals, en belastning i livet. Svaret är givet, gör slut nu genast! Tre månader har han på sig att hitta nytt boende,! Stor enighet i tråden här, helt orimligt att hålla en sån slashas under armarna! Visa honom tråden! Dessutom rider han på en felberäkning när det gäller bidraget, det är ju kriminellt! Det kan mycket väl komma fram och då blir han återbetalningsskyldig. Detta kommer att drabba TS också om han bor kvar. Ju mer jag funderar på denna mesallians, ju argare blir jag. Gör slut genast! 

• Goneril

Den stora FL-kören ropar :" Kicka ut honom, omedelbart!". Nu kan jag tänka mig att pojkvännens mamma ivrigt uppmuntrar det här förhållandet; det är ju så hon får tillbaka de pengar hon lånat ut. I princip är det TS som betalar lånet. Vad använde pojkvännen för övrigt pengarna till, de som han lånat?                                                                                                                                                    Som ALLA skrivit är detta en latmask av den värsta sorten, och han drar sig heller inte för att utnyttja TS, till bristningsgränsen. Det finns andra män av hans genomruttna kaliber och frågan är varför de agerar som de gör? Svaret är enkelt, för att de KAN. Det finns inga stoppbommar, inget  rättvisetänkande och heller inget dåligt samvete: de här snubbarna är ju Guds gåva till kvinnorna.                                                                                                   Ett tag tänkte jag upprätta lite statistik över liknande fall här i FL; dåliga livsval som förstör kvinnors tillvaro. Det finns drösvis av odugliga män som snyltar, ekonomiskt eller som drar sig undan sitt ansvar för hemmet, men när jag såg omfattningen av alla de fall som relaterats gav jag upp, så stora excel-ark finns inte. Därmed inte sagt att kvinnor kan vara lumpna, det kan de verkligen, men det är färre män som klagar. Det kan bero på att vi fortfarande inte är helt jämställda ekonomiskt i samhället, och med en patriarkalisk ordning kommer snyltande kvinnor lättare undan. Dock ser jag ibland i detta forum att män känner sig lurade men har svårt för att slänga ut kvinnorna, särskilt svårt när det finns barn med i bilden.                                                                                                                                                                      TS, se till att du har koder och bankkort dolda, byt lösenord innan du skrider till handling, risken finns att han försöker blåsa dig ännu mer  när du gör slut. Ta Kronofogden till hjälp med avhysningen om han trilskas. 

• Goneril

Ja, trådstartaren försvann, hastigt och lustigt. Vi kanske ska tolka detta som att hon just nu är i färd med att vräka sin snyltare, kanske har hon fått lite handräckning av kompisar.                                           Någon här i tråden uttryckte en oro över att hon skulle bli fattigare när sambon försvann, det vill säga att hon nu nödgas betala full hyra ensam. Å andra sidan slipper hon ju en mängd andra utgifter som sambon för med sig, så det borde inte bli sämre; snarare  bättre när hon själv får sitta i förarsätet.

Svar på tråden Sambo söker inte jobb