Inlägg från: Decemberskytt |Visa alla inlägg
  • Decemberskytt

Mannafrutti i resväskan

Elin Korneliusson skrev 2023-08-21 21:39:09 följande:
    Mannafrutti i resväskan

Hej 

Jag och min familj ska åka till Grekland i september. 

Min dotter har svårt för mat och äter för mestad bara mannafrutti på dagarna. 
    Någon som vet om de är okej att ta med sig mannaftutti i resväskan ? 

tack i förhand

Svårt för mat? Väljer ni att ge henne det hon hellre vill ha så fortsätter hon med det. Erbjud varierad kost och låt henne bli hungrig så äter hon
  • Decemberskytt
    Elin Korneliusson skrev 2023-08-22 00:24:01 följande:

Nä,hon kan inte svälja några bitar så hennes så läkare rekommenderar mannafrutti för henne. Så om hon äter de så är de jätte bra!! Tungan ute

Tack till dig andra som kommenterade seriöst för mig!😊😊

Det var inte oseriöst det jag skrev, men du nämnde inte att hon hade svårt med bitar. Fast ändå svårt att tro på att en läkare rekommenderar mannafrutti? Finns mycket flytande eller lite fastare konsistens som innehåller mer näring
  • Decemberskytt
    callmepreggoornot skrev 2023-08-22 13:02:58 följande:
    Häng med i tiderna. Alla barn eller vuxna äter inte när de blir tillräckligt hungrig, att ifrågasätta i en tråd med specifik frågeställning blir bara löjligt. Du framstår elak&nedlåtande utan ens ha bakgrunden.
    Jag tycker det framstår som löjligt att det är en större frågeställning om man kan lösa barnets kost med mannafrutti utomlands än att prova sig fram med kosten på hemmaplan i stället för att resa 
  • Decemberskytt
    LFF skrev 2023-08-22 14:32:12 följande:
    Så du inbillar dig att man inte jobbar med problematiken på hemmaplan också? Varför skulle de inte kunna resa utomlands (inklusive det "krångliga" barnet) bara för att en har en matproblematik?

En av mina barns förskolekompis med familj åkte till Thailand på föräldraledighet med småsyskon. Barnet gillade inte kryddad mat, Hen levde på ris och McD i tre månader. Skulle de ha avstått att åka bara för att barnet var krångligt eller kan man åka ändå och arbeta runt problemet så det kan bli bra för alla?
    Klart man kan åka även då. Men frågan om mannafrutti i resväskan kunde hon lätt googlat svar på själv. Det var inte hjälp/råd/tips från föräldrar i samma situation som önskades
  • Decemberskytt
    LFF skrev 2023-08-23 08:38:42 följande:
    Det var inte heller att bli tilltryckt om att dottern har svårigheter med maten som hon efterfrågade. Att få veta att hon minsann bara ska svälta ut barnet för "är man hungrig så äter man" var inte kommentarer som efterfrågade. Eller att det är föräldrarna som skapat problemet var inte heller något TS önskade få veta. 
    Snacka om överdrifter! Svälta ut dottern? För det första nämndes inget om problem att äta bitar av mat, men då finns alternativ
Svar på tråden Mannafrutti i resväskan