• Zaro

Gravid med BF MAJ 2024!!

Idag är jag i vecka 9 och det går från ett embryo till ett foster. Funderar på om jag vågar trappa ned progesteron från 2 per dag till 1?

• Zaro
    Älskadelillaliv skrev 2023-10-06 10:01:13 följande:

Det finns en fb grupp BF maj 2024 joina vet ja. 

har bokat in ett till VUL om lite mer än en vecka är i 8+1 eller skulle jag ha väntat en vecka till? Har sett räkan i v 5+6 6+0 med ett pickande hjärta. Har sjuk molvärk och vill bara se den och kolla att veckorna är beräknade rätt och att den fortfarande finns där Innan kub. Eller är de onödigt? 
    vet att man inte kan påverka något i alla fall men är de inget vill man inte gå flera veckor med tom mage innan de upptäcks 

Betalar du det själv? Trodde inte man fick gå på vul så tätt?
  • Zaro

Är i vecka 9 (8+3) och har haft typ konstant magont i tre dagar. Är väldigt pruttig och rapig. Blöder inte men är orolig för missfall. Vad tänker ni andra? Har ätit ovanligt mycket lök och laktos så hoppas det är det och kanske något virus? Jobbar borta så är inte hemma...

• Zaro
    Anonym (Hanna) skrev 2023-10-09 19:37:33 följande:

Gravidteten kan ju göra en väldigt hård i magen i början, och gasig. Så har du inte kramper som liknar kraftig mensvärk skulle jag med 100% säkerhet säga att det bara är dina tarmar som är lite irriterade pga hormoner och annat 😅 

Tror du? Har du upplevt något liknande? Tror jag kan beskriva det som typ magknip eller nästan magkatarr. Hoppas fostret är kvar Hjärta
  • Zaro

Tack för att du svarade Vivi! Håller med, brukar själv hasa ned tights/byxor pga öm. Men har en tarmsjukdom som jag medicinerar mot, så ska kollas på sjukhus på torsdag och på tisdag ska de kolla på fostret... Hoppas allt är okej och tom går över som för dig Hjärta

• Zaro
    cutepenguin skrev 2023-10-18 15:39:21 följande:

Haha! Tack för dina svar i alla fall ❤️ Det är just att det är i armvecket som gör mig nervös.. i fingret klarar jag av även om det också är ångest. Aja.. det är väl bara att bita ihop när det är dags 😅 

Hur har du sluppit undan sådant hittills kan man ju undra? Skrattande
  • Zaro
    Noelani skrev 2023-10-18 16:45:12 följande:
    Oj vilken tur du haft! 
    Jag tar typ blodprov i armvecket fler gånger per år och har gjort så länge jag minns... för att kolla olika värden och att man är frisk typ... 

Sen har man ju fått kanyl för smärtstillande på sjukhus och vid operation osv haha..

Jag tycker plåstret de sätter efter är värre än själva sticket vid blodprov.  🤣
    Haha, samma här och både jag och Noelani har ju gjort IVF pga viss problematik. Men de är säkert vana vid nålrädda personer cutepenguin, bara säg det och titta bort så ska de nog ta hand om dig!
  • Zaro

Någon annan som känner igen sig? Bara min sambo suckar, gör någon min eller inte verkar vilja laga något till mig eller så trots mitt mående blir jag jätteledsen och gråter mängder. Sen blir jag orolig över att fostret ska få kognitiva svårigheter eller att jag ska få missfall.

• Zaro
    Noelani skrev 2023-10-22 20:17:23 följande:
    Åh gumman, tror det är vanligt att känna så.. så mycket graviditetshormoner också ju. Och bara så du vet så kan man känna likadant när partner gör för mkt.. Min man är så jävla på hela tiden och frågar om jag ska ha något att jag blir galen 😅 

Barnet kommer inte få några svårigheter för att du gråter ❤️ och inte missfall heller... Då skulle inga barn alls finnas med tanke på hur mkt känslor som finns under en graviditet...

Men du bör ju prata med din partner och förklara vilket stöd du behöver.. Du gör det viktigaste just nu och måste få uppbackning!
    Skönt att höra! Och kan hålla med, det är det som är så svårt, jag får tex inte bära något av min sambo och blir väldigt irriterad av det också, det är ju ingen sjukdom. Gråter av allt nuförtiden helt enkelt och då har jag ändå en stöttande sambo. Men kanske måste man prata om sina behov regelbundet för de ändras väl. Tack för ditt svar kära Noelani. Hjärta
  • Zaro

Vårt första barn här och det blir precis som vi trott redan före plusset en pojke. Namnet valdes redan då; hoppas det passar sedan! Några fler förstagångsmammor än jag och Noelani?

• Zaro

Åh vad kul att vi är fler! Vi verkar vara flera som gjort IVF också, extra kul tycker jag!

Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!