Inlägg från: Anonym (Löf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Löf)

Min femåring ska laga en tand…

vår dotter ska snart laga ett hål. hon är lite större men jag är lika rädd som du här! Det jag åtminstone kan lugna med (och lugna mig själv med) är att barnen får bedövning innan bedövningen. Det är en spray som appliceras på tandköttet och jag lovar att sprutan inte känns det absolut minsta om det skulle behövas. Jag har själv använt den bedövningen på tandkött såväl som på läppar vid en läppförstoring. Den är magi. Be om den! 

• Anonym (Löf)
    Anonym (A) skrev 2023-08-24 10:55:32 följande:
    Vad gäller bedövning så får man först en tuss med bedövningsmedel som sätts mellan kinden och tandköttet där man ska bedöva. 

Har aldrig fått en tuss innan bedövning. Det fick inte dottern heller när hon lagade sitt hål.

Jag har många hål genom åren. 6 år första gången och jag minns inte att jag var speciellt rädd. Jag tror att det kommer gå bra ts.
    Fråga nästa gång om du känner att det behövs! Sjukt effektivt medel! 
  • Anonym (Löf)
    Maria2306 skrev 2023-08-24 22:32:59 följande:
    Skönt att höra att de inte bara är jag som tycker sånt här känns otroligt jobbigt.. ska be om de, vår tandläkare pratade om någon salva men spray kanske är bättre då. 

Du är inte ensam! Jag får ångest och magont bara jag tänker på det. Jag våndas med dig. Jag har själv en helt störd tandläkarskräck men jag håller den biten för mig själv. 

Kanske kommer den i olika former? :/ det här var i alla fall en helt flytande vätska - både hos tandläkaren och hos infektionskliniken. Genomskinlig och varken smakade eller luktade. 

Svar på tråden Min femåring ska laga en tand…