Min dotter lider så av att hon är introvert
Du beskriver henne som blyg men envisas med att inte hon är blyg.
Är du seriös?
Som jag förstår det är det dottern som säger hon är blyg medans mamman (?) aka TS menar dottern är introvert.
Du beskriver henne som blyg men envisas med att inte hon är blyg.
Är du seriös?
Som jag förstår det är det dottern som säger hon är blyg medans mamman (?) aka TS menar dottern är introvert.
@ClumsySmurf: Måste lägga till mitt förra inlägg att jag därför inte alls tycker TS ger ett oseriöst intryck utan tvärtom verkar va en engagerad och snäll förälder som verkligen vill göra det bästa för sin dotter. Och försvunnit från tråden har hon ju inte heller gjort utan tvärtom vart aktiv och närvarande hela vägen.
Hon verkar inte ha den bästa stöttningen hemifrån vilket säkerligen spär på hennes dåliga självkänsla...Det är dags för både dig och pappan att gå en föräldrakurs innan ni skadar henne ännu mer.
"Pratar med andra föräldrar, fritidsspedagoger
lärarna minst en gång i veckan"
Då kan du ju inte ha missat vad som är problemet, du vet att hon är blyg men envisas ändå med att det är introvert som är problemet.
"Detta var ett slag under bältet. Varför så elak? Nu mår jag ännu sämre, tack för det"
Du är uppenbart motsatsen till att vara stöttande så det är svårt att ta tråden seriöst.
@TS: Jag tycker Martinetto, linani och Anonym (Liza) kommit med bra praktiska tips.
Är själv en blyg person irl men mer med okända människor och så större sammanhang medans jag är mer öppen inom min familj aka föräldrar och syskon och med människor jag känner väl. Sen vet jag faktiskt inte om jag är introvert också. Ibland tänker jag att jag är det och ibland inte.
För mig har tryggheten i familjen vart viktig men också att va nära djur och dansen. När jag dansar streetdance//hiphop som jag även gjort inför publik finns inte blygheten där och det är som ett annat sätt att va. Sen hämtar jag kraft genom läsa, kolla film och lyssna på musik och det är kanske en lite introvert sida hos mig ändå att jag behöver göra saker lite för mig själv för typ ladda batterierna. 😊
Men varje människa är en unik individ med olika mix av egenskaper, styrkor och svagheter osv. Så också din dotter. 😉
Men jag tycker du verkar va en fin mamma som verkligen bryr dig om ditt barn och försöker stötta henne på bästa sätt. Fortsätt så för det betyder säkert mycket för din dotter att du finns där och bryr dig! 👍🌺😊