elsi skrev 2023-08-23 14:42:10 följande:
Det är ditt svar som är irrelevant för frågan.
Vilken matkasse är bäst? Man behöver ingen matkasse.
Vilken bil är bäst? Man behöver ingen bil.
Lönnsirap skrev 2023-08-23 14:39:42 följande:
Verkligen inte. En bil köper man och äger, medan matkassar är något som man väljer att ha, prenumera på på olika sätt.
Snarare mer som att välja att handla på Ica en gång i veckan, och på Hemköp på jobbet och välja seven 7 när man besöker nån i storstaden.
Matkasse-företagen är duktiga på att plocka ihop kassar, men det är verkligen en smaksak ang. vilken kasse som är bäst. Och man väljer också en viss typ av matlagning, utifrån vilken kasse man väljer.
Att ha en matkasse en vecka, eller löpande är faktiskt skillnad. Precis som vilken annan tjänst som helst. Att jämföra med något man på riktigt äger blir bara löjligt
Lönnsirap skrev 2023-08-23 12:55:04 följande:
Absolut. Och matkassar är toppen när de just ger inspiration och recept. Men för mig TAR dom faktiskt också lite energi, eftersom man också lämnar ifrån sig makten kring hur man vill ha det.
Och då betalar man för att just få det lite mer komplicerat än man faktiskt behöver....
Eftersom frågeställningen är vilken matkasse som är bäst, vill jag lyfta detta I-landsproblem. Att min erfarenhet är att de helt enkelt passar bäst i perioder.
Jag har inte hävdat att man inte BEHÖVER matkassar, utan tvärtom skrivit att de är toppen, och också redovisat VILKA jag provat....
TS har också uppdaterat att hon ska testa just en av dem jag provat.
Eftersom TS ju inte verkar ha prövat berättar jag om mina erfarenheter av att löpande ha tjänsten och eftersom hon själv inte verkar tycka mina svar är problematiska så fattar jag inte varför du ska in och kritisera mig för saker jag faktiskt inte skrivit.
Frågeställningen må vara kort och koncis, men jag förutsätter att TS faktiskt önskar lite input ifrån familjeliv. Annars hade hon väl googlat