Inlägg från: Anonym (Släkten är värst) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Släkten är värst)

En jobbig inneboende

Släkten gör sig bäst på foto. Så enkelt är det. Och detta säger jag som är invandrare!!
    När jag och min man (han är svensk) bad jag honom att vi ALDRIG under några omständigheter som helst skulle gå med på generations boende. Jag har gjort det och jag hatade det. Så mycket bråk, tjafs och andra som lägger sig i hur ett hushåll ska skötas.

Lever dessutom idag i en hushåll med multiallergiska barn och skulle aldrig utsätta dem för risken att bli utsatta för allergiska reaktioner pga okunskap. Har spenderat många vaknätter med barn som spyr ner hela badrum och vrider sig i plågor. 

Många klagar på att man inte hjälps åt i Sverige. Men tror ni verkligen att det är så lätt? Generationsboende är påfrestande och det som ses som hjälp kan driva en till vansinne!

• Anonym (Släkten är värst)
    Tom Araya skrev 2023-08-21 15:53:26 följande:
    Det finns en svensk version på generationsboende... där bor man i ett varsitt hus på samma gård.
    Jag vet att den versionen finns men det är varken jag eller maken intresserade av. Vi hjälper våra anhöriga så som vi kan men inget boende för nära. 

Jag är uppväxt i generationsboende och vill absolut inte vara med om det igen!
Svar på tråden En jobbig inneboende