Gravid med BF MAJ 2024!!
Jag plussade idag! Bim 29/8. Jag har varit sömnig hela veckan.
Bf 9/5 enl en app :)
Jag plussade idag! Bim 29/8. Jag har varit sömnig hela veckan.
Bf 9/5 enl en app :)
Grattis till dig med!
jag har gått runt och känt efter på ALLT. åh nu högg det till det gjorde det inte förra månaden. Nu mår jag illa, hmm vad kan det vara.
tog ett test i måndags som var toknegativt men tänkte ändå att det var lite tidigt. Och så igår med sånt ultratidigt digitalt. Chocken har inte riktigt Lagt sig än.
ska du fortsätta testa? Jag har ett digitalt med veckor hemma som jag vill spara tills det har gått en stund iallafall. Vet inte exakt när jag ska ta det.
Har försökt skriva hundra gånger i tråden men funkar inte. Se om det vill sig nu!
Hoppas alla mår bra trots vissa omständigheter?
jag tog ett helt vanligt test idag och det blev två starka streck på bara några sekunder.
Ganska trött. Annars mår jag oförskämt bra faktiskt? idag haha
Har försökt skriva hundra gånger i tråden men funkar inte. Se om det vill sig nu!
Hoppas alla mår bra trots vissa omständigheter?
jag tog ett helt vanligt test idag och det blev två starka streck på bara några sekunder.
Ganska trött. Annars mår jag oförskämt bra faktiskt? idag haha
Nu har jag fått tid till inskrivning. Det blir först 14 september... känns långt fram...
BF 3/5
Janbo, 34 år, första barnet och fjärde försöket, KG på tredje försöket
BF 4/5
Noelani, 39 år, Första barnet, IVF, 10 års försök
BF 8/5
Loidi, 29 år, första barnet, IVF, Första försöket.
BF 9/5
Jennjenn91, 32 år, andra barnet och tredje försöket
Hej hej ,
Plussade 5/9 bim-4
Är ni som plussat sugna på en fbgrupp? ( en dold sådan och med något halvkryptiskt namn 😆 )
Läste att fler än jag svettas som bara den?
fick rosa flytningar tidigare idag och har läst som en galning hela dagen om det är nåt knas men verkar vanligt i v6. Att man ska vara orolig för allt!
Plussade ju i måndags och i morse kom det lite lite rosaaktig flytning på pappret. Nu går jag på toa hela tiden och är jätterädd att det ska komma mer I övrigt mår jag likadant som andra dagar denna vecka, varken mer eller mindre ont i magen..
Har ni haft någon blödning såhär i början? Med mina tidigare graviditeter har det aldrig hänt.
Har någon av er åkt på det kända illamåendet from hell ännu? Jag började må illa några gånger igår.. Men inatt så braka helvetet lös.. Fick sjukanmäla mig för att jag mådde så dåligt. Har dock inte kräkts något men känner hela tiden att jag vill spy + att jag är helt sänkt.. Tog en postafren + att jag tänkte testa B6, hoppas det ska ge något! Fattar inte annars hur man ska ta sig igenom detta i flera veckor??😳😩
Är det någon som haft sitt hälsosamtal än? Hur långt efter det sker inskrivning? Nån som vet?
Jag plussade precis 🥹 BIM är förmodligen imorgon och är på ÄL+10 idag. Herregud.. jag är i chock även om jag haft väldigt liknande symtom som sist när jag blev gravid (som slutade i MA i slutet av juni).
Är på konferens med jobbet och fick precis prata med min chef och säga att jag inte mådde bra så gick till mitt hotellrum. Sen kunde jag inte låta bli att ta ett test när jag väl var där 😂 Är så otroligt glad. Mina symtom senaste dagarna har varit att jag varit otroligt trött och framförallt yr. För två dagar sedan började jag få molvärk också. Hade samma symtom sist, men då upptäckte jag molvärken senare. Förmodligen för att jag misstog den för mensvärk.
Enligt senaste mensens första dag är BF 28 maj 🥹
Delar med mig av hur jag känner nu i v. 8 (7+2)
jag är som många av er andra extremt, nej alltså omänskligt trött. Jag har dock lyxen att arbeta hemifrån. Dessvärre är ju sängen mer inbjudande än att sitta vid datorn för tillfället så den är tuff. Hur sköter ni andra arbetet? Biter ihop och däckar hemma sen eller?
jag orkar verkligen inte tänka.
angående Ul och allt vad det heter så kommer vi endast göra NIPT i v. 11 (10+4) och sedan får man väl tul och rul av bm.
vi skulle egentligen inte tagit reda på kön denna graviditeten men när man ändå betalar mycket för nipt så kanske det känns tråkigt att ha missat chansen att veta till 99%
Upptäcker de på NIPT att det är flera foster när de gör det initiala UL så behöver man inte betala något då de aldrig kommer ta blodprov och göra analysen. Det behöver alltså inte göras ett UL innan som man betalar för 🥰
Jag är också kvar här och lurar! har dock inget att skriva.. haha. Men läser alla och hoppas alla mår bra :)
Hej hej,
kikar in här emellanåt. tycker det är lite komiskt hur aktiva vi är i början när allt är nytt och spännande och man har alla möjliga symtom och åkommor men nu?
Det är likadant i dom andra trådarna (april, mars tex) medans juni och juli är det full fart haha!
Jag är nu i v. 19 och känner bebis lite då och då, inga direkta sparkar men typ kramar vill jag jämföra det som, konstigt nog :)