• Bruno97

Gravid med BF MAJ 2024!!

Anonym (Anonym1) skrev 2023-09-11 01:10:26 följande:
    Känner likadant! Kan må lite illa ibland om jag går förlänge utan att äta men det hade jag innan graviditeten också då jag har magkatarrsproblem. Lite ömma bröst men inte så som vecka 5 som du skriver. Man blir ju lite orolig även fast det är skönt att slippa de jobbiga sakerna.... 😅
    Jag hade nästan vilja haft de jobbiga sakerna för att veta att allt är okej. de kanske de är nu med men känns som man bara går och inväntar en blödning för de känns för bra för att vara sant, som om jag inte ens skulle varit gravid.

någon som varit med om detta, -> haft symtom men sen slutat i tidig (v6) och ändå gått igenom en förlossning? 
  • Bruno97
    Noelani skrev 2023-09-11 12:31:13 följande:
    Kan det inte vara att vi i början känner efter mer och "hittar" mer tecken än vi gör senare.. ? 

Jag har typ inte känt något alls förrän v.7 då illamåendet kom.. 
    kan absolut vara så.

många som inte känner något men att de kommer senare men känns ovanligt med symtom och sen inget.

tycker de är så jobbigt nu också med jobbet. Vi är många borta och de frågar hela tiden mig om jag kan jobba längre eller börja tidigare då jag jobbar 90% men jag känner mig helt slut om dagarna. Vill inte tacka nej för får sån ångest. att inte berätta ännu är pga mf förra året och blev så jobbigt att behöva tala om de då, så har valt att hålla det denna gång. Men på detta så har jag även autism så detta kanske förstärker också.
  • Bruno97
    Brrr brrr

Nu börjar hösten komma och jag är såååå frusen av mig. Är det okej att sova med en värmefilt igång under natten? Någon som vet om det kan påverka något negativ eller är det bara att använda? 😃
  • Bruno97
    Noelani skrev 2023-09-17 21:06:05 följande:
    Skulle kolla upp det.. vet att embryon är värmekänsliga då man vid IVF säger att man ska undvika spa och bastu.. men det kanske bara är fram tills det fäst i livmodern..  så vet egentligen inte 😅
    Vetekudde då? 
  • Bruno97

Vad har alla i ca vecka 8 (7+1) för symtom just nu?

mitt är trötthet, hunger, illamående men inte så jag kräks som tur är och är kissnödig på nätterna så vaknar till.

• Bruno97
    Mammamiao skrev 2023-09-20 20:05:12 följande:

Extreeeeeeem trötthet, vet inte var jag ska ta vägen haha. Illamående ibland :) 

6+1 här. 

spännande att höra om fler symtom :) 

Haha! Man sover på nätterna men sover även på dagen så känns som man inte gör något annat än de just nu 😂

Ja skönt att höra att man inte är själv med dessa symtom.
  • Bruno97
    Noelani skrev 2023-09-20 20:32:12 följande:

7+4 här.. ömma bröst och trötthet som ökar för varje dag. Sover lätt minst 9 timmar på natten och ibland några timmar på dagen haha

Sen hemskt illamående em/kväll som kan försvinna 2 dagar och sen komma tillbaka 2 dagar.. kräktes en gång.

Kissnödig som satan som också kommer snabbt. Kan helt plötsligt vara en sekund från att kissa på mig 🤣

Hur många har gjort tidigt vul eller har inplanerat?
    .

Jag försöker sova 8h varje natt men lyckas ändå under dagen sova mellan 2-4 timmar beroende på om jag har en aktivitet på kvällen eller inte. 

skönt ändå att få vila från illamåendet ibland och att du har de mer mot kvällen. En annan har de hela dagen så har svårt att äta i stora mängder för då mår jag bara ännu mer illa. Så försöker att äta ofta men lite, dock svårt under jobbdagarna.

jadu de är inte lätt när de trycks på blåsan eller vad de nu sker i magen 😂
  • Bruno97

Av vilken anledning väljer man att göra ett vul tidigt innan v11-13? Är de för man haft mf innan eller för oro? Får man själv bestämma om man vill göra tidigt? För jag har min tid bokad v13 och de känns en evighet till det. men att de kanske inte finns en anledning att kolla tidigt då mf fortfarande kan ske fram till v12? Så ni som gjort innan är det en lättnad att se innan eller får man ändå en oro efteråt då de ändå är innan v12? Berätta gärna. Känner att jag har noll koll ????

• Bruno97
    pannkakssmet skrev 2023-09-20 21:14:47 följande:

(v.8 7+3)
    Här kommer illamåendet em/kväll och håller i sig in mot natten vilket gör det svårt att sova ordentligt. Inte kräkts något så får vara glad för det Glad Molvärk, ömma bröst och enorm trötthet utöver det.

Vul nästa vecka Skrattande

Jobbigt. Läste om att man kan lägga benen i hög läge när man sover för att undvika illamående men om det stämmer vet jag inte. Men kanske värt att testa för hopp om bra sömn? (:
  • Bruno97
    cutepenguin skrev 2023-09-20 21:22:37 följande:

För min del kommer jag göra VUL för att jag fick MA sist. Sist (innan jag visste att det var ett MA) tänkte jag vänta till NIPT i vecka 10+0. Så denna gång blir det ett VUL i vecka 8+0 och NIPT i vecka 10+0 för att se att allt är OK och bebisen är helt frisk. ☺️ Vi kommer dessutom ta reda på kön via NIPT (det är dock inte därför vi vill göra det utan det är förstås för att se att allt är OK. Kön är bara ett plus).

Det är ju helt individuellt hur du vill göra och det skiljer också en del mellan regionerna när första UL görs, om de erbjuder tidigt VUL osv. Jag betalar båda privat. Sen är det första UL i Västra Götaland i vecka 13+0 tror jag.

Okej jag förstår! Men känner Du att du kommer få ett lugn efter vul i v8 eller tror du att du ändå kommer känna dig orolig?

någon som vet hur det är i Östergötland? (:
Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!