Gravid med BF MAJ 2024!!
någon som varit med om detta, -> haft symtom men sen slutat i tidig (v6) och ändå gått igenom en förlossning?
Vad har alla i ca vecka 8 (7+1) för symtom just nu?
mitt är trötthet, hunger, illamående men inte så jag kräks som tur är och är kissnödig på nätterna så vaknar till.
Extreeeeeeem trötthet, vet inte var jag ska ta vägen haha. Illamående ibland :)
6+1 här.
spännande att höra om fler symtom :)
7+4 här.. ömma bröst och trötthet som ökar för varje dag. Sover lätt minst 9 timmar på natten och ibland några timmar på dagen haha
Sen hemskt illamående em/kväll som kan försvinna 2 dagar och sen komma tillbaka 2 dagar.. kräktes en gång.
Kissnödig som satan som också kommer snabbt. Kan helt plötsligt vara en sekund från att kissa på mig 🤣
Hur många har gjort tidigt vul eller har inplanerat?
.
Av vilken anledning väljer man att göra ett vul tidigt innan v11-13? Är de för man haft mf innan eller för oro? Får man själv bestämma om man vill göra tidigt? För jag har min tid bokad v13 och de känns en evighet till det. men att de kanske inte finns en anledning att kolla tidigt då mf fortfarande kan ske fram till v12? Så ni som gjort innan är det en lättnad att se innan eller får man ändå en oro efteråt då de ändå är innan v12? Berätta gärna. Känner att jag har noll koll ????
(v.8 7+3)
Här kommer illamåendet em/kväll och håller i sig in mot natten vilket gör det svårt att sova ordentligt. Inte kräkts något så får vara glad för det Molvärk, ömma bröst och enorm trötthet utöver det.
Vul nästa vecka
För min del kommer jag göra VUL för att jag fick MA sist. Sist (innan jag visste att det var ett MA) tänkte jag vänta till NIPT i vecka 10+0. Så denna gång blir det ett VUL i vecka 8+0 och NIPT i vecka 10+0 för att se att allt är OK och bebisen är helt frisk. ☺️ Vi kommer dessutom ta reda på kön via NIPT (det är dock inte därför vi vill göra det utan det är förstås för att se att allt är OK. Kön är bara ett plus).
Det är ju helt individuellt hur du vill göra och det skiljer också en del mellan regionerna när första UL görs, om de erbjuder tidigt VUL osv. Jag betalar båda privat. Sen är det första UL i Västra Götaland i vecka 13+0 tror jag.