• fs456

Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

Emmylou91 skrev 2023-09-26 06:53:35 följande:

Hej!
    sorry för sent svar. Varit fullt upp. 3 ägg plockades ut, en befruktades inte, en hade för många kärnor, och den sista vad superfin! Så den fick jag återinförd (dag 3) är nu på Ruvardag 8. Försöker att inte känna efter så mkt men det är så svårt, har haft molvärk speciellt i rygg i typ 3 dagar, fick ta Alvedon igår. Magkatarr på morgonen. hoppas att detta lilla embryo tar sig. Orkar inte börja om igen? även om jag ställt in mig på det. om det nu blir omtag så drar dom nog upp min dos hade ganska lågt? Menopur på 75 bara, 

hur går det för er andra?

Åh vad spännande. Grattis till återföring! ÄP på onsdag här, få äggblåsor men kunde se 2 mogna. Får se om de andra tagit sig till onsdag. Så mkt stress det här stt varje dag hoppas på något. De ska va rätt antal, växa, finnas, befruktas, dela sig?. Ja usch. 
  • fs456
    Emmylou91 skrev 2023-09-26 10:04:44 följande:

Juste glömde fråga hur har ditt hormonprogram sett ut? Undrar eftersom du också har lågt amh.

Mitt AMH är 0,15 😂🙈 FSH 17 men det sa jag inte till kliniken :) de tog aldrig prov på FSH utan vi fick provstimulering då jag hade positivt gravtest i april och maj. 

Enaton som nedreglering 1/9 (sprayen va restad)
    blödning kom 10/9 och efter VUL och östrogenprov fick jag börja med Fostimon 300 den 13/9

VUL dag 8 och 12. Ovitrelle sprutdag 12 (blåsor 21,15,10x2)

ÄP dag 14
    Om det blir något så påbörjar jag injicera Progesteron 28/9

Hur har ditt sett ut?
  • fs456
    Emmylou91 skrev 2023-09-27 07:06:27 följande:
    ah ok då kör du ett helt annat program än jag. Mitt FSH vet jag inte alls. jag fick menopur 75, och rekovelle (glömt dos) sen fyremadel för att tidig ägglossning inte ska ske. Sen ovitrelle som ägglossningspruta. Men min läkare är så positiv? medans Ja typ känner att ja aldrig kommer få fler barn haha. jag hade många folliklar konstigt nog, kanske 9 st totalt men det var bara 4 som svarade på behandling och 3 som fick bra storlek. så tydligen Kan man ha lågt amh trots normalt många folliklar. 

jag hoppas verkligen vi lyckas trots det där jädrans amh-skiten.
    Ja AMH är ju ett tveksamt prov. Man behöver göra VUL också. Hade en på 21 och en på 15 i måndags. Tog ovitrelle 20:30. Kommer på äggplock i morse och skiten har ÄGGLOSSAT! Fanns inga ägg hämta. Sånt antiklimax! Bad dem iaf insiminera då sambon ändå lämnat prov. Så jäkla besviken. Var nervös inga ägg fanns i blåsorna. Att jag skulle ägglossa Fanns ej på kartan då vi ändå diskuterat att vänta 2dgr till. Vet ej om vi får prova igen :(
  • fs456
    Emmylou91 skrev 2023-09-29 07:38:25 följande:

Neg gravtest. Har egentligen testdag om 3 dagar, men jag slutar med det där jävla progesteronet nu. Är så trött på dom. hoppas det går bättre för er

Nej vad tråkigt! inte vänta till testdag då? HCG produktion kan ju va individuell  och tester är olika känsliga :)
  • fs456

Ni som är inne i ivf hur har ni mått efteråt? Sedan det misslyckade plocket har jag haft mensvärk, illamående och får typ springa på toa. Magen mår ej bra. Tagit ovitrell och injicerar nu prolutex

• fs456
    Emmylou91 skrev 2023-10-01 13:56:33 följande:

Jag har ju mått skit. Magen helt kaos, tror tyvärr inte jag är gravid. Tog ett test igår igen helt jävla negativt. 

kommer aldrig mer ?lita? på kroppens signalerar, tror alla hormoner och progrsteronet gör att man tror sig vara gravid. försök nr 2 i november. eftersom det måste gå en cykel emellan lika bra det säkert. 

Tog ett test igår som va positivt så gissar att hcg är kvar i kroppen efter ovitrelle och det jag upplever är graviditetssymtom (fejkat). Eller har du erfarenhet av att man kan må piss av progesteron? Tur jag jobbar hemifrån för klarar ba korta stunder uppe 🙈

vilken dag efter återföring är du på? Så tråkigt höra om neg test. Men du har ägg i frysen? Min läkare ringer i morgon o håller tummarna om att få ett försök till så fort det går!
  • fs456
    EllanSSF skrev 2023-10-01 14:42:46 följande:

ansluter mig till alla kämpade tjejer i tråden!

Jag ruvar på ett 6-dagars & är på RD9. spänningen är olidlig och nervositeten är maximal. 

Vi har gjort alla tre landstingsfinansierade och detta är sista FET. 

Fick ta Ovitrell 15 september och FET 22 september. Så symptomen från sprutan lår vara borta? 

3-4 dagars spänning/dragning/lite stickande i nedre delen av magen. Inga spända bröst. Idag lite smärta när man rör på mig eller så, ligger jag helt still känns det pyttelite stundvis. TD på fredag 5/9. Vi håller alla tummar och tår ❤️

Spännande! Håller tummarna för dig. Hört att ovitrell kan ge positiva tester i 10 dgr. Mitt var positivt igår dvs 5dgr efter sprutan. Så får tålmodigt vänta 1v till med att testa. 
  • fs456
    Emmylou91 skrev 2023-10-04 08:59:16 följande:

FSH456- inga ägg i frys fick bara ut 3 ägg totalt. Och en befruktates..  nu har dom nytt dos och hormon, rekovelle mot gonal f, samt dubblat min menopur. Så får vi se om det förhoppningsvis ger lite fler ägg. 

jag håller tummarna att du är gravid! 

håll tummarna för mig med. Har ärligt talat gett upp lite. man har ju hört om depression i samband med Ivf. i början av behandlingen kändes det super men efter negativt gravtest och alla väntande dagar så är jag nog inte långt ifrån totalt deppad 

Ah förstår. håll hoppet uppe! Jag håller tummarna för dig Och hoppas nya behandling ska hjälpa. När börjar ni?
  • fs456
    Mathilda88 skrev 2023-10-04 21:21:10 följande:
    Men nej herregud vilket mardrömsaktigt antiklimax!! 😱💔😢 Lider med dig! Men visst kan inte detta försöket räknas, det blev ju inget plock?!?

Spelar egentligen ingen roll vad som räknas och inte. Vi rekommenderades ÄD pga AMH. Fick till ett avtal om provstimulering med 75% tillbaka om det inte går till plock. Har sagt till läkaren att vi vill testa igen. De behöver då tänka om kring mitt protokoll och de kan likagärna säga att jag inte får någon mer chans. 

har så svårt att hålla mig från testa. Ovitrell borde gått ur kroppen nu. 

hur Går det för dig?

• fs456

Väntar fortfarande på återkoppling om vi får något nytt stimuleringsförsök. Vart i Sverige gör ni er IVF?? om vi måste gå vidare. 

ni som använt progesteron märkte ni förändring i första mensen? Är på CD 11 och småblöder än, normalt för mig är 6dgr. Slutade med injektionerna 10/9 och började blöda 14/10?. Sist min mens var konstigt hade jag ett utomkvedshavandeskap men har ju negativa grav test nu. Dagen för äggplock var slemhinnan 10 men borde ju inte blöda så här länge? Körde långt protokoll. 

• fs456
    LMSM skrev 2023-10-26 06:14:51 följande:

Hej allihopa.
    Jag har följt tråden lite då och då men aldrig skrivit. 

Jag är 35 år och i maj 2022 fick jag reda på att jag hade väldigt lågt amh 0,71 (vågar inte tänka på vad det är nu 1,5 år senare)

Vi startade vår första IVF i februari 2023 och har nu precis hunnit göra vår tredje misslyckade behandling.

IVF 1 korta metoden Gonal F 375 och fick endast ut 4 ägg 2 befruktade en återföring dag 3 -

IVF 2 Korta metoden Menopour 375 igen eller max 8 ägg men endast 2 befruktade. Återföring dag 3 -

IVF 3 Långa metoden fick en spruta Pamorelin då sprayen var slut i hela landet.
    GonalF 375 i 14 dagar. 
    14 ägg och 10 befruktade.

Var så glad och kliniken bestämde sig för att vänta med återföring tills dag fem. På morgonen dag fem ringde dom och sa att alla embryon utom ett slutat dela sig på dag 3 igen och att det som fanns inte gick att sätta in då det var en för tidig blasto. De ville vänta till dag sex för att se om den skulle gå att frysa men den utvecklades inte till en blasocyst.

Nu är jag såklart helt förkrossad och vet inte vad nästa steg är. Att få så många ägg men ingenting dag 5 känns som om kvaliteten är alldeles för dålig för att någonsin lyckas. Finns det någon som har varit med om ngt liknande men ändå lyckats tillslut?

Jag funderar på om den höga dosen hormoner kan ge sämre kvalitet då jag läste en studie om det men läkaren avfärdade det med att det är för de som behöver så hög dos från början redan har sämre kvalitet. 

Har någon en klinik de vill rekommendera som har fler individuella alternativ? kanske utomlands.

<3

Vad tråkigt höra att ni fick befruktade ägg men inget tog sig. Mitt AMH är 0,15 och jag vågar knappt tro att vi kommer att få ut några ägg. 

har också läst att medicinerna ksn stressa kroppen och kvaliten sänks. Därför har jag tagit kontakt med Vitanova i Danmark. De jobbar lite annorlunda. Så funkar inte ivf denna gång för oss så kommer jag söka mig dit. De har webinarium man kan anmäla sig till. Har även haft konsultation med OLGA i Cypern. Superbra intryck men är lite svårt för mig med logistiken dit. 

• fs456
    LMSM skrev 2023-10-28 18:22:37 följande:

Å jag förstår! har du försökt få ut ägg tidigare? Så länge man har ägg kvar så är det ju möjligt! 

Ja känns som det är ngt riktigt fel med kvaliteten när Inte ett enda är Bra eller ens klarar sig till dag fem. trodde faktiskt läkarna skulle säga åt mig att jag behövde äggdonation när jag var där och pratade med dom men dom sa att det var rimligt att jag försökte någon gång till om vi orkar.

Dock säger dom att det inte finns ngt som säger  att medicinen skulle påverka kvaliteten utan att för mig är det få bra helt enkelt men har man tur så kommer det någon gång. Sverige är så otroligt dåliga på att individanpassa så de kör på med det som fungerar bäst för alla. vet att jag vill fortsätta föröka och köpa tre försök till men så svårt att veta vart man ska gå. 

jag var faktiskt på en konferens som Olga kliniken hade i Sthlm idag. skulle absolut kunna tänka mig att testa där men som du säger så känns det så mkt bökigare och just nu är jag helt utmattad av den här senaste behandlingen .blir helt slut bara av tanken att behöva boka och styra upp alla tester och ultraljud här hemma själv 😂 de sa i alla fall att de absolut kan titta på och justera behandlingen så det passar individen och tror att jag har en chans. 

annars funderar jag på Carl von Linné  men frågan är hur stor skillnaden blir här i Sverige, känns som ingen gör ngt annorlunda. Är det någon som har erfarenhet av Carl von Linné jämfört med sophiahemmet i Sthlm? 

älskar  personalen på sophiahemmet så det är inte det men är osäker på om jag vill fortsätta på samma sätt som tidigare och skulle vilja se om ngt snnat Upplägg med behandlingen skulle ge ett bättre resultat! 

Jag skulle göra äggplock, var på gränsen för det. Kom dit och jag hade redan ägglossat. Vi får nytt försök nu i nov med gonal f och spray som nedreglering. Hade fostimon innan. Får vi inga ägg lär de neka och vi får gå någon annanstans eller köra ÄD. 
  • fs456
    Awesomeginger skrev 2023-10-29 12:27:32 följande:
    Ah men precis, kännts som de har varit helt annorlunda för mig mot många andra. Min läkare har sagt att dom måste anpassa för jag är rödhårig och reagerar annorlunda på mycket läkemedel. Så gissar att detta är en av dom sakerna som anpassats, tyvärr samma som gör mig imun mot morfin vilket upptäcktes under äggplock.
    Men ja hur de än är så har jag fått bra resultat än så länge på första IVF omgången. 

Jag åt med 100 av q10 sen innan en månad innan stumleringen, men fick rekomdation att äta 300 så gjorde det från och med två dagar innan stimulering. Även min sambo blev uppmand att äta 100. Så det har han gjort, han blev rekommenderar d-vitamin och omega 3 med.

Och skulle det gå vägen nu vid första insättningen så måste jag säga att rent praktiskt har gått väldigt bra.
    Rödhårig what? jag ägglossade innan äggplock och enligt min app så är det inte orimligt jag ägglossade 6h efter ovitrelle. Är också rödhårig så Tell me! Hur anpassar de för dig 😂
  • fs456
    Awesomeginger skrev 2023-10-31 17:53:40 följande:
    Det var bland de första min läkare frågade mig " om jag var naturligt rödhårig" då jag svarade ja sa hon att då måste vi anpassa för det. Eftersom vi tydligen reagerar annorlunda på vissa läkemedel. Och i mitt fall verkar det ju stämma, fick direkt höga doser trotts AMH på 1,9. Och fick med tanke på det få och långsamt utvecklade men väldigt bra ägg, 5/6 blev blastocyster även om bara två blev tillräckligt bra för frysen. Tror att andra med samma AMH hade blivit proppfulla med äggblåsor. Så tycker du ska höra med din läkare. 

Ok jag har superlågt AMH så behöver högsta dos ändå. Men jag ägglossade innan plock och har undrat om jag reagerar annorlunda På hormonerna. Äggen växte nog i ?normal? takt men var självklart få blåsor pga AMH och ålder.

Tex när jag använt Restylane (läppar) så går det ur kroppen jättefort. Kände noll av fostimonet, mådde dåligt efter ovitrelle och kände noll av den smärtlindring man får vid plock. 

• fs456
    Awesomeginger skrev 2023-11-01 06:21:42 följande:
    Okej, hur många blåsor hade du vid sista vul inför plock? Vågar inte svara på om de påverkar även ägglossnings sprutan.  
    Vad fick du för smärtstillande? Jag fick bara morfin och det tig inte alls. Om jag behöver göra fler plock ska jag få lokalbedövning. 
    Hade 3 blåsor. Oklart om storlek på den sista men 1 var 21 och 1 var 15 när jag tog ovitrelle. De bedöva inuti samt smärtstillande och lugnande. 
  • fs456
    Mathilda88 skrev 2023-11-06 19:16:26 följande:
    Spännande, härliga nyheter! Vet inte om de har någon max på äggblåsorna, men vet att de gärna vill ha dom upp till/runt 20 mm. Hade själv en blåsa på 23 mm under senaste plocket och förstod det som att den var fin. De andra var mindre och också mogna. 
    Håller tummarna för fortsatt fin utveckling! Var är det du går någonstans igen?

Är en vecka in i nedregleringen och klimakteriet. Känner ingenting, vet inte om det tyder på utebliven effekt eller bara är som mamma och mormor som knappt haft känningar när de gick in i klimakteriet. Hoppas på sistnämnda. Men känns betryggande med att vi ska kontrolleras med VUL på morgonen den 15 nov för att checka att jag verkligen är nedreglerad innan uppstart av sprutor samma kväll. 
    Är på dag 4 av nedreglering. De väntar inte in din blödning innan start? när jag börjar blöda ska jag ringa, ta östrogenprov och är jag nedreg så börjar vi med Gonal F. Vad har ni för protokoll?
  • fs456
    Mathilda88 skrev 2023-11-08 08:39:12 följande:

Du kör också långt alltså! ❤️ Varför landade ni i det protokollet? ❤️
    Va intressant, helt annat upplägg än här 😅. Vet faktiskt inte, det har de inte sagt någonting om 😅. Står visserligen på lappen att mensen förväntas komma inom ett visst antal dagar, då ska man ta ett graviditetstest (mkt märkligt), om man inte får en blödning så ska man återkoppla. Kan bli konstigt denna cykeln oavsett så Naproxenen fått kroppen ur fas och jag har fått två konstaterade ägglossningar och misstanke om en tredje 😅. Sista väldigt sent då. Så blödningen kanske blir sen, får se hur kroppen tar till sig av sprayen. 

Lät klokt med blodprovet innan stimuleringen för att bekräfta nedregleringen - här tas det blodprovet på stimuleringsdag 6 istället 😅 För att se så jag inte riskerar bli överstimulerad 🙏. Jag pratade med en ssk då jag var orolig över hur säkert det var med att jag verkligen skulle ha gått ner till det var dags för stimuleringen. Så efter en del prat så gav hon mig en läkartid för ultraljud för att bekräfta att behandlingen funkat. Annars gör dom inte det längre, då de förr tydligen alltid såg att kvinnorna var nedreglerade efter två veckor. Så får ett VUL istället för ditt blodprov innan upptrappning 😊. 

Sen blir det Menopur 150 (tog 187,5-200 innan på korta protokollet, så lite orolig att det är för högt, men hoppas det ska bli perfekt). 🙏 Fortsätta med Synarela bredvid men med två puffar istället för tre, den ersätter Ganirelix. 

Hur ser ditt protokoll ut? ❤️

Så olika det kan vara. Gjorde långa protokollet i sep. Tog enaton som nedreglering Dag 23 i cykeln. Fick min mens efter ca13 dagar. Tog då blodprov östrogen och VUL. Nedregleringen funkade och jag började med fostimon 300 direkt. Äggplock 15dgr efter spritskatt. 

Cykeln nu i oktober var knas! Hade nog inte ens ägglossning. 

mitt protokoll nu
    synarela 2 sprut morgon och kväll började dag 21
    När mensen kommer görs blodprov och ev VUL. Jag själv tar alltid gravtest också. Är jag nedreglerad blir det Gonal F 300 + synarela 1 sprut morgon/ kväll

• fs456
    Mathilda88 skrev 2023-11-15 02:27:40 följande:

Vilken stor skillnad ja! Själv har jag Synarela 1 sprut 3 ggr per dag. Tacksam för VUL idag på morgonen efter nattpasset så man kollar att nedregleringen verkligen gått igenom ordentligt. Litar inte på något längre, men förhoppningsvis har det gått bra 🙏. Fick också mens på dag 13 (Dag 16 idag), så känns lovande utifrån hur du beskriver ditt förlopp 🙏. Ska bli intressant att se om det tar 2 veckor ungefär för egen del med till äggplock denna gången 😊. 

Oj! Så stökigt. Har cykeln nu i november fungerat ngt bättre? Ska också köra Synarela 1 sprut morgon och kväll under stimuleringen 😊. Spännande med bytet från Fostimon till Gonal-F!

Haha ja skillnader. 

i morgon 17/11 har jag använt sprayen i 14dgr och ingen mens! Tycker mig känna av lite pms symptom men måste ändå ringa in till kliniken. Förhoppningsvis får jag blödning i helgen och får börja sprutor nästa vecka. I värsta fall har jag någon jävla blåsa som måste punkteras för att nedregleringen ska funka. 

vill bara komma igång! Har du börjat med sprutor nu då?

• fs456
    Mathilda88 skrev 2023-11-17 07:25:39 följande:
    Glömde svara på frågan 😅 Ja nu är jag igång! Tredje sprutan ikväll, ingen extra smärta från fastvuxna vänstra äggstocken än, hoppas det fortsätter så!
    Vad bra du är smärtfri!

mensen kom i fredags så blodprov 20/11 och VUL 22/11 för kolla nedregleringen, och hoppas på sprutstart samma kväll :)
  • fs456
    Mathilda88 skrev 2023-11-21 00:42:45 följande:

Ja relativt smärtfri iallafall, den där vänstra äggstocken gör sig påmind hela tiden sen 1 september 😅. Lite värk och en del huvudvärk sen sist jag skrev, men änsålänge hanterbart 🙏! 

Va roligt! Tog mitt blodprov nr.2 idag (första för en vecka sen i samband med mensen inkl VUL), såg bra ut både då och idag 🙏🤞 Så skall fortsätta med samma dos Menopur och VUL den 22/11. Så får vi se hur det utvecklar sig! Lite nervös, sambon ska iväg hela nästa vecka på utbildning i Småland? Hoppas därför lite att stimuleringen drar ut lite på tiden till vecka 49 så han hunnit hem igen och inte måste fixa en massa med tåg etc för att lämna utbildningen och ta sig hem 😅. Men men, det ska nog lösa sig oavsett. 🙏

Håller tummarna för sprutstart för dig! Var det start idag den 20 eller efter VUL den 22 isåfall?

Ja detta med att få till alla tider är ju knepigt. Vi bor på samma ort som klinik men man vet ju aldrig när det är dags!

VUL och blodprov visar fin nedreglering och inga cystor. Så vi börjar spruta 23/11 och VUL 1/12. Finns det något plocka blir det nog ev 7-8/12. Fattar dock inte hur de planerar. Vill ju inte göra plock en torsdag om de stängt över helgen. 
Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023