• Panacea

Gravid med BF MAJ 2024!!

Hejhej allihopa!
    Åntligen är det min tur att byta från ?Svårt att bli gravid? till ?Gravid?-delen av forumet. Det känns overkligt efter att ha försökt i nästan 3 år. Trots kvinnlig faktor gällande infertilitet lyckades jag på något magiskt sätt bli gravid naturligt. Är just nu i vecka 5 (4+3) med första barnet. 🥺❤️

• Panacea

Grattis till alla som plussat. Ska bli roligt att få följa er ❤️

Igår hade jag hälsosamtal hos barnmorskan. När jag satt i väntrummet dök två kompisar upp (ena är gravid). Det var inte riktigt såhär jag ville avslöja att jag var gravid?😅 Båda blev superglada och lovade att inte avslöja något eftersom det fortfarande är väldigt tidigt. Tänkte bara att det var så typiskt, vad är oddsen när Det finns typ 100 BM-mottagningar här 🙈

Nu har jag iaf bokat in TUL, NIPT och inskrivningssamtal om en månad när jag går in i v11. Ni som bokat in ännu tidigare UL är detta något som ni bekostar privat? Läste att man kan göra det från v8. Hade velat göra det eftersom jag konstant går runt och oroar mig för missfall. Tycker väntan är så lång inför mitt TUL 😔

• Panacea

I helgen fick jag kraftiga blödningar, magsmärtor så att jag inte kunde röra mig och blödde ut små klumpar. Fick åka in till gynakuten där läkaren direkt konstaterade MF baserat på mina symptom (Fick ej göra UL). Fick rådet att åka hem och vänta ut MF sedan ta ett graviditetstest om 3 veckor. 

Jag vägrar leva i ovisshet 3 veckor så jag bokade ultraljud på en privat klinik för att bekräfta MF. 
    Gick dit nu på morgonen och där såg läkaren en levande bebis med ett tickande hjärta. Hjärta Jag betalade 300kr och det var så värt! Grät floder när jag satt i gynstolen och fick se bebisen. Hade ställt in mig på det värsta. Alla kraftiga blödningar behöver alltså inte betyda MF. Lärt mig det nu 

• Panacea
    cutepenguin skrev 2023-09-29 09:08:18 följande:

Åh vad tufft, men vilket lycka att se ett tickande hjärta ❤️ Vilken vecka är du i? 

Läkaren kunde inte se exakt men bedömde att jag är någonstans i vecka 7. Fostret var 6,3mm. Jag har PCOS så min menscykel är svår att räkna på. Även min BM var lite osäker på vilken vecka jag är i. Får vänta på mitt TUL om 3,5 veckor för lite säkrare bedömning. Nu kan jag njuta lite mer av graviditeten ❤️🙏🏻

Älskadelillaliv skrev 2023-09-29 09:07:10 följande:
    Gud va skönt för dig ❤️❤️.
    Verkligen ❤️🥺

• Panacea

Det verkar vara väldigt svårt att bedöma vilken vecka jag är i (PCOS). För två veckor sen på BUL blev jag tillbakaflyttad 1 vecka. Idag på TUL sa BM att bebisen verkar vara liten för veckan jag är i och att detta TUL nog egentligen var för tidigt. Huvudmått var för litet för att kunna datera korrekt, men trots detta blev jag framflyttad en vecka. Förstår inte logiken med framflytt om bebisen bedömdes vara för liten. Blir bara mer förvirrad.. Hann tyvärr inte fråga om detta. 

Så enligt TUL är jag idag 12+1 medan BUL bedömde att jag egentligen skulle vara i 11+1. Bebisen är strax över 5cm. BM försökte lugna mig genom att säga att sen BUL har bebisen växt som den ska och även om TUL var för tidigt så kunde man ändå se mycket på ultraljudet. Får skuldkänslor över att jag varit dålig på att äta bra och det kanske är därför bebis är liten. Har mycket besvär med illamående och klarar inte av att äta så mycket :( 

• Panacea
    Comitissa skrev 2023-11-08 16:10:57 följande:

Nu kan jag lugnt gå in här igen.. fick via kub veta att jag hade hög risk 1/17 och fick göra NIPT. igår fick jag beskedet att inga avvikelser finns och att vi väntar en flicka. Vår lilla sladdis. ????🏾

Skönt!!! 😍🙏🏻
    Moa00 skrev 2023-11-11 22:37:25 följande:

Hej alla!! Var tvungen att kika in här i tråden som jag skapade i augusti, jag tog avstånd från gruppen då det verkade som jag hade en kemisk graviditet! Men!! JAG ÄR GRAVID!! Har bf i juli!! Är så otroligt lycklig!! Plussade nu 2 månader senare, på äl+8.  bim idag, och har redan slagit om till 2-3 på testen! 
    Blir så glad av att se att det går bra för er alla! <3 stora lyckoönskningar och kämpa på!! Kramar till er alla!!

(liten bild på mitt test från idag!

Åh så härligt 😭❤️ grattis

• Panacea

Är också i vecka 21 nu. Kände första sparken på nyårsafton. Det var som en liten puff. Hade lite svårt att identifiera det först eftersom det var bara en gång och kändes inte som det här bubblandet/svepandet de flesta beskriver det som. Dagarna efter började jag känna mer och mer. Det vad alltid mellan kl 19-20. Men nu en vecka senare känner jag till och från dygnet runt. För mig känns det som om någon petar på magen fast inifrån. Håll ut! Det kommer snart. ❤️

Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!