Inlägg från: Barajag82 |Visa alla inlägg
  • Barajag82

Om att känna sig bortvald som vuxen...

Jag har ofta en känsla av att inte passa in, speciellt i större sammanhang och med människor jag inte känner. Men i detta fallet gäller det min sambos dotter med familj. Jag och min sambo har varit tillsammans i snart 4 år och bott tillsammans i lite mer än ett år. Idag blev jag så ledsen och kände mig bortvald då sambons dotter frågar honom om han vill med ut och resa, de hade frågat svärföräldrarna med de ville inte, så då frågade de min sambo om han ville med. Men jag var inte inkluderad och det gjorde ont. Min sambo ifrågasatte inte och jag vet inte varför. Samtidigt som jag känner mig ledsen och bortvald vill jag ändå tänka att det är klart att han ska åka om han vill. Vet inte vad jag vill med denna text mer än att få det ur mig...

• Svar på tråden Om att känna sig bortvald som vuxen...
  • Barajag82

Tack för era svar, jag tycker att vi har en bra relation, hans vuxna dotter och jag. Kanske är ordet bortvald fel, men i min värld hade jag inte gjort så själv, jag hade inte valt att åka själv utan min sambo eller att han iaf hade fått ett val att följa med, men det är ju jag. Jag har även funderat på varför jag reagerade som jag gjorde och det kanske har att göra med att jag många gånger känner mig bortprioterad av min sambo. Hade det varit jag som föreslagit en resa tillsammans hade det aldrig blivit av, men så fort någon annan kommer på denna idén tycker han det är en bra idé och något han ändå överväger. Så det ligger nog djupare problem bakom än just bara denna händelsen. 

Svar på tråden Om att känna sig bortvald som vuxen...