Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023
Inga tecken på överstimulering så vi fick ett 5 dagars av topp kvalité insatt idag ❤️ känns så overkligt.
Underbart att det gått bra för dig också 🥰🥰❄️
Testdag om 1q dagar alltså den 13/12 på Lucia 🌟
![Hjärta Hjärta](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-heart.gif)
Mathilda: grattis!!! Måste kännas fantastiskt efter att ha försökt er tag!! Men också desto mer nervöst antar jag, väntan fram till 17e...
Men två tillbaka alltså, hur kommer de sig att de inte fryser ner ett istället? Bara nyfiken.
Uppdatering från mig
Vul dag 8 på stimuleringen i fredags och då såg man 3 stora folliklar. Jag gick ju dit med indelningen att den ena follikeln man såg på vul dag 5 skulle ha vuxit tillräckligt för att det skulle vara lönt med IUI, men nu ändrade läkaren sig till ivf igen!
Så med snabba ryck åkte jag ner till Danmark igår, tor samma dag.
De fick ut 2 ägg.
Med mitt låga amh lät den här läkaren ändå positivt överraskad, att jag iöht fått 3 stora folliklar.
Jag gör ju den här resan ensam, och valet av donator var såååå svårt!!
Tillslut valde jag to 1 minut innan hon som jobbade i labbet sa att hon behövde lägga spermierna på ägget😄😄😄
Just nu har jag en positiv känsla- att det nog kommer gå vägen.
Det här är ju mitt första försök. Aldrig försökt bli gravid på naturlig väg heller så jag kan fortfarande ha hoppet att även om min äggreserv är låg så kanske jag inte nödvändigtvis har svårt att bli gravid.
Men jag är medveten om att chansen inte är så stor med bara två ägg egentligen, så jag borde inte känna mig optimistisk för då blir nederlaget desto större. Men jag kan inte låta bli annat än att känna mig optimistisk
Själva ingreppet gick jättebra. Ärligt talat tycker jag smärtan var jämförbar med vanlig blodprovtagning. Men jag hade bett om lite morfin innan vi började.
Jäkligt hektisk dag...! Hade jobbat 15h på lördagen, riktigt intensivt pass... kom hem sent och hann bara sova 2.5h innan jag behövde åka till flygplatsen..
Sen missade jag mitt tåg hem från Köpenhamn !! Jag var så borta i huvudet pga sömnbristen och stressen över väl av donator att jag läste fel tid på biljetten...
Alla tåg var slutsålda!!
Tack och lov fanns det ett flyg hem som inte blev så mycket dyrare.
Sen tog jag pendeln från Arlanda och typer blev stående 1h ...
Så blev en väldigt lång dag!! Underbart att ha fått sova en natt nu😊
@björkenli
Jag har fått mailat till mig från båda mina kliniker, och båda skriver 4ng/ml.
Den privata kliniken sa att det värdet såg bra ut. Medan landstinget säger att det inte är ett bra resultat.
Vill mest veta varför det finns en skillnad mellan mitt AMH-värde och antalet äggblåsor jag hade.
Ruvardag 9 med blastocyst och positivt tjuvtest! Nu hoppas jag detta lilla glitterkorn vill stanna? har inte ens berättat för min man då han fick mig att lova att inte testa förrän RD12. Men jag kunde inte hålla mig! Känner mig ändå hoppfull. Började känna molvärk på RD6 och får sån ligament?hugg? när jag hostar som jag bara har när jag varit gravid. Fortsättning följer? ♥️
Fick besked idag att mina 2 ynka ägg hade fertiliserats båda två och att det såg bra ut hittills, men att ens nog såg aningen bättre ut.
Hon skev att hon inte kan lova att de klarar sig till imorgon men att hon ändå skulle bli förvånad om det inte blev så.
Imorgon ska jag stoppa tillbaks, dag 3, om de nu klarar sig.
Känns fantastiskt, samtidigt som jag inte vågar ta ut något i förskott!
Men känns fantastiskt att ha kommit så långt.
Men dag 3 är ju mer osäkert än dag 5, så ja... mycket kan gå fel... Men jag kan inte låta bli annat än att känna mig optimistisk!
Kommer nog kännas lika tungt sen om det inte går vägen även om jag är pessimistisk nu, så lika bra att försöka vara glad i stunden för att det iaf ser bra ut so far💛
@ Mathilda88 , Innan jag läste om din erfarenhet så hade jag inte tänkt tanken att man kunde stoppa tillbaka 2. Jag skrev till kliniken och frågade om det kunde vara ett alternativ, och fick svaret att visst kan det det! Om båda ser fina ut imorgon kan man sätta tillbaka båda.
Men du skrev något om att du skulle ha fått båda bara om de såg likvärdiga ut?
Är det så att om ena inte är lika bra så är det högre risk för abort, och då åker även den som är bra ut som annars kanske skulle ha klarat sig?
De skrev ju att båda såg bra ut men ena lite bättre, så antar att de inte sätter tillbaka båda i så fall.
För min del känner jag att jag skulle bli överlycklig om jag blev gravid med tvillingar. Chansen är förstås extremt liten, men jag känner att eftersom jag är ensamstående skulle barnen iaf få sällskap av varandra. Det tror jag vore bra.
Men ja- jag räknar fortfarande med att det inte blir något alls av det hela förstås, med tanke på att jag har oddsen mot mig.
Va fint att du inte känner oro utan bara landat i situationen, låter fantastiskt. Så det ska vara- lugn miljö för de små. Tror det är jätteviktigt att inte känna stress. Har en positiv känsla för det här! Du är ju så ung också, 4 år yngre än mig, så säkert större chans att de stannar nu när de väl är på plats. Håller tummarna!!
🌸🌸🌸💞💞💞