Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Min femåring ska laga en tand…

Maria2306 skrev 2023-08-23 22:14:14 följande:
    Hur bedövar dom så att inte sprutan Känns? tyckte inte ditt barn att det gjorde ont med sprutan? 
    De lägger en bedövningssalva först på området som skall bedövas.(Ialf på barn..) När salvan verkat en stund så lägger det sedan sprutan.  
    Med bedövningssalva så känner man inte sticket. Är det en riktig duktig tandläkare så injicerar hen bedövningsmedlet väldigt långsamt så att det inte spänner sig i området som skall bedövas.

Vi vuxna med sprutfobi få be om att bli för bedövade med salva.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    RaYzLeR skrev 2023-08-23 23:09:09 följande:
    Jag hade ofta bedövning när jag var barn, men i vuxen ålder så lärde jag mig sakta men säkert att det inte gör ont att borra i tänderna. Man blir bara förlamad i munnen av bedövningen, riskerar att bita sig själv i kinden.
    Vad trevligt för dig att du inte får ont när de borrar i tänderna utan bedövning.
    Men du det finns en sak du bör först, folk är olika och är olika känslig i sina tänder. Du kan aldrig ta för givet att funkar det för dig så "funkar det för andra med".

Jag har jävligt känsliga tänder så jag måste ha bedövning även när de skall borra hål som ligger på ytan.

Dessutom så bör du också ha klart för dig. Ingen tandläkare borrar i nerven. De kan borra nära  nerven men aldrig i nerven. För borrar de i nerven så dödar de tanden.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Min femåring ska laga en tand…