• fs456

Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023

Tar min enanton spruta 1/9 sen börjar jag med Fostimon Set. Första gången IVF, 41år och äggreserven är asdålig så får en ?provstimulering?

• fs456

Fostimon Set är FSH , får blåsorna att växa. Blir nedreglerad med enanton tydligen va spray restad. 

• fs456
    1cappuccino skrev 2023-08-29 20:46:24 följande:

@awesomeginger var det som hade klarat äggplock idag, ursäkta min virriga hjärna! Bra jobbat!

@busbuster och @Loidi hur går era ruvanden?

@Tanya85 hoppas ultraljudet visar redo för plock! 

@fs456 hur går det för dig?

CD23 och har haft bra temp (tempar NC och FF) så hade förhoppningar om ett mirakel men neg gravtest idag 10DPO. Så åkte iväg på Livio och fick enanton så nu börjar nedregleringen och jag inväntar blödning. Har inte ens vågat hämta ut ägglossningssprutan då jag knappt vågar hoppas på äggplock. Hur går det för dig? 
  • fs456

är Det någon som forsatt tempa vid ivf? fick min nedregleringsspruta 1/9. Temperaturen ligger högre än jag brukar och relativt stadigt, ingen mens i sikte. Den skulle kommit i normala fall söndag/ tisdag. Är det nedreglering som försenar mensen och höjer tempen?

Var beredd på värsta klimakteriet känningarna men jonglerar med lite vallningar och urk känsla :)

Är det någon som har koll på när mensen brukar komma efter nedreglering? Vill bara dra igång med fostimonet!

• fs456
    Mathilda88 skrev 2023-09-07 23:18:40 följande:
    Va intressant med tempen. Nej tvärtom, tempar vanligtvis men vid IVF lägger jag ner det. Tyvärr inget bra svar på när mensen kan komma 😅
    Ja hade tänkt sluta men fortsatte av vana. Neg test idag så har det inte börjat blö innan måndag vill de kolla med VUL
  • fs456
    Emmylou91 skrev 2023-09-11 21:00:33 följande:

Hej!
    31 år, har ett barn (naturlig väg) genomgår nu min första IVF. Har lägre amh (0,7) på min första UL var det bara 3 ägg som svarat på behandling? försöker vara positiv men känns lite deppigt med enbart 3st ägg. ska tillbaka på UL om 2 dagar och se om alla 3 blivit stora nog isf ska jag få göra äggplock. Annars avbryts hela processen. Vi får se. Försöker Hålla modet uppe!

Åh är i samma oro. Började blöda i söndags och ska checka nedregleringen i morgon sen börjar vi spruta. Mitt AMH är mkt lägre och jag vet inte ens om vi kommer till plock. Supernervös över att inte ens få chansen! Vilket protokoll & ställe kör ni? 
  • fs456
    Sjuan84 skrev 2023-09-12 14:14:20 följande:

Hej alla igen,

Idag var som sagt det första VUL:et och de kunde se 1 blåsa x 14 mm, 1 x 13 mm, 3 x 12 mm och 5 som var ca 9 mm. Jag ska fortsätta med Gonal-F (225) och Ganirelix till på fredag då det blir ett nytt VUL där förhoppningsvis blåsorna vuxit till sig lite. 

Så tacksam över att det ändå fanns så pass många blåsor, då jag verkligen inte tog det för givet. 

Hur känns det för  andra? 

Håller tummarna för dig imorgon EMMYLOU91! Hjärta

Nedreglerings VUL i morgon inför sprutstart. Är rädd för att få nej redan då :/ Vad skönt med många blåsor, hur stora vill de att de ska bli?
  • fs456
    Sjuan84 skrev 2023-09-12 15:47:08 följande:
    Jag förstår oron och kommer att hålla alla mina tummar för att det blir ett ja för dig. Håll oss uppdaterade!

De vill gärna att alla blåsor skulle bli åtminstone 10 mm, så jag håller tummarna för att småttingarna vuxit på sig till på fredag?
    Hur gick det för dig? Hade de vuxit? Är på sprutadag 4 och mår så bra att jag flera gg kollar så vi gör rätt :) Är så nervös inga blåsor ska växa till sig. I augsti, normal cykel, hade jag 4-5 blåsor. Men mitt AMH är under 0,2 så nervös inga ägg finns kvar! VUL 21/9 för stimulerings koll 
  • fs456
    Mathilda88 skrev 2023-09-16 09:16:05 följande:
    Så härligt att du är igång! Allt såg bra ut på nedreglerings-VULet förstår jag? Vad tittade dom efter då? 
    Ja VUL visade tunn slemhinna och inga cystor etc. Östrogen 65 så då fick vi börja spruta samma kväll. 
  • fs456
    Sjuan84 skrev 2023-09-16 10:47:36 följande:
    Vad härligt att du mår bra! Jag förstår dock din oro, jag har lite samma. Vissa dagar känner jag NOLL och magen ser ut som vanligt medan vissa dagar är den SÅ svullen och drar och spänner och ömmar. Ibland är
    jag rädd för att mina ska
    ha stannat i utvecklingen, med tanke på
    att jag mår
    bättre nu i slutet än i början.
    Men försök att inte vara orolig utan njuta av att du mår som du mår Glad

Mina hade vuxit, även om de är väldigt ojämna i utvecklingen. (Hade för övrigt helt fel när jag skrev tidigare såklart; blåsorna ska upp mot 20mm och inte 10 som jag hade fått för mig?) På måndag ska jag tillbaka på ett tredje VUL och så blir det förhoppningsvis plock på onsdag eller torsdag.
    När började du med injektioner och hur länge ska du hålla på? Gillar inte detta att inte veta och kunna planera 😂

håller tummarna för dig!
Svar på tråden Alla som genomgår IVF behandling hösten 2023