fs456 skrev 2023-11-06 22:28:16 följande:
Är på dag 4 av nedreglering. De väntar inte in din blödning innan start? när jag börjar blöda ska jag ringa, ta östrogenprov och är jag nedreg så börjar vi med Gonal F. Vad har ni för protokoll?
Du kör också långt alltså! ❤️ Varför landade ni i det protokollet? ❤️
Va intressant, helt annat upplägg än här 😅. Vet faktiskt inte, det har de inte sagt någonting om 😅. Står visserligen på lappen att mensen förväntas komma inom ett visst antal dagar, då ska man ta ett graviditetstest (mkt märkligt), om man inte får en blödning så ska man återkoppla. Kan bli konstigt denna cykeln oavsett så Naproxenen fått kroppen ur fas och jag har fått två konstaterade ägglossningar och misstanke om en tredje 😅. Sista väldigt sent då. Så blödningen kanske blir sen, får se hur kroppen tar till sig av sprayen.
Lät klokt med blodprovet innan stimuleringen för att bekräfta nedregleringen - här tas det blodprovet på stimuleringsdag 6 istället 😅 För att se så jag inte riskerar bli överstimulerad 🙏. Jag pratade med en ssk då jag var orolig över hur säkert det var med att jag verkligen skulle ha gått ner till det var dags för stimuleringen. Så efter en del prat så gav hon mig en läkartid för ultraljud för att bekräfta att behandlingen funkat. Annars gör dom inte det längre, då de förr tydligen alltid såg att kvinnorna var nedreglerade efter två veckor. Så får ett VUL istället för ditt blodprov innan upptrappning 😊.
Sen blir det Menopur 150 (tog 187,5-200 innan på korta protokollet, så lite orolig att det är för högt, men hoppas det ska bli perfekt). 🙏 Fortsätta med Synarela bredvid men med två puffar istället för tre, den ersätter Ganirelix.
Hur ser ditt protokoll ut? ❤️