Inlägg från: Mammamiao |Visa alla inlägg
  • Mammamiao

Gravid med BF MAJ 2024!!

Hej alla,
    Vad roligt, hoppas man kan haka på här :) 
    Jag har 4 barn sedan innan, det sista dog tyvärr i magen i femte månaden nu i maj. Vi har nu fått reda på att vi väntar ett regnbågssyskon till alla våra barn som är beräknat den 13/5-24. Är så Glad, men samtidigt väldigt försiktig i mina känslor. 

kul att följa allas resa :D grattis till er alla :)

• Mammamiao
    Noelani skrev 2023-09-16 17:54:46 följande:

Uppdaterar listan vi har. Ni som är nya i gruppen och kommer hänga här ist för Facebook-grupper får gärna fylla på 🙏

BF 3/5
    Janbo, 34 år, första barnet och fjärde försöket, KG på tredje försöket 

BF 3/5
    Noelani, 39 år, Första barnet, IVF, 10 års försök

BF 5/5
    Pannkaksmet, 28 år, första barnet och tredje försöket

BF 9/5
    Jennjenn91, 32 år, andra barnet och tredje försöket

BF 9/5
    Abrakadabra, 31 år, första barnet (försökt länge)

BF 13/5
    EmKayBee, 26år, första barnet

BF 13/5 
    Mammamio, 32 år, 4 barn varav ett i himlen och nu en regnbågsbebis i magen. 

BF 7/5
    Bruno97, 26år, mf för ett år sedan så första försöket efter de.

• Mammamiao

Extreeeeeeem trötthet, vet inte var jag ska ta vägen haha. Illamående ibland :) 

6+1 här. 

spännande att höra om fler symtom :) 

• Mammamiao
    Emmadagar skrev 2023-09-25 11:15:45 följande:

Jag går gärna med i FB gruppen, kan någon inboxa mig en länk?

Jag med om det går :) 
  • Mammamiao
    Noelani skrev 2023-09-25 13:47:26 följande:

Idag gjorde jag mitt andra tidiga ultraljud.
    Förra veckan ett VUL då jag var i 7+3 och nu vanligt ultraljud (på magen) i 8+3.

Ett tickande hjärta igen men tyvärr bekräftat att tvillingen inte klarat sig. Hinnsäcken hade börjat tillbakabildat sig osv.

Det känns dock okej, jag känner ingen direkt sorg (som man säkert gjort om det varit de enda eller hänt senare..) men bägge barnmorskorna har bara sagt att sånt händer när det är så tidigt och jag blir inte klok på om det är ett missfall eller MA eller vad. Och jag känner att jag av någon anledning  behöver förstå det. Någon som vet ? 

Hej,
    Jag hade samma i min sista graviditet. de förklarade att bebisen helt enkelt inte klarade sig i början av de tidig skedena (förmodligen så pass fel?). Så hade det varit ett barn hade man fått missfall? men kroppen stöter inte ut eftersom det finns ett till Foster. För vår del slutade det i katastrof då vårt barn gick bort i 5 månaden efter svåra och allvarliga hjärtproblem. Så vi förlorade båda? men har nu fått en ny chans Iallafall :) 
    hoppas det går bra för er. Din kropp löser allt. Du kommer inte se mer en än hinnsäck om 1-2 ultraljud. Och då kommer det kännas mer ?normalt? igen.

• Mammamiao
    Bruno97 skrev 2023-10-06 22:01:58 följande:
    Östergötland. De menar på att annars kollar man sånt i vecka 18 men kub är mellan 12-14 och jag ska göra både kub och ul tror jag. Har noll koll för när man pratade med barnmorskan så var allt så nytt så man hade knappt tagit in att allting var sant 😂 

kånner också att många har lämnat denna tråden. Tråkigt för oss som inte vill gå ut med de riktigt än och vill Hålla igång denna tråd men så får de väl :) hoppas tiden rullar iväg så jag kan hoppa in också när man sätt att allt är bra. så tack ni andra som lever kvar här så vi kan hjälpa och ge tips till varandra :)

hej,
    jag är också kvar här. förstår vad du menar med att du inte vill gå ut med det för det vill inte jag heller, men gruppen på Facebook är privat så ingen förutom de i gruppen ser vad du skriver :) 

• Mammamiao
    Bruno97 skrev 2023-10-07 18:59:31 följande:

för en timma sedan fick jag en lätt blödning och är i vecka 10. Vet någon vad de innebära i den veckan?

Ingen aning, hur har det gått? Annars får du ju uppsöka vård. Tänker på dig!
  • Mammamiao
    Bruno97 skrev 2023-10-08 21:49:45 följande:
    Tack❤️

UPPDATERING!

idag har jag haft mörkt rinnande blod men bara i början av kissandet sen har de bara varit vanligt. Inget på Bindan eller på toalettpappret heller.

nyligen var jag på toaletten och nu var det ingeting alls.

jag tänker att jag ringer barnmorskan imorgon ändå och kollar ifall de kan göra hjärtljud för oron. Uppdaterar mer om vad barnmorskan säger imorgon. Håller tummarna att de bara var fostret som förflyttat och därav kom blod.

Hej,
    Hur har det gått? 

tänker på dig ❤️

• Mammamiao

Och där var jag tillbaka. En andra förkylning hittills. Med mitt första barn var jag alltid frisk. För Varje barn sen mer sjuk vid varje graviditet. Hade glömt bort detta och kommer ihåg hur katastrof mitt immunförsvar är under graviditeten!!! :/ tips på vad jag kan göra som gravid för att stärka immunförsvaret? 

• Mammamiao
    Noelani skrev 2023-10-31 13:19:51 följande:
    Jag har också 3 doser av Pfizer och har inte heller haft några biverkningar. Jag vaccinerade mig också första gången väldigt sent men fick aldrig covid ändå.. trots att jag var uppe i flera personer som dagen efter testade positivt.

Jag har också bara haft influensa en gång, ironiskt nog samma säsong som jag vaccinerade mig mot det haha.. Tror jag kommer ta kikhosta och kanske covid men strunta i säsongsinfluensan precis som du. Jag har dock inte fått någon rek av BM att ta RS? När ska man göra det?
    Jag blir lättare sjuk när jag är gravid. Blev sjuk i influensan för första gången när jag var gravid nu sist. Blev riktigt riktigt riktigt dålig med hög feber. Detta var runt vecka 6. Sen dog min dotter i 5 månaden i min mage av grova hjärtfel. Vet inte om det var för jag blev sjuk i ett känsligt skede, men jag kommer definitivt vaccinera mig mot allt för att skydda barnet Och mig. 👍
  • Mammamiao
    Anonym (Anonym 123) skrev 2023-11-14 12:16:01 följande:

Hej!

Har följt den här gruppen lite på avstånd eftersom jag inte vågat glödjas alltför mycket, då jag fick ett missfall i våras. Fick häromdagen reda på att barnet har Downs syndrom, känns väldigt chockartat och ledsamt att behöva ta ett livsavgörande beslut.  Önskar er alla stort lycka till med era graviditeter! ❤️

Åh men vad jobbigt och tungt?. Jag förlorade min dotter i vecka 21+6?. Senare än dig såklart, men jobbigt oavsett. Vill du skriva till mig privat så finns jag här och stöttar dig ❤️
  • Mammamiao
    MickisR skrev 2023-11-16 21:16:13 följande:
    Jag tänkte också ta tag i och vaccinera mig. Fick du tid snabbt när du bokade? 😊 Ska man vänta med kikhostan till senare? Är det bättre, eller är det bara för att du vill sprida ut det lite?
    Hej,

Jag vaccinerade mig för covid och influensa förra veckan, de sade man brukar ta båda samtidigt och rekommenderade det. Sen bokade de in mig till vaccination nu om 2 veckor när jag gått in i vecka 16 (vecka 16 är tidigast för kikhosta). 
    Jag fick tid dagen efter jag ringde :) 
  • Mammamiao
    Anonym (Bfmaj24) skrev 2023-11-17 06:27:33 följande:

Vaccinationsmottagningarna i närheten har drop in, så jag gick bara in och sa att jag ville vaccinera mig. Fick ta sprutan 5 minuter senare. Förra gången jag vaccinerade mig mot covid-19 fick jag mycket biverkningar och tar man influensan samtidigt ökar risken för ännu mer biverkningar. Därför ville jag ta en i taget, så jag inte skulle må dåligt :)

Kikhostan ska man ta efter vecka 16, är i vecka 15 nu, så jag tar den senare. 

nu säger säkert alla olika men jag hade bokat tid för Influensa och ssk sade att man inte får mer biverkningar bara för att man tar båda samtidigt? Det stämde iallafall på mig, hade inget förutom lite ont i båda armarna.  :) men säkert individuellt såklart :)

Svar på tråden Gravid med BF MAJ 2024!!