Gravid med BF MAJ 2024!!
Idag är jag i vecka 9 och det går från ett embryo till ett foster. Funderar på om jag vågar trappa ned progesteron från 2 per dag till 1?
Idag är jag i vecka 9 och det går från ett embryo till ett foster. Funderar på om jag vågar trappa ned progesteron från 2 per dag till 1?
Det finns en fb grupp BF maj 2024 joina vet ja.
har bokat in ett till VUL om lite mer än en vecka är i 8+1 eller skulle jag ha väntat en vecka till? Har sett räkan i v 5+6 6+0 med ett pickande hjärta. Har sjuk molvärk och vill bara se den och kolla att veckorna är beräknade rätt och att den fortfarande finns där Innan kub. Eller är de onödigt?
vet att man inte kan påverka något i alla fall men är de inget vill man inte gå flera veckor med tom mage innan de upptäcks
Är i vecka 9 (8+3) och har haft typ konstant magont i tre dagar. Är väldigt pruttig och rapig. Blöder inte men är orolig för missfall. Vad tänker ni andra? Har ätit ovanligt mycket lök och laktos så hoppas det är det och kanske något virus? Jobbar borta så är inte hemma...
Gravidteten kan ju göra en väldigt hård i magen i början, och gasig. Så har du inte kramper som liknar kraftig mensvärk skulle jag med 100% säkerhet säga att det bara är dina tarmar som är lite irriterade pga hormoner och annat 😅
Tack för att du svarade Vivi! Håller med, brukar själv hasa ned tights/byxor pga öm. Men har en tarmsjukdom som jag medicinerar mot, så ska kollas på sjukhus på torsdag och på tisdag ska de kolla på fostret... Hoppas allt är okej och tom går över som för dig
Haha! Tack för dina svar i alla fall ❤️ Det är just att det är i armvecket som gör mig nervös.. i fingret klarar jag av även om det också är ångest. Aja.. det är väl bara att bita ihop när det är dags 😅
Någon annan som känner igen sig? Bara min sambo suckar, gör någon min eller inte verkar vilja laga något till mig eller så trots mitt mående blir jag jätteledsen och gråter mängder. Sen blir jag orolig över att fostret ska få kognitiva svårigheter eller att jag ska få missfall.
Vårt första barn här och det blir precis som vi trott redan före plusset en pojke. Namnet valdes redan då; hoppas det passar sedan! Några fler förstagångsmammor än jag och Noelani?
Åh vad kul att vi är fler! Vi verkar vara flera som gjort IVF också, extra kul tycker jag!