• Mathilda88

Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

Björkenli skrev 2023-12-08 10:45:07 följande:

Fick precis besked att mitt andra ägg inte klarade sig till dag 5, idag.  Dvs inget att frysa. 

Väntat men ändå tungt. 
    Mest för att det då känns som att det ökar risken att det jag har fått tillbaks inte heller är bra. 
    Hade förhoppningen att även om äggen är få kanske jag har tur och de är ovanligt bra, men nu fick jag bevisat att uppenbarligen inte liksom. 

Men ingen idé att grubbla mera. Bara vänta 2v och se vad som händer. 

Igår drack jag alkoholfri glögg 1 nästan helt vanligt dricksglas.  Började känna av alkoholen I kroppen efter glaset och kände WTF!!!!

Kollade på flaskan igen och det stod alkoholfri. Inte ens 0.5% stod på baksidan. 

Men så googlade jag på den sorten och på hemsidan stod 0.5%.

Jag brukar känna av 0.5% så jag vet att det var det jag kände. 

Panik. 
    Drack massa vatten och åt fet vegansk yoghurt för att minska upptaget..

Men tror inte det var någon fara... Det är imorgon det ska ske implantering, om det nu sker,  så antar att den inte är kopplad till mitt blod än..

Men inget me alkoholfritt!!!

Förstår känslan, man tänker defintivt så. Men vet samtidigt många som haft samma utfall men som blivit gravid på just den återförda Hjärta

Läskigt och frustrerande när de går ut med att det är alkoholfritt men ändå inte är det! (för mig är inte heller 0,5% alkoholfritt...)! Nej det ska nog gå bra Hjärta

• Mathilda88
    Nomen123 skrev 2023-12-07 21:32:49 följande:
    Tack snälla 🥹❤️ hur går det för dig? 

Jo det går bra Hjärta Mår rätt bra. Inne på ruvardag 6 nu.

Insett i efterhand att på morgonen när embryona var 6 dagar gamla (ruvardag 4) så vaknade jag på morgonen av ett drag/sug i ljumskarna/magen. Tänkte då bara att det var ett symtom av progesteronet, men har inte hänt igen sen dess. Hoppas det var ett gott tecken.Hjärta

Just nu försöker jag bara hitta en större bekväm BH till de växande brösten Cool De har vuxit var gång av progesteronet, men nu tagit längre tid än föregående gångerna så nu får man inte plats i de ordinarie BHarna Oskyldig

• Mathilda88
    Nomen123 skrev 2023-12-08 17:18:36 följande:
    Gott att du mår bra 🥰 jag är ju också på ruvardag 6, längtar så tills att få testa.. 
    jag har dock fått lite problem med förstoppning efter allt en tryckt i sig.. 

ja brösten växer och ömmar om varannat, min sambo har sagt det flera gånger att brösten växt så det syns uppenbarligen också 😂 

Nice du också är lika långt 😊 Eller längre rättare sagt faktiskt då du fick 5-dagars tillbaka? Mina var 2-dagars så enbart 9 dagar gamla idag 😊. Ditt blir 12 om jag tänker rätt? ❤️

Haha nej det är lätt hänt! Därför har jag skaffat laxantia hemma för säkerhets skull  😅. Väl värt det. 

Haha, min sambo med 😂 Påpekade det själv häromdagen. Han klagar inte även om jag har bra storlek från början 😅😂

• Mathilda88
    Nomen123 skrev 2023-12-08 20:38:40 följande:
    Visade det starkt eller väldigt svagt då? 💕 
    jag vet inte hur jag ska göra, det är endå 15 dagar sen jag tog ovitrellen nu så den bör väl ha lämnat kroppen? 😊
    Ovitrellen syns i 10 dagar, sen har den gått ur kroppen. 👍
  • Mathilda88

Björkenli: Stackare, låter onekligen tufft, och det blir definitivt inte lättare utav alla dessa hormoner i kroppen som snurrar! Så bra du har en psykolog att prata med ❤️. Klinikerna brukar även som plan B ha lån-möjligheter. Hoppas allt löser sig smidigt 🙏

• Mathilda88

Björkenli och Nomen: När jag först läste om era drömmar tänkte jag att nej det har jag inga. Sen fick jag jättekonstiga drömmar i eftermiddags 😂. (Sover mellan nätter).

• Mathilda88
    Björkenli skrev 2023-12-09 15:14:53 följande:

@ Nomen 123

Men gud va kul! Om det är så nära testdag så borde det ju stå för något... för då har väl Ovitrelle effekten gått ut. Låter väldigt lovande!
    Håller tummarna! 

@ Mathilda88 
    Tack för stödet 💛

Jag mår väldigt bra fysiskt, enda är att det känns som en PMS depp, att jag är uberkänslig.
    Det känns fortfarande som världens katastrof att håret inte blev som jag ville. Har nog inte riktigt fötterna på jorden. 

Tacksamt att du iallafall mår fysiskt bra 🙏. Men nej de där hormonerna kan vara vidriga när de snurrar!! Ta hand om dig så gott det går ❤️

Nomen: Stort grattis!! 🥳❤️
  • Mathilda88
    Nomen123 skrev 2023-12-09 20:03:14 följande:
    Håller tummarna för att det är positivt på riktigt 🙏 längtar såå till onsdag nu ❤️
    Förstår det ❤️
  • Mathilda88

Hanterade cytostatikabehandliad pat inatt och var idag orolig om man kanske riskerat kontaminering i ngt av alla moment. Så för säkerhets skull tog jag ett tidigt test idag för att inte oroa mig för ev påverkam på söndag. Tog CB testa tidigt med text. Det var negativt 😭. Inte över förrän på söndag, hoppas än, men oddsen blev tyvärr sämre..

• Mathilda88
    Chajsa skrev 2023-12-13 23:10:22 följande:
    Försök ha is i magen, negativt nu innebär inte att det är kört! Vilken ruvardag är du på? 
    Nej har ett litet hopp kvar då det är 4 dagar kvar till på söndag. ❤️ Inte slutmätigt resultat förrän dess! Ruvardag 11 med 2-dagars, så de är 13 dagar gamla (2 veckor sedan äggplocket) och drygt en vecka sen ev inplantering. Ruvardag 15 på söndag.
Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023