Gravid med BF MAJ 2024!!
Hej alla,
Jag har läst igenom hela tråden idag och tänkte skriva ett inlägg.
jag är 34 år och väntar (om allt går bra) barn nummer tre. Jag har två söner sedan tidigare, som nu är fyra år och 1 år och 10 månader.
Jag har väldigt oregelbunden och gles ägglossning pga PCOS och har tidigare behövt medicinera med Letrozol för att bli gravid. Nu sa kliniken att jag inte fick ta fler doser för man vet inte hur det påverkar kroppen om man tar det så många gånger som jag har gjort, så jag och min sambo bestämde oss för att försöka ändå naturligt och ?blir det så blir det?. Direkt efter att jag slutade med p-piller fick jag ägglossning och blev gravid med en gång, men det slutade i ett tidigt missfall. Fick helt otroligt ägglossning tre veckor efter missfallet och blev mirakulöst nog gravid direkt igen. Idag är jag enligt mina beräkningar i v 8+3.
såhär har det sett ut för oss:
2018 - MA som upptäcktes på ultraljud i vecka 10 (tvillingar)
2019 - gravid med sonen
2020 - missfall (också tvillingar)
2021 - gravid med son nr 2
Juli 2023 - missfall
nu - gravid igen.
jag har bokat ett tidigt ultraljud imorgon och är såklart orolig att det ska visa sig vara ett MA igen, det var verkligen en så hemsk upplevelse. Är så nervös inför imorgon. Samtidigt har jag haft så mycket mer symtom den här gången än i någon annan graviditet. Mår illa från och till vilket jag aldrig gjorde när jag var gravid med pojkarna. Jättetrött, kissnödig, superömma bröst och allt sånt där vanligt.
Eftersom jag har varit gravid med tvillingar två gånger tidigare är en del av mig orolig att det ska vara tvillingar nu i och med att jag har så mycket illamående. Jag velade fram och tillbaka om jag ens ville ha en trea, så att få fyra barn är inget jag hade tänkt mig, men hellre det än ett MA. Försöker samtidigt intala mig att tvillinggraviditeterna blev till för att jag medicinerade med Letrozol då. Hoppas det.
håll tummarna för mig imorgon!