• ClumsySmurf

Min dotter lider så av att hon är introvert

Du beskriver henne som blyg men envisas med att inte hon är blyg.
    Är du seriös?

• ClumsySmurf
    flygrl skrev 2023-08-21 22:54:43 följande:

Som jag förstår det är det dottern som säger hon är blyg medans mamman (?) aka TS menar dottern är introvert. 

Det förstår jag också det är därför jag har svårt att tro att det är seriöst.

Hemma är hon pratglad och kan vara sig själv, i skolan är hon som mest blyg och vågar inte säga ifrån. Omgivningen säger ofta att hon är så blyg.

TS tycker att hon är inte blyg, hon är så introvert att hon lider av det. TS kan ju vara dålig på svenska men lämnade oseriöst tråden innan h*n fick svar.
  • ClumsySmurf
    Anonym (P) skrev 2023-08-22 09:30:25 följande:

Vad menar du med det? Du har ingen aning om vi gör allt för att stötta henne. 

Pratar med andra föräldrar, fritidsspedagoger
    lärarna minst en gång i veckan
    Tröstar och pratar länge med dottern varje dag. 

Detta var ett slag under bältet. Varför så elak? Nu mår jag ännu sämre, tack för det

Rivjärnet92 skrev 2023-08-22 09:15:48 följande:

Hon verkar inte ha den bästa stöttningen hemifrån vilket säkerligen spär på hennes dåliga självkänsla...Det är dags för både dig och pappan att gå en föräldrakurs innan ni skadar henne ännu mer.

"Pratar med andra föräldrar, fritidsspedagoger
    lärarna minst en gång i veckan"
    Då kan du ju inte ha missat vad som är problemet, du vet att hon är blyg men envisas ändå med att det är introvert som är problemet.

"Detta var ett slag under bältet. Varför så elak? Nu mår jag ännu sämre, tack för det"

Du är uppenbart motsatsen till att vara stöttande så det är svårt att ta tråden seriöst.

• ClumsySmurf
    flygrl skrev 2023-08-22 21:43:24 följande:
    ClumsySmurf skrev 2023-08-22 16:57:32 följande:

"Pratar med andra föräldrar, fritidsspedagoger
    lärarna minst en gång i veckan"
    Då kan du ju inte ha missat vad som är problemet, du vet att hon är blyg men envisas ändå med att det är introvert som är problemet.

"Detta var ett slag under bältet. Varför så elak? Nu mår jag ännu sämre, tack för det"

Du är uppenbart motsatsen till att vara stöttande så det är svårt att ta tråden seriöst.

Jag tycker ni är väldigt orättvisa mot TS nu. 😮 Själv tycker jag TS ger ett väldigt seriöst, kärleksfullt/omtänksamt och engagerat intryck. Hon bryr sig verkligen om sin dotter och är deffo ingen som skadat henne. Dottern verkar ju också må bra och trivas i hemmet med sin familj medans det är svårare med det sociala i skolan. Dottern verkar också ha bra tillit till mamman och anförtror henne sitt problem. 
    Jag tycker inte att jag är orättvis.
    TS dotter säger att hon är blyg och vågar inte, hon tycker att det är ett problem.

TS håller med om att dottern är blyg men att dottern själv säger att hon är blyg beror på att hon ofta får höra det av omgivningen, TS menar att problemet är att hon är introvert och mår inte bra av det.

Det är nästan samma sak som att säga du vågar visst, du vill bara inte, och mår inte bra av det.

Om man har man pratat med andra föräldrar, fritidsspedagoger och lärarna minst en gång i veckan, hur kan man då tänka så bakvänt?
Svar på tråden Min dotter lider så av att hon är introvert