• Noelani

Gravid med BF MAJ 2024!!

Janbo skrev 2023-09-10 17:58:47 följande:

Jag har precis kommit hem från gynakuten då jag fick enorma smärtor inatt som inte ville ge med sig under dagen. Smärtan har varit så påtglig att jag inte kunnat hålla mig stilla, varit matt och yrslig.

Undersökning och VUL visade att jag var i 6+0 och att allt såg normalt ut. Ett embryo med hjärtslag och en gulesäck ❤️ Hon hade ingen annan förklaring än växtvärk, men att den kan vara så vidrig är för mig ett mysterium.

Tack för att du delar och skönt att det gått bra ❤️ Så bra för oss andra att veta att det kan göra rejält ont men ändå vara okej. Mår du något bättre nu? 

Den där växtvärken är vidrig. Mina har bara kommit i 10-15 sekunder men trott jag ska gå av på mitten 😱
  • Noelani
    Janbo skrev 2023-09-10 18:28:10 följande:
    Jag har fortfarande skitont, hon rekommenderade maxdos av paracetamol. Det började rejält i fredags på jobb men jag är ganska ognällig av mig men efter denna vakna natt kände jag att ?något måste vara fel?. Hela natten låg jag och vände och vred, svettig av smärta. Fick upp och gå? När det inte släppt under dagen bestämde jag mig för att åka in på eftermiddagen. Men hon såg en helt normal graviditet och kunde inte se någon annan förklaring än växtvärk.

Det var dock en jättelättnad att allt såg normalt ut, man bli ju klart orolig för utomkveds och andra hemskheter..
    Så bra att du åkte in! Jag tänker att om man vet att det ser normalt ut så kanske man lättare kan stå ut med smärtan liksom..  ? Och inte stressa upp sig själv mer..

Hoppas det lägger sig snart så du får sova bra i natt! ❤️
  • Noelani
    Bruno97 skrev 2023-09-11 12:21:59 följande:
    Jag hade nästan vilja haft de jobbiga sakerna för att veta att allt är okej. de kanske de är nu med men känns som man bara går och inväntar en blödning för de känns för bra för att vara sant, som om jag inte ens skulle varit gravid.

någon som varit med om detta, -> haft symtom men sen slutat i tidig (v6) och ändå gått igenom en förlossning? 
    Kan det inte vara att vi i början känner efter mer och "hittar" mer tecken än vi gör senare.. ? 

Jag har typ inte känt något alls förrän v.7 då illamåendet kom.. 
  • Noelani

Linnski, 
    Exakt samma här. Från ingenstans så är jag typ sängliggande från igår.. mår illa hela tiden och det enda som hjälper är att äta typ hela tiden haha.. 

Ironiskt nog är jag samtidigt sugen på saker jag inte ätit på flera år haha 

• Noelani
    Noelani skrev 2023-09-11 13:15:52 följande:

Linnski, 
    Exakt samma här. Från ingenstans så är jag typ sängliggande från igår.. mår illa hela tiden och det enda som hjälper är att äta typ hela tiden haha.. 

Ironiskt nog är jag samtidigt sugen på saker jag inte ätit på flera år haha 

Jag är i vecka 7 också.. (6+2)
  • Noelani
    Loidi skrev 2023-09-11 13:27:33 följande:

Linnski, 

Jag har sett till att hålla hungern borta, så fort det har gått för lång tid från det att jag åt något så kommer illamåendet. Kompisen sa att så fort blodsockret dippar så kommer det. Jag äter lite oftare, tex mellan måltiderna så tar jag en banan eller 1-2 plommon osv. Funkar för mig, men sen kommer det ibland ändå såklart och då hjälper salta kex! ☺️

Samma här.. småäter typ hela tiden.. börjar dagen med ett salt kex direkt..  Sen frukost.. Sen kanske en halv smörgås eller yoghurt, fler kex eller knäckebröd mellan frukost och lunch.. 

Får ibland peta i mig några lättsaltade chips här o där om jag är less på allt annat. Fokus på mkt protein lunch och middag eftersom de blir så mkt kolhydrater resten av dagen ändå..

Pitabröd med stekt ägg i hjälpte mig igår kväll..   En rejält stor ceasarsallad idag till lunch så släppte illamåendet faktiskt och hållit sig borta en timme..
  • Noelani
    Janbo skrev 2023-09-11 18:11:02 följande:

Igårkväll/inatt mådde jag fruktansvärt. Låg inne på toaletten, ont i magen och så kräkfärdig! Men kunde inte kräkas.. försöker småäta på jobb, när jag hinner.. 😂
    Trodde att jag var i 6+2  blev bakåtflyttad två dagar igår, är idag i 6+1.

Någon som har inskrivning snart? Jag har 19/9 😊

Jag har inskrivning på torsdag och sen VUL på måndag. Är 6+2 idag och så fruktansvärt illamående. Orkar knappt kliva upp. Lyckades få i mig en bra lunch och illamåendet släppte 2 timmar men kom sen tillbaka med råge 🤢

Så hemskt det låter för dig ❤️ Sa dem hur länge det kan fortgå ? 

Fick du se något tickande hjärta när du gjorde VUL? 
  • Noelani
    Mmamma92 skrev 2023-09-12 09:29:22 följande:

Hej! Hakar gärna på här! Bim imorgon och har plussat, så bf borde vara 25 maj enligt min app! Hittills har jag bara vara väldigt varm och blir lätt svettig samt är väldigt öm mellan benen som mina första symtom. Glad

Välkommen.och grattis ❤️
  • Noelani

MiniRodini, 

Grattis och välkommen! Vad tråkigt att höra om dina tidigare förluster. Hoppas och tror att detta är din gång 💕

Hur mkt B6? 

• Noelani
    MiniRodini skrev 2023-09-12 21:51:21 följande:
    Tack! Hjärta Jag har kört på 50mg på morgonen och tagit en extra tablett vid behov vid tidigare graviditeter och det har funkat kanon för mig iaf. Men har läst att rekommenderat intag av B6 mot gravidillamående är 40mg 2-3 ggr per dag. 
    pannkakssmet skrev 2023-09-12 20:24:29 följande:
    Grattis till plussat och varmt välkommen! ❤️

Tack {#emotions_dlg.flower}
    Haha jag trodde jag redan tog en ordentlig dos B6 men visar sig att det bara är 1.3 mg hahaha 
Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!