Anonym (H) skrev 2023-08-27 15:50:30 följande:
Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2023-08-27 15:26:41 följande:
Självklart inte bara för att sambon är arbetslös. Läste du inte allt det andra TS skrev?
Hur han behandlar henne. Hur tungt lass hon får dra. Eller missade du det?
Återigen: Vänd på det. Älskar man någon så beter man sig inte som killen. Då är det ingen idé att fortsätta tillsammans, för en sådan partner är sannerligen inget att luta sig mot när det blåser. Och blåser gör det i alla längre relationer, helt riktigt. Då behövs en stabil och ansvarsfull partner, arbetslös eller ej.
Hur många år har du försörjt någon som inte ville jobba då?
Folk som har dina åsikter är oftast någon som har ingen livserfarenhet eller har samma erfarenheter som TS kille , det vill säga någon som parasiterar på den andra och kallar detta för kärlek.
Visst läste jag allt TS skrev och det är mycket som inte stämmer där. Rubriken t.ex: "Sambo söker inte jobb." Sen visar det sig att han visst gör det, men att hon villkorar deras relation med att han ska söka ett visst antal jobb som hon anser vara "rimligt." Det är en slags kränkande behandling och om detta har pågått i flera år så förstår jag verkligen att han numera svarar med "the silent treatment" och drar sig undan för att slippa mer trakasserier från någon som samtidigt utger sig för att älska honom.
Nån annan i tråden ansåg att han ska välja mellan att göra henne till viljes och att ÄTA mat, vilket sen påhejas av andra. Vad är det för unken människosyn som härjar i den här tråden?
Jag tror visst att han kan vara någon att luta sig mot när det blåser. Han vet ju av egen erfarenhet hur det känns när livet skiter sig och därför skulle han säkert ställa upp för henne om hon råkar illa ut, blir sjuk eller annat. Älskar man varandra så vill man inget hellre än att ställa upp för den andre, så enkelt är det.
Anonym (H) skrev 2023-08-27 15:50:30 följande:
Hur många år har du försörjt någon som inte ville jobba då?
Folk som har dina åsikter är oftast någon som har ingen livserfarenhet eller har samma erfarenheter som TS kille , det vill säga någon som parasiterar på den andra och kallar detta för kärlek.
"Folk som har dina åsikter..." Du klarar alltså inte av att bara bemöta mina åsikter, utan måste bunta ihop mig med andra? För att svara med samma mynt så kan jag säga att folk som gör det, och dessutom kallar andra människor för parasiter, oftast är extremt fördomsfulla, som rasister, homofober och dyl.