• Anonym (Malin)

Jaha så ska sonen tydligen följa med...

Jag och särbon skulle äntligen få tid att umgås i morgon. Jag är hos honom, vi hade planerat att gå ut och äta... men så rätt vad det är säger han att han ska bjuda med sonen "så han inte känner sig utanför"... sonen ska redan hälsa på hela söndagen. Jag visste inte vad jag skulle säga. Jag blev riktigt ledsen över att han utan förvarning ville att vi skulle gå ut alla tre, istället för att det bara är vi den enda dagen vi kan vara själva på typ två-tre  veckor... jag har inget emot sonen, men alltså... han ska som sagt redan hit på söndag. Hur tar jag upp det här?

• Svar på tråden Jaha så ska sonen tydligen följa med...
  • Core
    Anonym skrev 2023-08-25 16:28:17 följande:
    Oavsett, gå inte med på detta.
    Du binder ris åt din egen rygg om du gör det.

Ger du lillfingret så tar han hela handen.

Wow, imponerande syn på hur man skapar en relation och kommunicerar.

Jag förstår dig TS, han har ett vuxet barn och då räknar man med vuxentid. Det mest cleana sättet att ge en gliring här är att fråga om ni kan boka en till middag nästa vecka bara ni. Han kommer att förstå utan att du kliver över lik på vägen 

• Anonym (Ui)

Nästa gång ni ska vara ensamma så bjud med din mamma så hon inte "känner sig utanför". Särskilt om det är en hotellnatt ni ska på. Skrattande

• Anonym (...)
    Anonym (Malin) skrev 2023-08-25 16:44:21 följande:

Sonen bor hos mamman, han ska flytta till gruppboende nästa år är planen. Jag vet inte graden, men han kan inte leva ensam i nuläget. Han har inga vänner tyvärr.

Ja det som är så konstigt... särbon har pratat hela veckan om hur mysigt det ska bli med tid tillsammans... jag vet inte om jag ska säga något eller bara acceptera...

Men hur svårt är det att bara fråga? "jag trodde vi skulle vara på tu man hand på lördag och så kommer sonen på söndag?" Nu är det ju redan lördag - du får väl berätta hur ni gjorde. 
  • Anonym (Missie)
    Core skrev 2023-08-25 22:56:04 följande:

Wow, imponerande syn på hur man skapar en relation och kommunicerar.

Jag förstår dig TS, han har ett vuxet barn och då räknar man med vuxentid. Det mest cleana sättet att ge en gliring här är att fråga om ni kan boka en till middag nästa vecka bara ni. Han kommer att förstå utan att du kliver över lik på vägen 

Det tror jag inte alls att han fattar när han låter så tappad från början.

TS: Säg: Detta var en bokad dejt, och det var det jag ville göra med dig.

Eftersom du nu gjorde den till något annat är jag inte längre intresserad. Ta du ut din son på middag i helgen så kan du boka med mig igen när du vill ha dejten som vi var överens om från början.
  • Anonym (Pelle)
    fornminne skrev 2023-08-25 18:14:10 följande:

Sluta larva dig Pelle. För det första är sonen inget barn, han är vuxen. För det andra har inte ens föräldrar med yngre barn, med sig barnen överallt. 

Ens barn är det viktigaste man har ja, men man sitter inte ihop för det.

Eller tar du med dig dina barn när du går på dejt? 

Sluta larva dig Pelle. För det första är sonen inget barn, han är vuxen. För det andra har inte ens föräldrar med yngre barn, med sig barnen överallt. 

Han barn är vuxen men har autism. Läs på om den sjukdomen. Dessa blir aldrig vuxna i sinnet.
  • Anonym (Svar på tal)
    Anonym (Pelle) skrev 2023-08-27 15:45:57 följande:

Han barn är vuxen men har autism. Läs på om den sjukdomen. Dessa blir aldrig vuxna i sinnet.
    Bull shit!
  • fornminne

Nu fånar du dig igen. Du vet lika bra som jag att det varierar väldigt hos personer med autism. Även om du låtsas att du inte vet.

Vissa behöver hjälp med allt, andra är helt självgående eller näst intill. Och allt däremellan.

Många blir visst "vuxna".

Sen är det ingen sjukdom, det är en funktionsnedsättning.

Men det spelar ingen roll. Man tar inte med sig sina barn på en dejt, eller en romantisk middag med sin partner, om det inte är uppgjort innan. Han skulle ju ändå träffa sonen idag?
  • Anonym (D)
    Anonym (Pelle) skrev 2023-08-25 17:12:34 följande:
    Men varför är det så jobbigt att ta en middag tillsammans?! Det är hans barn som han älskar och hon borde respektera det. Vad är nästa sak hon kommer att klaga på? Att han får inte vara med när de ska titta på någon film på tv? Att sonen inte får vara med när de ska ta en promenad? Hans son är en del av honom, det är hans barn. 
    Sitter du ihop med dina barn? Tar du med dem på precis allt du gör? Skaffar du och din fru aldrig barnvakt för att äta en romantisk middag på tu man hand? Är det fullkomligt främmande för dig att kärlekspar behöver egentid?
  • Anonym (D)

Vilka fördomar du har om personer med autism. Det är snarare du som borde läsa på.
  • Anonym (Betty)

Fast det är ointressant om han är barn, vuxen, har autism eller inte har autism. Man tar inte med någon annan överhuvudtaget på en romantiskt middag som var tänkt för ett kärlekspar. 

Och nej hur mycket man än älskar sina barn så behöver de inte följa med på allt man gör. 
Svar på tråden Jaha så ska sonen tydligen följa med...