Sambo söker inte jobb
Håller med ovanstående TS. Visst kan man hjälpa en partner samt vara den som betalar mer, men till en viss gräns.
Han är en parasit och han utnyttjar dig. Lämna honom.
Min syster levde med en sådan slashas i flera år. Hon jobbade heltid, han hade diverse ströjobb. Vissa månader bidrog han med några tusenlappar, andra månader några hundralappar, andra månader noll kr. Även han hade skulder.
Min syster stod för det mesta. Hon hoppades att det skulle bli bättre, men det blev det aldrig. Han tog inte tag i sitt liv. Han hade diverse problem, men sökte inte hjälp heller. "Litade inte på myndigheter", enligt egen utsago. Det var väl bekvämare att leva på syrran. Slippa krav. Inte gjorde han mycket hemma heller. Satt mest och spelade dataspel medan hon jobbade.
Tillslut fick syrran nog och dumpade honom, efter uppmuntran från släkt och vänner. Han fick flytta till sin mamma, eftersom det lägenheten var syrrans. Då tjänade min syster ändå ganska bra. Hon hade råd att försörja båda så länge de levde billigt. Men det handlar ju inte bara om det.
De var inga ungdomar heller, båda var över 30.
Idag är hon särbo med en vettig man som försörjer sig själv, även om hon tjänar mer. Hon betalar mer av deras gemensamma nöjen, men inte allt. I gengäld hjälper han henne med annat som han är bra på. Så ska ett SUNT förhållande se ut.
Gör dig själv en tjänst och ta dig ur detta så fort som möjligt.