• J023

Gravid med BF MAJ 2024!!

Hej på er!
    Jag undrar, har graviditeten börjat synas på er andra som har bf i maj? Om ja, när började det synas?

Jag är i vecka 19 (bf 24 maj) och jag använder precis samma kläder som innan och någon gravidmage har inte synts till. Jag är modell xl sedan tidigare så magen har bara blivit hängigare och plufsigare. Ser ut som jag gått upp något kilo i fett, inte som att jag är gravid.
    Detta oroar mig och är orsaken till att vi inte gått ut med graviditeten ännu till alla vänner och bekanta. Jag har inte haft andra graviditetssymptom sedan v 8 än halsbränna och finnar (som jag annars inte har). Orolig inför RUL. Finns det verkligen ett levande och växande foster där inne 🥺 Ännu några veckor att hålla ut..

• J023

Tack för era svar! Skönt att höra att jag inte är enda 😊  

cutepenguin skrev 2023-12-26 13:50:52 följande:

Jag väntar tvillingar och går in i vecka 19 imorgon. På mig syns det inte jättemycket heller.. ser mest ut som jag är uppsvälld pga mensvärk eller bara mycket luft 😅 Undrar på riktigt vart dom ligger? sambon tror i varsin skinka 😂

Haha, ja kanske det är där de gömmer sig 🤭 spännande med tvillingar 😍
    IceFrappe skrev 2023-12-26 11:54:03 följande:

Syns inte jättemkt på mig än, vissa morgnar när jag inte är bloated (lider dock av magproblem och uppsvullen mage, inte bebismaker) är min mage fortfarande platt, v 20 nu. 

berättade för min kollega att jag är gravid och hon blev så chockad för det syns inte tydligen. Använder också samma kläder som innan förutom jeans som inte stretchar på samma sätt. Fick samma fråga från min svägerska om den växer som den ska men hade RUL förra veckan och allt såg bra ut. Är det din första graviditet? Första graviditet syns inte lika snabbt. Om du är v 19 borde du ha RUL nu snart väl? eh inget att oroa sig för, allas magar växer olika. Helt plötsligt kommer det kännas som att din mage växt 4 gånger sin storlek över en natt. 

Jo, det är min första graviditet. Har RUL först i v 22 så får vänta nästan 3 veckor ännu. Enligt babyjourney är fostret 22 cm och är storleken av en morot. Känns som det rimligtvis borde synas. Men som du säger går det säkert snabbt sedan då det börjar växa 😊
  • J023
    HemligaM skrev 2023-12-28 18:16:49 följande:
    Var på RUL idag och oroade mig också pga de inte syntes och gravidsymptomen avtog förutom hungern. Men där inne låg en frisk liten pojke, inga konstigheter där inte. Så förstår din oro men allt kommer säkert se alldeles utmärkt ut!
    Vad skönt 🙏 hoppas vi också kommer få se en frisk krabat, har RUL i slutet av veckan. Så nervös, speciellt eftersom jag fått magsmärtor som känns som mensvärk 🥺 säkert bara livmodern som växer, men känns oroväckande ändå.
    IceFrappe skrev 2024-01-07 16:49:49 följande:

Hej alla, är inne på v 22 nu och moderkaka i framväxt, tyckte jag kände fosterrörelser mycket tydligare i början än nu, nu känner jag av det nångång under dagen då och då och särskilt mest när jag ligger och trycker på magen. Hur är det för er med moderkaka i framvägg? Tror jag kände det mycket tydligare och oftare med dottern men då var moderkaka ocksp i bakvägg. 

hur ofta och hur intensiva är era fosterrörelser?

Är i vecka 21 och har inte känt någonting alls ännu. Har också moderkakan i framvägg. 
    Hur känns rörelserna? 🙂
Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!