Vilken matkasse tycker ni är bäst?
Finns ju massor att välja på
Finns ju massor att välja på
Vi hade Hello Fresh under pandemin och var jättenöjda. Goda rätter, närmast pedantiska tillagningsinstruktioner och rätt stora portioner som passade våra tonåringar. Vi hade först linas matkasse, helt OK, men HF var godare med lite spännande recept. Nu har vi fått mjölkproteinallergi i familjen och alltså nya krav på råvaror, så det blir bara en hellofreshkasse då och då och inte varje vecka- men goda rätter är det.
Kassen kan tyckas dyr, men hos oss blir det lite portioner över som lunchmat.
Tja tack för alla tips. kommer testa på citygross till en början. De har ju väldigt många recept och jag kan hämta själv.
Mathem utan tvekan om än krångel att ta sig ut till betalning ibland något dom tycks vara mån om att
åtgärda.
Ingen matkasse. Dels finns det inga matkassar alls som fungerar pga alleriger (mjölkprotein och vete) sen är det kostpreferenser. Eftersom vi är väldigt noga med att inte äta inflammatorisk mat så åker allt socker, halvfabrikat, spannmål och många e ämnen bort
Haha åt alla som envisas med långa svar på ett ämne där ingen frågat efter deras åsikt. Det tar bara fokus från huvudfrågan. Det var ingen diskussion om kassarnas vara eller icke vara för era familjer
Jag har bara testat Hellofresh och jag var nöjd. Fick inspiration och nya rätter till repertoaren
Om jag jag får vara helt ärlig, så tycker jag att färdigkomponerade matkassar är en lösning på ett icke-existerande problem.
Det är dels väldigt dyrt i jämförelse med att köpa egna råvaror, och eftersom det bygger på "just-in-time", dvs att du köper precis det du behöver just för den omgången, så bygger man inte heller upp ett litet lager av råvaror hemma för att kunna improvisera av senare. Till sist är måltiderna komponerade med tanken att man ska bli mätt på massiva kolhydrater (oftast pasta), och har alldeles för lite protein. Inte särskilt rolig eller nyttig mat med andra ord. Det enda man vinner i gengäld är att slippa leta matrecept online på typ Ica.se.
Jo, men för vissa, så kan de inte handla.
Som tex min sambon, det går inte skicka henne att veckohandla utan en fullständigt detaljerad inköpslista.
För om en sådan inte ges, så kanske man har mat kanske för 3-4 dagar max, sen börjar saker ta slut och man måste åka handla igen.
Jag löser detta med alltid handla istället, så står man inte där som ett fån efter par dagar och måste åka handla igen.