Inlägg från: cutepenguin |Visa alla inlägg
  • cutepenguin

Gravid med BF MAJ 2024!!

Janbo skrev 2023-09-21 18:15:32 följande:
    Nu har jag bokat ett vul nästa fredag den 29/9. Hoppas allt är bra där inne.. känns skönt att ha det inbokat.
    Jag har fortfarande inte fått tillbaka varken ömma bröst eller illamående. Har dock fått tillbaka mycket flytningar 😅 Hungrig och trött är jag med, men det är så
    ?diffusa? symptom.

När har du bokat vul? 😍

Det låter bra! Håller tummar och tår att allt ser bra ut 😁❤️ 

Har inte bokat något ännu, men kommer boka in en tid när jag är i vecka 8+0. Ska avvakta 1-2 veckor innan jag bokar! Är bara på ÄL+12 ännu (vecka 4+2), så känns fortfarande lite för tidigt att boka in det 😇 

• cutepenguin
    JKL111 skrev 2023-09-22 12:22:46 följande:
    Stort grattis! Då är vi väldigt nära varandra då jag har BF 28/5! Vi håller tummarna att det går hela vägen denna gång!! Glad

Då har vi BF samma dag! Grattis 😍 

• cutepenguin
    Bananmelonkiwicitron skrev 2023-09-22 20:04:02 följande:

@Jennjenn91 lyckades inte citera, men en förutsättning för NIPT är att man gjort ultraljud innan för att veta om det är ett eller två embryon, att det är en fungerande graviditet och bättre veta hur långt gången man är. Så kasta inte pengar i sjön genom att betala dyrt för NIPT (förutsätter att ni gör det privat?) utan att kolla med ultraljud först!

Upptäcker de på NIPT att det är flera foster när de gör det initiala UL så behöver man inte betala något då de aldrig kommer ta blodprov och göra analysen. Det behöver alltså inte göras ett UL innan som man betalar för 🥰 

• cutepenguin
    Anonym (Bfmaj24) skrev 2023-09-23 03:24:56 följande:

Hej igen! 

i igår fredag var jag på tidigt UL. Jag var på 6+5 men bebisen var lite svår att mäta och låg lite snett så hon flyttade mig till 7+1. Hjärtat slog fint och den hade 2 armar, 2 ben och en svans :) Vi fick med oss 4 ultraljudsbilder hem.

Om drygt en månad ska vi göra KUB.

Jag undrar också om ni andra är sjukt kissnödiga? Hela den här veckan och förra veckan har jag varit tvungen att gå upp 2(!!) gånger varje natt för att kissa. Det är så jobbigt och jag börjar bli trött på dagen eftersom sömnen blir avbruten... Förra gången jag var gravid behövde jag inte alls gå upp flera gånger varje natt såhär i början, men då var jag också 21 år. Vet inte om det påverkar att jag är så gammal nu?

Är bara i vecka 4+4 så väldigt tidigt, men jag är absolut mer kissnödig. Eller blir snabbare kissnödig kanske är en bättre beskrivning 😅 Jag har ALLTID vaknat på nätterna och gått på toa en gång, hela mitt liv. Men nu är jag uppe 2-3 gånger och det sticker ut för mig.

• cutepenguin

Tog ett test med veckoindikator nu på morgonen. Är på ÄL+16 och fick gravid 2-3. 😍 Är en OTROLIG lättnad för mig då jag vid min graviditet som slutade i MA innan sommaren inte fick 2-3 på dom där testen förens jag var i vecka 5+5 när jag var på ÄL+21. 😅👍🏼 Inser ju nu att det var ett dåligt tecken, men tänkte aldrig på det då.

• cutepenguin
    Daisy123 skrev 2023-09-25 13:05:54 följande:
    Grattis! Exakt samma för mig! Fick också 2-3 först på ÄL+21 sist när jag hade missfall. Och jag fick också 2-3 veckor nu redan vid bim så jag förstår din lättnad <3 nu ska det hålla för oss!

Har du bokat in något VUL än? Min barnmorska var så snäll, bokade in mig redan för vecka 6+0 (ej privat) för jag var orolig för mf, men förstår att det kanske är lite för tidigt att se hjärtljud då.. Men hon sa att jag kunde komma tillbaks lite senare då bara så de verkade verkligen flexibla. Jag var inskriven på en annan barnmorskemottagning under min förra graviditet (missfallet) och då sa de att man först kunde komma från v8... så de verkar va lite olika här o var!

Tack!! ❤️ Och grattis till dig också! Nu ska det gå vägen för oss! 

Nej, har inte bokat något ännu. Tänkte boka in tid med barnmorska nu i veckan, så det lär bli om någon vecka. Och VUL tänkte jag göra privat så fort jag går in i vecka 8+0. Gud vilken bra barnmorska! Jag tror inte stället jag går till gör ultraljud alls.. fick den uppfattningen sist för blev bara hänvisad till sjukhuset. Ska höra med dom denna gång också om de kan fixa så jag får komma tidigare via regionen. 😁👍🏼 

• cutepenguin
    Älskadelillaliv skrev 2023-09-26 10:56:35 följande:

Hej
     är idag v6 5+4. Enda symtom jag har motvärk speciellt kväll och natt. Ömma bröst och vårtorna är hemska. Yrslig lite till och från. Men annars inget alls. Är 39 bast och mitt 4:e barn men är så rädd och nervös att detta inte ska gå vägen Pga väldigt lite symtom. dotter född -19 mådde jag illa som tusan. Kommer inte ihåg dottern född -13 och dottern född -00 Vet jag att jag inte kände ett skit. 

har tagit cb veckoindikator som visade senast 2-3 men bröt upp de och kontroll strecken och de andra var lika starka. Önskar mer än allt att detta går vägen. 

Är de fler med lite symtom och inget illamående? 

Jag är i vecka 4+6 och mår inte illa heller (ännu). Däremot yrsel, trötthet som inte är av denna värld, väldigt ömma bröst och molvärk till och från. Tycker inte du har lite symtom, och illamående kommer (vad jag läst) ofta senare än vecka 6 även om det såklart förekommer då också. 🥰 

• cutepenguin

Har scrollat igenom hela tråden och letat efter senaste listan. Det är ju många som inte lagt in sig, inklusive jag själv, så vore kul Glad Senaste listan jag hittade, så fyll på:

BF 3/5

Janbo, 34 år, första barnet och fjärde försöket, KG på tredje försöket 

??
    Noelani, 40 år, Första barnet, IVF, 10 års försök

BF 5/5

Loidi, 29 år, första barnet, IVF, Första försöket. 

BF 5/5

Pannkaksmet, 28 år, första barnet och tredje försöket

BF 7/5

Bruno97, 26år, mf för ett år sedan så första försöket efter de.

BF 8/5

Jennjenn91, 32 år, andra barnet och tredje försöket

BF 9/5

Abrakadabra, 31 år, första barnet (försökt länge)

BF 10/5

Lele88, 35 år, andra barnet, andra försöket (MF på första)

BF 13/5

EmKayBee, 26år, första barnet

BF 28/5
    Cutepenguin, 30 år, första barnet

• cutepenguin
    Bruno97 skrev 2023-09-27 21:20:11 följande:

Om de står i appen att man är i vecka 9 (8+1) är man då i vecka 8 eller vecka 9 eller vecka 10?😃

Förstår mig inte på detta och blir så förvirrad när jag ska lyssna på podd i den veckan jag själv är i.

vad äter ni för extra tillskott?😃

Du är i vecka 9. Men du har gått 8 fulla veckor och 1 dag. 🥰👍🏼 

Jag äter kosttillskott för gravida, så en väldig blandning i den tabletten. 👍🏼 

• cutepenguin
    Bruno97 skrev 2023-09-27 22:14:46 följande:
    Okej tack då fick jag klartecken på vecka😃 men vad sent jag ska göra mitt ultraljud (vecka 14) är inte de jätte sent?

så det finns en tablett som står för många olika ämnen?

Är det första UL du ska göra i vecka 14? 

Ja, finns på typ alla apotek. 🥰👍🏼 

Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!