• Anonym (hkh)

Träffa ny- när presentera barn?

Vänta länge, tills ni verkligen är säkra på varandra.
    Att ständigt utsätta barn för en massa okända människor som när de blivit vana vid dem, försvinner för att ge plats till nästa okända person.
    Vänta iaf tills förälskelsen o har utvecklats till något stadigt o smekmånaden är över.  

• Anonym (hkh)
    Anonym (Hanna) skrev 2023-08-22 06:20:35 följande:

Jag väntade 6 veckor med att introducera min nuvarande sambo för barnen som då var 6 och 9. Innan jag träffade honom hade jag en relation med en person som inte alls funkade med barnen, så jag ville inte vänta tills jag var alldeles för involverad.

Allt har gått över förväntan.

Så du tyckte det var bättre att utsätta barnen för ännu en person som du sen kanske inte skulle fortsätta träffa?
    Du skyddade dina egna känslor o struntade helt i dina barn?
    Wow...klapp, klapp.
  • Anonym (hkh)
    Anonym (Bea) skrev 2023-08-22 21:04:07 följande:
    Alla är inte intresserade av att flytta ihop, ska man aldrig låta den nya träffa ungen då?
    Varför ska man träffa varandras ungar om man bara är intresserad av att göka?
    Vilket barn mår bra av att veta att ens förälder har ett skjut-sprut-ses nästa gång-förhållande?
  • Anonym (hkh)
    Anonym (Bea) skrev 2023-08-23 16:00:56 följande:
    Hört talas om särboförhållande?
    Man kan ha ett seriöst förhållande utan att bo ihop om du inte visste det.
    Men oj, tack för infon....ett seriöst skjut-sprut-tack till nästa gång-förhållande...fast lite lekfullt ska det väl vara när man gökar eller?
  • Anonym (hkh)
    Anonym (Hanna) skrev 2023-08-23 20:23:03 följande:
    Fast det var person nummer två efter deras pappa och det var med flera års mellanrum. Jag lärde mig av den första relationen att om det inte klickar mellan barnen och den nya, så är det inte en relation att satsa på.

Första mötet var helt på barnen villkor och anpassat till dem. De har en superbra relation till min sambo och han till dem. Ingen har tagit skada.
    O om det hade funkat bra mellan dem men inte mellan er?
    Då hade ju barnen fäst sig vid någon som du sen blivit övergiven av igen. 
Svar på tråden Träffa ny- när presentera barn?