• Noelani

Gravid med BF MAJ 2024!!

Bruno97, 
    Tror det är så vi bör tänka.. Vi kan ju ändå inget göra för att påverka (förutom de uppenbara då att inte dricka och röka etc..)...

Det blir vad det blir.. men chansen att det håller i sig är iaf högre än att de inte gör det.. 

• Noelani
    Anonym (Anonym1) skrev 2023-09-07 08:06:01 följande:

Hej! Gravid i v6 snart v7 och har sedan 2-3 nätter tillbaka vaknat helt kallsvettig och blöt på morgonen. Idag skakade jag även en stund.... Ingen feber eller hög temp alls..
    Nån som haft liknande o vet vad som pågår? Så rädd för missfall

Jag svettas som en gris bara genom att gå 100 m.. så det är nog som Loidi skriver.. vanligt och har med att kroppstemperaturen höjs.. 

Jag har också fått lite frossa.. tänker att det troligen är när temperaturen sen snabbt sjunker igen.. Är nog ingen fara :) 
  • Noelani

Eniis, 

Förstår det 😊 Vi hoppas på tvillingar eftersom det troligen är vår ända chans till 2 barn. Tagit oss 10 år att få detta plus och lär inte hinna med ett till hehe..  eller har råd för den delen..

Vi satte in 2 embryon så chansen finns ju mem tror det nog bara är en och det är så himla tacksamt det med! 

När du var gravid med tvillingar fick du symptom tidigt eller som andra graviditeter? 

• Noelani

Janbo, troligen ingen fara ❤️ Alla kommer vi äta något fel av misstag och många struntar ju helt i kostråden och det går hur bra som helst ändå. Ha inte dåligt samvete, du gör ju så gott du kan 🙏

Jennjenn91, jag har läst att blödningar är väldigt vanligt..  och ljusa kan ju lika gärna vara en liten rispa bara i någon hinna.. 

• Noelani

Eniis,

Det var fint att höra! Jag går snart in i v.7 och har väldigt lite symptom. Andfådd och ömma bröst mest. Något mini illamående fåtal ggr per dag som försvinner direkt.. 

Ja, det kan inte vara lätt att bära två.. jag är också rätt kort . Men vi får se på VUL den 18/9 om bägge embryona fäst eller inte.. Jag förstår ju knappt fortfarande att jag faktiskt är gravid haha

• Noelani
    Jennjenn91 skrev 2023-09-08 17:24:01 följande:
    Jag fick igår (v.6) och googlade som en galning och kom fram till att det verkar ganska vanligt mellan v 6-8. Så jag väljer att tro på det och verkligen inte oroa i onödan 
    Jag har också hört det plus det står i min gravid app att det är så väldigt vanligt..  Så länge man inte blöder massor och har väldigt ont så är det nog mer lungt än inte...
  • Noelani

Håller helt med dig Loidi! Känns så dumt att vara negativa då vi är flera här inne som försökt bli gravida i så många år och vi måste få försaka hålla oss positiva för varandra ❤️

Och blödningar är sååå vanligt under graviditeten att det är större chans att de inte är någon fara än att det är det. Rådet jag fått är blödning utan smärta och smärta utan blödning är okej! 

Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!