En jobbig inneboende
Hej
vi är i en svår och jobbig situation. Jag, min make och våra två barn på 1.5 och 2.5 år bodde tidigare i tvåan men vi fick en trean på samma gård. Vi flyttade därför för en månad sedan till trean för att ha mer plats. Jag har en kusin som har två barn på 2 år och 6 år. Förra året reste hon till Sverige för att ansöka om asyl. Hon bodde hos oss, i vår tvåa på cirka en vecka innan hon ansökte om asyl, det var ett helvete. När hon ansökte om asyl flyttade hon till en liten stad. Nu har hon fått avslag på sin ansökan om ASYL. Verket vill skicka henne till hemlandet men hon flyr. Hon skulle resa till Finland. Hon berättade inte att hon har fått ett avslag utan ringde och säger att hon ska resa till Finland och vill bo hos oss innan dess. Hon skulle komma dagen efter. Jag sa att jag skulle kolla med min man. Fick meddelande att det var lugnt, att det inte behövs. Vi fick höra från en annan släkt att hon skulle bli utvisad. Två dagar senare fick jag massa samtal från henne. Jag vägrade att svara då jag visste att hon skulle fråga om en tjänst. Hon fortsatte att ringa, hennes mamma och syster från ett annat land ringde också. Till slut svarade jag efter en dag. Jag fick information att hon är i samma stad som vi och vill att jag hjälper henne med att köpa båtbiljett till Finland och följa med henne till slussen. Det var mitt i veckan och jag jobbar heltid kontorstid. Jag sa att jag kan göra det under helgen, det var en onsdag. Hon frågar om hon kan komma hem till oss tills helgen. Vi sa ja. Nu ska hon inte resa längre, hon har varit hos oss i 10 dagar med två barn. Vi bor alltså 3 vuxna och 4 barn i en trea. Hon är här olaglig, så barnen går inte i skolan eller förskola. Hon dejtar och idag går hon sin femte dejt i 10 dagar tid. Det innebär att vi tar hand om hennes barn plus våra barn när hon går ut. Vi försörjer alla 3 inklusive barnets blöja. Jag står inte ute längre, det är en ohållbar situation för min lilla familj. Vi kämpar redan. Jag jobbar heltid och min man jobbar heltid och vi har två barn under 3 år utan hjälp från någon. Hon och hennes barn går aldrig ute, inte ens till lekparken. Så vi har inte egentid. Idag gick vi ut, jag och mina barn och min man för att vara ifred. Så fort vi kommer in gick ut hon för att dejta. Senast på måndag måste jag drar vitt lögn för att hon ska flytta. Jag jobbar två dagar hemifrån men blir störd av hennes barn.
Vad kan jag göra?