Inlägg från: Anotherone |Visa alla inlägg
  • Anotherone

Vilken matkasse tycker ni är bäst?

Vi gillar Hello Fresh bäst!

• Anotherone
    elsi skrev 2023-08-22 15:36:34 följande:
    Fast det som är ett icke-problem för dig kanske inte är det för någon annan?

För min del så är just det att slippa handla, slippa tänka ut maträtter, få allt ihoplockat och uttänkt, det som är fördelen med en färdig matkasse. Kostnaden är ju något man får räkna in, men även tiden det tar att handla och tänka ut maträtter "kostar" i viss mån, både i reda pengar, men kanske främst i tid och ork för mig i alla fall. 

Det är också ganska rikligt av råvaror, så om vi köper 4 portioner till oss 4 i familjen (två vuxna och två stora tonåringar som äter minst som vi vuxna) så räcker det oftast även till åtminstone en matlåda. Samt att det inte sällan blir ris eller potatis över, som man alltså inte ens väljer att tillaga. Så man kan bygga litet lager att improvisera  av där med om man vill. 

Tycker inte heller att det är lite protein i maten, inte i de kassar jag har provat i alla fall, och jag har provat många. Och visst kan det vara tråkiga recept i en del kassar, men då kan man prova sig fram till en som erbjuder mat man gillar. 

Men framför allt så är det ju helt valfritt att använda såna här kassar - så om du inte gillar dem så behöver du inte använda dem heller. Medan jag som uppskattar dem och tycker att de hjälper mig i vardagen, till en kostnad som är rimlig för mig, ja då är det ju superbra.
    Precis så är det.
    Jag betalar gärna för att då och då ha någon annan som står för inspirationen och planeringen. Och att vi har samlat på oss en hel uppsjö av nya recept som vi numera lagar till vardags. Vi brukar ha en vecka per månad, resten planerar jag.
Svar på tråden Vilken matkasse tycker ni är bäst?