Inlägg från: cutepenguin |Visa alla inlägg
  • cutepenguin

Gravid med BF MAJ 2024!!

Abrakadbra skrev 2023-09-04 12:31:03 följande:

Enligt BM är jag i vecka 4+3 idag. Jag måste ha räknat lite fel. Nu köpte jag ett nytt test och gav mig även på mina digitala då jag köpte två pack sist.
    Testnarkoman må jag vara men kommer inte kunna sluta innan det visar starkare. Tycker inte strecket är starkt och de digitala visar som de gjorde för 4 dagar sedan.
    Några kommentarer? Är så sjukt orolig nu. Tycker inte symtomen är speciellt starka heller

Hur långt efter ÄL är du? Tänker att det spelar in också hur starka strecken är. Har du tex 9 dagar mellan ÄL och BIM kommer strecken vara betydligt svagare än om du har 16 dagar. 

Jag tycker inte du ska oroa dig ❤️ Veckoindikatorn kommer förmodligen slå om snart till 2-3. Det jag försöker säga är att sluta testa och vänta några dagar innan du testar igen. Så länge du inte blöder och/eller har ont finns det ingenting som visar på något annat just nu än att graviditeten går bra. Oavsett hur mycket du testar kan du inte styra över vad som händer. Jag VET att man är orolig för jag har varit där också, men du kan som sagt inte styra över något. Försök slappna av! ❤️

• cutepenguin
    Janbo skrev 2023-09-10 17:58:47 följande:

Jag har precis kommit hem från gynakuten då jag fick enorma smärtor inatt som inte ville ge med sig under dagen. Smärtan har varit så påtglig att jag inte kunnat hålla mig stilla, varit matt och yrslig.

Undersökning och VUL visade att jag var i 6+0 och att allt såg normalt ut. Ett embryo med hjärtslag och en gulesäck ❤️ Hon hade ingen annan förklaring än växtvärk, men att den kan vara så vidrig är för mig ett mysterium.

Det låter inge vidare ????🏼 Men skönt att allt såg bra ut! Håller tummarna att smärtan ger med sig och att du får sova ordentligt i natt. ❤️

• cutepenguin
    Janbo skrev 2023-09-10 20:29:06 följande:
    Tack! ❤️ Hur går det för dig?

Har precis haft ÄL så är på ÄL+1 idag! 🥰

• cutepenguin
    Janbo skrev 2023-09-17 14:28:37 följande:

Orkar inte att kroppen är så knäpp!

Jag hade ju extrema smärtor förra helgen vilket ledde till att jag åkte in till gynakuten på söndagen och fick ett vul. Snabbt vul men allt såg normalt ut och hjärtslag fanns. Smärtorna har forsatt men minskat. Igårkväll hadej ag dock som ondast. Satt upp och vaggade mig själv fram och tillbaka..

Idag känner jag inget, känner inget alls i mina bröst (som varit väldigt ömma om än mindre ömma senaste 1,5 veckorna). Knappt trött eller illamående. Uppsvullen mage bara under jobbdagar.

Jag känner mig inte alls gravid! Jag är i 7+0 idag. Kan jag ta ett gravtest och lita på att det stämmer eller kan det oroa mig mer om det visar svagare?

Ja, jag är kontrollmänniska och kan inte njuta av detta, alls. Önskar att det vore annorlunda men som förstagångsgravid och nästan obefintliga kunskaper om
    detta känner jag mig SÅ vilsen. Någon mer som känner med mig? 😩

Så länge du inte blöder någonting så tycker jag du ska se det positivt! 🥰 

Mina symtom (hade knappt några innan heller men) försvann mer och mer när jag fick MA. Embryot slutade växa i vecka 6 men jag började inte blöda (eller fick ont) förens i vecka 9+0. Men då hade jag som sagt börjat blöda INNAN jag fick kramper. Därför tycker jag inte du ska oroa dig ❤️ Vissa får ju knappt några symtom och i andra fall kommer det senare! 

• cutepenguin
    Janbo skrev 2023-09-17 15:26:00 följande:
    Smärtor och avtagande symptom gör ju en orolig i alla fall. Men försöker att tänka positivt, har inskrivning på tisdag och kommer att berätta för barnmorskan hur jag upplever allt. Hoppas hon är förstående. Ska även boka ett tidigt vul tänkte jag.. Tog ett test nu och det var starkt (fast faktiskt svagare än direkt efter bim, dock var det lika starkt som kontrollstrecket). Men tack för att du försöker lugna ❤️

Hur går det nu? Nu måste du väl vara ganska många dagar efter äl? ❤️

Ja, det förstår jag verkligen. Tycker du ska boka in VUL om du är orolig ❤️ Låter obehagligt att ha så ont.. hoppas det ger med sig! 

Ja, jag är på ÄL+8 idag. Funderar på att testa imorgon med ett testa tidigt.. men är orolig att det är för tidigt ändå. Är på konferens med jobbet sen tisdag-torsdag så hade varit skönt att ha det gjort innan haha 😅 Kommer inte kunna tänka på något annat..

• cutepenguin

Jag plussade precis 🥹 BIM är förmodligen imorgon och är på ÄL+10 idag. Herregud.. jag är i chock även om jag haft väldigt liknande symtom som sist när jag blev gravid (som slutade i MA i slutet av juni). 

Är på konferens med jobbet och fick precis prata med min chef och säga att jag inte mådde bra så gick till mitt hotellrum. Sen kunde jag inte låta bli att ta ett test när jag väl var där 😂 Är så otroligt glad. Mina symtom senaste dagarna har varit att jag varit otroligt trött och framförallt yr. För två dagar sedan började jag få molvärk också. Hade samma symtom sist, men då upptäckte jag molvärken senare. Förmodligen för att jag misstog den för mensvärk. 

Enligt senaste mensens första dag är BF 28 maj 🥹

• cutepenguin
    Janbo skrev 2023-09-19 19:30:37 följande:
    Men grattis!! ❤️❤️

Så glad för din skull och hade det nästan på känn när vi började att följas åt! 

Tack!! ❤️❤️ Är så otroligt tacksam för att det ändå gick relativt fort. Hoppas det går hela vägen denna gång! 

Läste ditt inlägg längre ner och boka ett VUL om du är orolig! Förhoppningsvis är allt bra med den lilla 🥰 även om du inte har så mycket symtom. Håller tummarna!!

• cutepenguin
    Noelani skrev 2023-09-20 20:32:12 följande:

7+4 här.. ömma bröst och trötthet som ökar för varje dag. Sover lätt minst 9 timmar på natten och ibland några timmar på dagen haha

Sen hemskt illamående em/kväll som kan försvinna 2 dagar och sen komma tillbaka 2 dagar.. kräktes en gång.

Kissnödig som satan som också kommer snabbt. Kan helt plötsligt vara en sekund från att kissa på mig 🤣

Hur många har gjort tidigt vul eller har inplanerat?
    .

Är ju väldigt tidigt för min del, men kommer absolut göra VUL senast 8+0. 😅 Vill helst vänta tills dess då det rekommenderas. Måste lugna nerverna denna gång.. fick ju MA I vecka 9+0 sist och då hade embryot dött redan mellan vecka 5 och 6.. kände mig så lurad av kroppen.

• cutepenguin
    Bruno97 skrev 2023-09-20 21:07:31 följande:

Av vilken anledning väljer man att göra ett vul tidigt innan v11-13? Är de för man haft mf innan eller för oro? Får man själv bestämma om man vill göra tidigt? För jag har min tid bokad v13 och de känns en evighet till det. men att de kanske inte finns en anledning att kolla tidigt då mf fortfarande kan ske fram till v12? Så ni som gjort innan är det en lättnad att se innan eller får man ändå en oro efteråt då de ändå är innan v12? Berätta gärna. Känner att jag har noll koll ????

För min del kommer jag göra VUL för att jag fick MA sist. Sist (innan jag visste att det var ett MA) tänkte jag vänta till NIPT i vecka 10+0. Så denna gång blir det ett VUL i vecka 8+0 och NIPT i vecka 10+0 för att se att allt är OK och bebisen är helt frisk. ☺️ Vi kommer dessutom ta reda på kön via NIPT (det är dock inte därför vi vill göra det utan det är förstås för att se att allt är OK. Kön är bara ett plus).

Det är ju helt individuellt hur du vill göra och det skiljer också en del mellan regionerna när första UL görs, om de erbjuder tidigt VUL osv. Jag betalar båda privat. Sen är det första UL i Västra Götaland i vecka 13+0 tror jag.

• cutepenguin
    Emmalisan skrev 2023-09-21 11:29:28 följande:

Jag är nog en av de sista att vara beräknad så jag är ju bara i ungefär v. 5. Jag har haft diffust illamående men det har avtagit. Möjligtvis lite hungrigare än vanligt men jag skulle säga att symtomen inte alls är särskilt påtagliga. Skönt, såklart, samtidigt som det blandas med en liten oro

Då är vi nog ungefär lika långt (eller kort) gångna. Jag är bara i vecka 4+2, men har symptom så som yrsel, trötthet och molvärk. Började få ömma bröst igår. Inget illamående ännu. 

Vecka 5 är ju den veckan symptom börjar uppkomma, så tycker absolut inte du ska vara orolig! 🥰 

Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!