• Bruno97

Gravid med BF MAJ 2024!!

pannkakssmet skrev 2023-09-20 22:32:36 följande:
    Kan testa iallafall, tack för tipset! 👍🏼

Östergötland har ultraljud runt v.12-13 & v.18-19 enligt min bm
    Ja gör det. Återkoppla gärna om de funka :)

okej tack :)
  • Bruno97
    Jennjenn91 skrev 2023-09-21 09:04:47 följande:

Delar med mig av hur jag känner nu i v. 8 (7+2)
    jag är som många av er andra extremt, nej alltså omänskligt trött. Jag har dock lyxen att arbeta hemifrån. Dessvärre är ju sängen mer inbjudande än att sitta vid datorn för tillfället så den är tuff. Hur sköter ni andra arbetet? Biter ihop och däckar hemma sen eller? 

jag orkar verkligen inte tänka.

angående Ul och allt vad det heter så kommer vi endast göra NIPT i v. 11 (10+4) och sedan får man väl tul och rul av bm.
    vi skulle egentligen inte tagit reda på kön denna graviditeten men när man ändå betalar mycket för nipt så kanske det känns tråkigt att ha missat chansen att veta till 99%

Jag biter ihop och jobbar men det är väldigt jobbigt. Tär på en kan jag säga. Vill bara stänga in mig och blunda en stund. längtar att få komma hem och längtar såååå mycket till helgen.
  • Bruno97

Igår sprang Jag för första gången på länge (Är vanligtvis en sportig tjej) När jag kom hem så fick jag så j?vla ont i magen. Efteråt kände jag mig pigg så ingen sömn under dagen, vakna ingeting på natten för att behöva kissa. Idag känner jag ingeting förutom att jag har flytningar och sov 1-2 h idag samt hungrig. Men nu blir jag ju så himla orolig pga magont jag fick igår. Hoppas verkligen inte att de är något allvarligt. Vill nästan åka in för att kolla men samtidigt har jag inte fått de något mer eller fått någon blödning, hmm 🤔?

till ett annat ämne: vad äter ni för extra tillskott? jag trycker i mig (krom, omega3, magnesium, folsyra samt c-vitamin) är det något mer som behövs eller vad äter ni?
    för att förtydliga så äter jag ingen fisk och är väldigt dålig på att äta grönsaker, kött osv. men gör allt jag kan nu såklart med de jag kan för att få i mig rätt. 

• Bruno97

Om de står i appen att man är i vecka 9 (8+1) är man då i vecka 8 eller vecka 9 eller vecka 10?😃

Förstår mig inte på detta och blir så förvirrad när jag ska lyssna på podd i den veckan jag själv är i.

vad äter ni för extra tillskott?😃

• Bruno97
    cutepenguin skrev 2023-09-27 21:22:23 följande:

Du är i vecka 9. Men du har gått 8 fulla veckor och 1 dag. 🥰👍🏼 

Jag äter kosttillskott för gravida, så en väldig blandning i den tabletten. 👍🏼 

Okej tack då fick jag klartecken på vecka😃 men vad sent jag ska göra mitt ultraljud (vecka 14) är inte de jätte sent?

så det finns en tablett som står för många olika ämnen?
  • Bruno97
    cutepenguin skrev 2023-09-28 06:24:38 följande:

Är det första UL du ska göra i vecka 14? 

Ja, finns på typ alla apotek. 🥰👍🏼 

Ja mitt första. de enda jag gjort är ett videosamtal med min barnmorsk.
  • Bruno97

Någon mer som gått in i ?spökvecka??

ringde gyn för ville göra ett tidigt ultraljud men fick inte då jag inte hade några symtom utan man måste ha vissa symtom samt blödning för att få kollas upp.

Men hon där trodde att jag hade gått in i spökvecka där man känner att allt är bra och man känner sig inte gravid samt att har jag kommit till vecka 10 så brukar de vara möjligt att de kommer och att får man mf så brukar man få de i vecka 7-8. 

vad tror ni? 

• Bruno97
    Janbo skrev 2023-10-04 21:03:01 följande:
    Jag går in i vecka 11 imorgon (10+0) och mina symptom försvann för 2-3 veckor sedan. Hade ömma bröst, illamående, molvärk, nattkissa bla. Jag gjorde ultraljud i fredags och allt såg bra ut! Efter så här många veckor in är det inte alls ovanligt att hcg-hormonerna planar ut (det gör de för det mesta enligt BM). Så det är förmodligen ingen fara alls ❤️ När har du ul/kub?
    Okej! Skönt att höra att de gått bra för dig och håller tummarna för att de ska gå lika bra här.

30/10 (v13+5 tror jag de blir), så lång tid kvar. Hade de inte varit för längtan så hade tiden runnit iväg men nu går allt såååå långsamt :(
  • Bruno97
    Janbo skrev 2023-10-05 00:01:05 följande:
    Det gör det alldeles säkert 😊 13+5 låter sent, nu vet jag inte vilken region du tillhör men enligt barnmorskan jag var hos nu menade hon att riktmärket är 12+4. Du kanske kan ringa och flytta fram tiden så går det lite fortare? 😊 Men jag håller med dig, tiden går så segt! Det gör den förmodligen inför varje träff/ul 😅
    Östergötland. De menar på att annars kollar man sånt i vecka 18 men kub är mellan 12-14 och jag ska göra både kub och ul tror jag. Har noll koll för när man pratade med barnmorskan så var allt så nytt så man hade knappt tagit in att allting var sant 😂 

kånner också att många har lämnat denna tråden. Tråkigt för oss som inte vill gå ut med de riktigt än och vill Hålla igång denna tråd men så får de väl :) hoppas tiden rullar iväg så jag kan hoppa in också när man sätt att allt är bra. så tack ni andra som lever kvar här så vi kan hjälpa och ge tips till varandra :)
  • Bruno97

för en timma sedan fick jag en lätt blödning och är i vecka 10. Vet någon vad de innebära i den veckan?

Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!