Inlägg från: MiniRodini |Visa alla inlägg
  • MiniRodini

Gravid med BF MAJ 2024!!

Hej! 

Vad roligt med en så aktiv tråd Hjärta  Stort grattis till alla! 

Har precis plussat, så väldigt nytt men hoppar ändå in här. Är ju så kul att få följas åt! BF 22/5 om det går vägen, men har ett MA i v12 och ett utomkveds i bagaget så jag är väldigt ödmjuk inför detta plus. Men ska ändå försöka vara glad och hoppfull, för då är det värsta som kan hända att jag varit just glad i onödan. 

Har inte hunnit läsa hela tråden, men såg att många mår illa och mitt bästa tips mot illamående är Vitamin B6! 

• MiniRodini
    Noelani skrev 2023-09-12 20:37:46 följande:

MiniRodini, 

Grattis och välkommen! Vad tråkigt att höra om dina tidigare förluster. Hoppas och tror att detta är din gång 💕

Hur mkt B6? 

Tack! Hjärta Jag har kört på 50mg på morgonen och tagit en extra tablett vid behov vid tidigare graviditeter och det har funkat kanon för mig iaf. Men har läst att rekommenderat intag av B6 mot gravidillamående är 40mg 2-3 ggr per dag. 
    pannkakssmet skrev 2023-09-12 20:24:29 följande:
    Grattis till plussat och varmt välkommen! ❤️

Tack {#emotions_dlg.flower}
  • MiniRodini

Vad roligt att några redan hunnit med ett tidigt VUL och fått se små pickande hjärtan Hjärta

Jag är bara i 5+4, så är ju ett tag kvar. Ska ha inskrivning på fredag och ska höra om jag kan få ett tidigt VUL mtp att jag hade ett utomkveds i juli? Annars bokar jag nog ett privat. 

Är också mer kissnödig, speciellt på natten. Tycker ändå det är ett ganska tacksamt symtom! Har ju lätt att somna om mtp tröttheten överlag Flört

• MiniRodini

Jag är i 5+6 och har också väldigt sparsamt med symtom, absolut inget illamående iaf. Egentligen borde man kanske vara tacksam, men man är ju bara orolig! 

Men oavsett så kan man ju inte påverka utfallet?. Skönt att höra att man inte är ensam iaf 🙏

• MiniRodini
    Melsson skrev 2023-09-26 21:04:46 följande:

Hej på er tjejer

Hoppar lite försiktigt in i denna tråd men hoppas att jag får stanna kvar med er resan ut <3 Jag är gravid med första barnet efter att ha försökt 2.5 år, vi blev gravida vår första IVF så nu hoppas man ju att den lilla ska stanna kvar. 

kommer kännas så konstigt att skriva om gravidgrejer, man är ju så van vid att vara ?ofrivilligt barnlös? så det sjunker liksom inte riktigt in att man är gravid. 

BF för mig blir 29/5🥰 Jag och min partner är 34 och 35 år gamla. 

Åh Stort Grattis och varmt välkommen ♥️

Vi håller såklart alla tummarna att de små stannar hos oss och att vi alla får mysa med små Maj-bebisar 🙏
  • MiniRodini
    Janbo skrev 2023-09-30 19:51:27 följande:

Men orka!
    Använg Otrivin Comp 3 gånger idag då jag är döförkyld och inte kan andas typ. Nu läser jag att det inte får användas..räknas som läkemedel med fosterpåverkan,  bör jag vara orolig,

Jag skulle inte alls va orolig om jag var du, men byt till vanlig Otrivin i fortsättningen. Jag brukar dubbelkolla alla läkemedel på Janusinfo (fosterpåverkan) innan jag använder de. Men någon enstaka gång är absolut ingen fara ♥️ 
  • MiniRodini
    cutepenguin skrev 2023-10-06 09:17:49 följande:

Jag är kvar, men upplever också att det är tystare i gruppen nu. Vet inte om det finns någon FB-grupp? 😮 

Det finns en privat Fb-grupp som man måste bli inbjuden till, där är vi nästan 20 stycken från den här tråden ♥️
  • MiniRodini
    cutepenguin skrev 2023-10-06 13:23:00 följande:

Jag går gärna med 😇 Men hur blir jag inbjuden? 

Jag skickade en länk till dig i PM, testa om den funkar ♥️
  • MiniRodini

Hoppas någon kan hjälpa till med en länk som fungerar bättre än den jag har?. Så vi blir lite fler i gruppen 😍

Vi var ca 50 i min BF grupp med sonen och det va sååå mysig stämning och den är fortfarande aktiv ♥️

Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!