• Linnski

Gravid med BF MAJ 2024!!

Jag har också BF den 7 maj!!

Jag är dock livrädd, för fick ett MA den 17 juli i vecka 10. Och jag är helt chokad att jag nu är i vecka 4 så fort efter. Går konstant och känner av minsta symtom i magen. Men försöker tänka att man får låta kroppen hantera detta.

• Linnski
    Noelani skrev 2023-08-29 10:07:16 följande:
    Välkommen hit ❤️
    Skriv in dig i vår lilla lista 🙏

Åh stackare att du fick genomgå det. Det är dock ovanligt med flera missfall (typ bara 1% av alla kvinnor) så försök tänka på det! Men förstår att det är svårt..

Jag känner ingenting ännu och är 4+2. 

Tack!

Ja man får tänka så! :) 

Jag kände direkt att jag var det. Är en skum känsla man har bara. Nu har jag främst orolig mage samt molande värk i vänster sida. Mår även lite illa. Har bokat tidigt ultraljud om 3 veckor. 

Haha hur skriver man in sig i listan? Är verkligen helt nya här! 

• Linnski
    Lele88 skrev 2023-08-30 10:16:42 följande:

Stort grattis till alla plus här 😍

Jag vill även skicka omtanke till er som redan verkar ha fått MF eller börjat blöda och hoppas allt kommer gå vägen för er.❤️ Själv plussade jag igår med veckoindikator på runt Äl+11 (fick positivt äl-test 17/8) efter missfall 5/8. Var då i vecka 6+4. Så verkar som att jag nu är gravid igen direkt efteråt, ett litet hopp för er där det kanske inte gått vägen denna gång. 

Men nu är man ju så sjukt orolig för att detta kommer sluta med MF eller MA.. Saknar känslan i min första graviditet när man bara tog test två dagar och sen trodde stenhårt på att man var gravid och att allt skulle gå bra. Fick en liten chock då på tidigt ultraljud i v.9 där det visade att fostret stannat av i v.6+3. Vet inte hur jag ska göra för att få mig att slappna av.. man vill ju inte bli sådär besviken igen😔 Med dottern kunde jag väl börja andas ut lite efter v.13.. men det känns ju långt borta nu🙈
    Så pågrund av min oro så väntar jag lite med att skriva in mig på listan här, men Preglife säger BF runt 10/5. Men kommer följa tråden och se hur det går för alla🤗

Exakt samma för mig. Fick MA i vecka 10 den 17 juli och hade då gjort ett VUL några dagar tidigare då allt såg perfekt ut. Är nu livrädd.. Minsta lilla tecken gör att jag blir orolig och jag är inte alls lika glad som förra gången. Men är väl en överlevnadsinstinkt. När jag var gravid senast så berättade jag typ direkt för familj och min bästa vän. Men nu kommer jag vänta så lång jag kan (om det inte syns) till vecka 13. Känns skönt på ett sätt att inte få så mycket frågor. 

• Linnski

Usch är verkligen också orolig!! 
    jag har sen igår haft ont i magen pendlar från höger och vänster och det försvinner liksom inte. Är tyvärr livrädd att det är ett missfall på G. Har någon av er också molande värk? Det för liksom ont när man trycker på området? 

• Linnski
    Anonym (Hanna) skrev 2023-09-09 19:50:29 följande:

Om det gör ont när du trycker på magen ska du nog kolla upp det. Det KAN vara utomkvedshavandeskap, även om det är vanligast att man då har ont på ena sidan, så låter det inte bra att du har ont när du trycker på området. Hur långt gången är du? 

Oavsett skulle jag kolla upp det ❤️

jag är lite osäker hur långt jag är gången men mellan 5+3 - 6+0

ska avvakta och åka in imorgon i så fall ❤️
  • Linnski

Blev ett besök till gynakuten och jag var helt inställd på det värsta.. Men när det gjorde ultraljud blev läkaren chokad att man kunde se hjärtljud så tidigt. 😭 Varför jag hade smärta var pga av en stor cysta som tydligen är vanligt när man är gravid? 

• Linnski

Tack fina ni! ❤️ Läkaren har inte skrivit i min journal ännu men den kallades något speciellt? hon sa att det ofta kommer när man blir gravid för att stärka upp moderkakan? Jag borde vara i vecka 5+3 men utifrån ultraljudet är jag i vecka 6+0 minst? Men det gör fortfarande rätt ont så hoppas den minskar! 

• Linnski

Har någon av er åkt på det kända illamåendet from hell ännu? Jag började må illa några gånger igår.. Men inatt så braka helvetet lös.. Fick sjukanmäla mig för att jag mådde så dåligt. Har dock inte kräkts något men känner hela tiden att jag vill spy + att jag är helt sänkt.. Tog en postafren + att jag tänkte testa B6, hoppas det ska ge något! Fattar inte annars hur man ska ta sig igenom detta i flera veckor??😳😩

• Linnski
    Loidi skrev 2023-09-11 13:05:36 följande:
    Vilken vecka är du i? Vecka 6 var vidrig för mig, kräktes några ggr hel oanmält, men idag gick jag inne V7 och mår illa, men det är bättre än innan ☺️😅
    Det är lite oklart men troligtvis vecka 6 (6+0). Det är vidrigt ,vad har du gjort för att må bättre? 😅
  • Linnski

Ser att många är oroliga, vilket jag också är! Var inte alls beredd på att jag skulle ha så mycket ångest när man väl blev gravid. Sen har jag ett MA i bagaget så det har såklart påverkat mig massor!! 

Jag har hittills varit på gynakuten 1 gång och gjort 2 tidiga privata ultraljud för att stilla min ångest. Jag är nu i vecka 8+4 och denna vecka tappade jag många symptom från ingenstans.. Gjorde ett ultraljud igår som såg jättebra ut. Man kunde nu se en "bebis", helt sjukt! 

Tydligen så kan man redan nu hamna i spökveckor och jag får helt enkelt stå ut och lita på kroppen, men är såååå svårt! 

Jag har KUB den 25 oktober så jag hoppas verkligen att det går vägen denna gång! Vill egentligen säga att om man får minskade symptom så kan det vara så att HCG-nivån har börjat stabilisera sig! 

Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!