• RaYzLeR

Min femåring ska laga en tand…

Det gör inte ens ont att borra i tänder utan bedövning. Jag har aldrig använt bedövning.

Det är en sak om man borrar så djupt att man kommer emot nerven, men så stora hål har jag aldrig haft.

• RaYzLeR
    Maria2306 skrev 2023-08-23 22:14:14 följande:
    Hur bedövar dom så att inte sprutan Känns? tyckte inte ditt barn att det gjorde ont med sprutan? 
    Det finns bedövningssalva för sprutan.
  • RaYzLeR

Oftast så är bedövningen onödig. Det gör oftast inte ont att borra i ränderna om det inte är riktigt djupa hål så dom måste borra i nerven.

• RaYzLeR
    Anonym (Tjat) skrev 2023-08-23 23:03:00 följande:
    Vad du tjatar om detta. har lagat flera hål och är då tacksam för bedövningen så jag sluppit fundera och spänna mig av oro och tandläkaren kunnat jobba på.
    Jag hade ofta bedövning när jag var barn, men i vuxen ålder så lärde jag mig sakta men säkert att det inte gör ont att borra i tänderna. Man blir bara förlamad i munnen av bedövningen, riskerar att bita sig själv i kinden.
  • RaYzLeR
    Anonym (Abc) skrev 2023-08-24 05:57:38 följande:
    Det där stämmer inte på alla. Det är mycket möjligt att du har svårt att föreställa dig det eftersom du är konstruerad annorlunda men mina tandnerver är hyperkänsliga och det är helt omöjligt att borra utan bedövning. Jag drar hellre ut en tand utan bedövning Än att laga ett hål.
    Jag hade nog inte ens vågat dra ut en tand ens med bedövning. Det verkar obehagligt. Jag fick aldrig mina visdomständer vilket jag är glad över, för dom brukar man ju behöva dra ur. 🙂
Svar på tråden Min femåring ska laga en tand…