• Mathilda88

Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

Awesomeginger skrev 2023-10-29 20:46:33 följande:

Mathilda88: Ah känns som de funkat helt annorlunda för mig än alla andra jag läser om, höga doser, men långsamt växande och få ägg. Min barnmorska sa efter VUL 2 " du tar redan högsta så vi kan inte öka doserna, som man brukar göra när det går såhär sakta"
    Får väll vara glad att jag har en läkare som har koll på hela rödhårig grejen och anpassar. Lär ju inte fått ut ett enda ägg med lägre dos.

Ja så tacksamt att du har en läkare som har koll på det Hjärta Fascinerande vilken effekt en sådan gen kan ge! 
  • Mathilda88
    Emmylou91 skrev 2023-11-06 10:25:17 följande:

Uppdatering från mig:

Denna gång hade 7 blåsor svarat på behandling(!) men 4 såg stora och fina ut (hoppas på att det blir någon mer) sist fick jag bara ut 3 ägg varav ett blev ett fint embryo men inte tog sig tyvärr. 

jag har fått 150 menopur och 300 gonal F. Jag har ju lägre amh på 0,7 så detta är säkert Max vad dom får ut från mina stackars äggstockar. Men är bara glad att det ändå finns blåsor som svarat?!  ska tillbaka om 2 dgr på nytt UL. Eftersom ett av äggen redan var 17mm dag 7 på behandling , dom andra var mindre vet ej exakt hur mkt men tror 14-16mm
     Hur stora får dom Max vara? Vet någon det?

hur går det för er andra kämpar?

Spännande, härliga nyheter! Vet inte om de har någon max på äggblåsorna, men vet att de gärna vill ha dom upp till/runt 20 mm. Hade själv en blåsa på 23 mm under senaste plocket och förstod det som att den var fin. De andra var mindre och också mogna. 
    Håller tummarna för fortsatt fin utveckling! Var är det du går någonstans igen?

Är en vecka in i nedregleringen och klimakteriet. Känner ingenting, vet inte om det tyder på utebliven effekt eller bara är som mamma och mormor som knappt haft känningar när de gick in i klimakteriet. Hoppas på sistnämnda. Men känns betryggande med att vi ska kontrolleras med VUL på morgonen den 15 nov för att checka att jag verkligen är nedreglerad innan uppstart av sprutor samma kväll. 
  • Mathilda88
    Awesomeginger skrev 2023-11-06 13:19:53 följande:

Fick positivt resultat på graviditetsteste igår. Så pendlar mellan att flyga på små rosa moln och oro för att allt ska gå bra. 

Stort grattis!!! HjärtaPlusGravid{#emotions_dlg.flower}
  • Mathilda88
    Awesomeginger skrev 2023-11-06 21:03:15 följande:
    Tack så mycket ❤️

Hur går det för dig? Hur mår du?
    ❤️
    Jo har nu gått 10 dagar med Synarela och känner inga symtom alls. Hoppas det funkar 😜. Om inte annat så ser de nästa vecka den 15/11! Det onda från vänstra äggstocken har lindrats och även illamåendet har då släppt 🙏 bara förra natten som smärtan och illamåendet kom tillbaka en sväng, nu mildrat sig igen. 🙏
  • Mathilda88
    fs456 skrev 2023-11-06 22:28:16 följande:
    Är på dag 4 av nedreglering. De väntar inte in din blödning innan start? när jag börjar blöda ska jag ringa, ta östrogenprov och är jag nedreg så börjar vi med Gonal F. Vad har ni för protokoll?

Du kör också långt alltså! ❤️ Varför landade ni i det protokollet? ❤️
    Va intressant, helt annat upplägg än här 😅. Vet faktiskt inte, det har de inte sagt någonting om 😅. Står visserligen på lappen att mensen förväntas komma inom ett visst antal dagar, då ska man ta ett graviditetstest (mkt märkligt), om man inte får en blödning så ska man återkoppla. Kan bli konstigt denna cykeln oavsett så Naproxenen fått kroppen ur fas och jag har fått två konstaterade ägglossningar och misstanke om en tredje 😅. Sista väldigt sent då. Så blödningen kanske blir sen, får se hur kroppen tar till sig av sprayen. 

Lät klokt med blodprovet innan stimuleringen för att bekräfta nedregleringen - här tas det blodprovet på stimuleringsdag 6 istället 😅 För att se så jag inte riskerar bli överstimulerad 🙏. Jag pratade med en ssk då jag var orolig över hur säkert det var med att jag verkligen skulle ha gått ner till det var dags för stimuleringen. Så efter en del prat så gav hon mig en läkartid för ultraljud för att bekräfta att behandlingen funkat. Annars gör dom inte det längre, då de förr tydligen alltid såg att kvinnorna var nedreglerade efter två veckor. Så får ett VUL istället för ditt blodprov innan upptrappning 😊. 

Sen blir det Menopur 150 (tog 187,5-200 innan på korta protokollet, så lite orolig att det är för högt, men hoppas det ska bli perfekt). 🙏 Fortsätta med Synarela bredvid men med två puffar istället för tre, den ersätter Ganirelix. 

Hur ser ditt protokoll ut? ❤️

• Mathilda88
    fs456 skrev 2023-11-12 22:04:20 följande:

Så olika det kan vara. Gjorde långa protokollet i sep. Tog enaton som nedreglering Dag 23 i cykeln. Fick min mens efter ca13 dagar. Tog då blodprov östrogen och VUL. Nedregleringen funkade och jag började med fostimon 300 direkt. Äggplock 15dgr efter spritskatt. 

Cykeln nu i oktober var knas! Hade nog inte ens ägglossning. 

mitt protokoll nu
    synarela 2 sprut morgon och kväll började dag 21
    När mensen kommer görs blodprov och ev VUL. Jag själv tar alltid gravtest också. Är jag nedreglerad blir det Gonal F 300 + synarela 1 sprut morgon/ kväll

Vilken stor skillnad ja! Själv har jag Synarela 1 sprut 3 ggr per dag. Tacksam för VUL idag på morgonen efter nattpasset så man kollar att nedregleringen verkligen gått igenom ordentligt. Litar inte på något längre, men förhoppningsvis har det gått bra 🙏. Fick också mens på dag 13 (Dag 16 idag), så känns lovande utifrån hur du beskriver ditt förlopp 🙏. Ska bli intressant att se om det tar 2 veckor ungefär för egen del med till äggplock denna gången 😊. 

Oj! Så stökigt. Har cykeln nu i november fungerat ngt bättre? Ska också köra Synarela 1 sprut morgon och kväll under stimuleringen 😊. Spännande med bytet från Fostimon till Gonal-F!

• Mathilda88
    Emmylou91 skrev 2023-11-13 12:57:42 följande:

Hej!
    uppdatering: äggplock idag 7 ägg!, lite skillnad från 3st sist. Hoppas på att det blir något fint embryo där.! håll tummarna nu för mig.

Så härligt med det ökade antalet! ❤️🙏 Har du fått veta hur många som blivit befruktade? 🥰 Håller tummarna!
  • Mathilda88
    Emmylou91 skrev 2023-11-15 14:32:01 följande:

Ja mathilda88- 6 av 7 befruktade. Återinföring i morgon planerat. det blir alltså återföring på dag 3, dock har ja ingen aning om hur många som ser bra ut. tänk om ingen tar sig? Känns så tidigt med dag 3 när jag fick 6st befruktade? försöker att inte vara alltför negativ.

Superfina siffror med så hög befruktningsgrad! Önskar man planerat in dag 3 på mig med under mina två första försök, miljön i livmodern är ändå mest optimal för embryona. Så bara positivt skulle jag säga! Jo, när oroar man sig inte för saker? Men om inget tagit sig hade de ringt redan idag. Stort lycka till imorgon!
  • Mathilda88
    Nomen123 skrev 2023-11-15 21:48:46 följande:

Hänger gärna på här. 😊
    Alldeles ny i IVF resan.. Tog min första Gonal-f spruta ikväll 🌿

Välkommen hit!
  • Mathilda88
    Emmylou91 skrev 2023-11-16 09:00:33 följande:

Mathilda88- dom ringde idag! Dom vill skjuta upp återinförandet för jag hade så många fina embryon!!! Alltså TRODDE ALDRIG detta skulle hända med mitt låga amh och allt. Sist hade jag liksom ETT. Jag får tillåta mig att vara glad idag❤️ 

hur går det för dig??

nomen123- välkommen till gruppen! Vill du berätta bakgrundsstory?

Wow va häftigt!! Hjärta Så underbart!! Hjärta Ja det ska du verkligen låta dig vara idag! Hjärta{#emotions_dlg.flower} Håll oss uppdaterade {#emotions_dlg.flower}

Jo var på undersökning igår där både VUL och blodprov visade på god effekt av nedregleringen. Så klartecken till att påbörja Menopur i går kväll. Ska fortsätta med Synarela, men i sänkt dos, så slipper Ganirelix. Glad Bara till att hoppas att den vänstra fastväxta äggstocken (efter senaste äggplocket) inte börjar smärta en massa igen i veckan nu när den börjar växa. Så får se om denna stimulering är genomförbar eller om vi kommer behöva avbryta pga det. 
Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023