Inlägg från: Anonym (Trådstatare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trådstatare)

En jobbig inneboende

Tack för svaret men vi är från en konstig kultur där man ska hjälpa anhöriga även om det går på ens psykiska hälsa. Så jag måste dra ett vitt lögn. Jag är introvert och mår inte bra av att alltid umgås med människor. Min energi räcker bara till mina barn och sedan har vi inte råd att försörja två till barn och en vuxen. Jag mår dåligt. Ska jobba hemma på måndag men funderar på att jobba på kontoret (en timme enkel resa) eller på biblioteket.  

• Anonym (Trådstatare)

Hon har lite penga.Hon sålde sina saker i den staden hon bodde. pengarna var cirka 3400kr och de som köpte hennes saker swishade mig. Hon berättade att hon ska skicka 2000kr till hemlandet. vilket jag inte förstår alls. Hon har alla sina barn här men skickar 2000 kr till annat land? Nu har hennes 1400 kr kvar men med det vill hon shoppa för 😀 för hon vill vara fin för sina dejtar.
    Hon är inte billigt hellre, När vi handlar så tar hon Semper klämmisar och säger att det är det hennes barn på 2.3 månader äter. Inte ens jag köper för mina barn. Hon kunde inte köpa en blöj paket på sitt barn. Vi har andra släktar i Sverige men hon ger inte hjälp från de. Obs Vi kämpar också, jag var föräldraledig och började jobba för cirka 3 månader sedan. 

Att man ställer upp för andra även om det är påfrestande för en tycker jag att det är en konstig sak. Gillar absolut det svenska sättet. Det tar tid att få det ihop med sin egen familj. Lamning och hämtningen på förskola, matlagning, tvätt och annat. Vi är inte i läget för att hjälpa andra.

Ja, hon dejtar för att gifta sig här och stannar i här. Men att gå ute med samma man varandra dag när man har två barn är för mycket.
    hon känner någon i Finland och skulle ditt för om man hittar någon att gifta sig med, behöver man inte åka i hemlandet för att ansöka eller vänta på uppehållstillståndet. 

Utöver detta så lagar hon massa mat även när jag sagt att hon inte behöver låga för alla oss. Jag har gjort många matlådor efter henne och hon fortsätter att fråga vad som ska laga varje dag. Exempelvis igår frågade hon om vad som ska lagas, jag sa till henne att hon inte behöver tänka på oss för vi var ute. Jag sa till henne att hon få fixa mat för sig själv och sina barn. Hon frågade igen om hon ska ta kött eller kyckling, jag säger vad hon vill. Jag kom hem och hittade en stor kastrull med ris. Hon berättade att hon lagade mer för söndagsmiddag men vi vill inte ha det som middag. Innan hon tog ut köttet var det en upptinat kyckling i frysen. Det var hon som tog ut den också. Jag lever i en mardröm och är förvånad över folks beteende.

Tack för alla fina svaren 

• Anonym (Trådstatare)

Vi är från Gambia och det är ett demokratiskt land. Barnen har en rik far som bor i Gambia. Han är rik i Gambiansk standard. De åkte på semester i olika nära länder, bodde i ett stort hus ensamma med en städerska som hjälper dem med hushållsarbete och matlagning. Men nu säger hon att hon är skild. 

Tack för tipset anonymt (kk). Det låter som en bra idé. Jag lämnar mina barn på förskolan och kommer hem till kaoset för att jobba hemifrån, det en mardröm för mig. Hon tänker inte på oss. Jag förväntar mig att hon tar sina barn ute på lekparken i cirka två timmar för att ge oss luft att andas men nej det gör hon inte. Mina kollegor hör barn skrik när vi har ett digital möte. är det rädd att det skulle veta att det inte går för mig att jobba hemma. Så måste dra vitt lögn på måndag. Önskar jag kan checka in i ett hotell. Ni anar inte hur jobbigt det är med små barn i trean lägenhet och andra två ser inte ens dagsljuset.

• Anonym (Trådstatare)

Jag vill inte vara den som anmäler de till polisen men jag måste få de att flytta på ett finare sätt.

Det hade inte funkat att göra det obekvämt för dem heller. Jag hade mått så dåligt. Jag är den typen som inte kan utnyttja andra men andra kan köra över mig. Ni ser vi båda har två barn men jag redan blivit barnvakt 5 dagar i 10 dagarsperiod. Har aldrig bett henne att titta till mina barn utan jag går med de i en stor dubbelvagn. 

men men jag ska lösa detta på ett fint sätt. Ska aldrig mer ha en släkting boende hos oss. 

@annoym ( säg ifrån) hennes barn är 2 år. Kan aldrig be något att tvätta mina tvätt 

• Anonym (Trådstatare)

Jag råkade ändra namn

• Anonym (Trådstatare)

Lite uppdatering 

Jag har fått henne att flytta. Drog en vit lögn och hon sa att hon ska flytta på söndag. Vart hon ska vägrar hon att säga till mig. Stämningen är dålig hemma. Hon har slutat med att hjälpa till hemma, vilket är inga problem för mig. Hon lågar inte längre någon mat utan köper pizza då och då. Jag gör en liten middag för min familjen efter jobbet och bjuder de ibland. 

Idag skulle hon gå ut natt. Har hört henne att säga det men hon frågade inte direkt om vi kunde ta hand om barnen. Hon fixade sig medan jag vilade i rummet med yngsta sonen. När hon var klar frågade hon om vart jag är och min man berättade att jag sov. Då gick hon ut och lämnade barnen sådär. De skrek och grät tills jag vaknade. Ingen sms från henne eller samtal.

Min man är från samma kultur. Jag giller den svenska kulturen. Man hjälper släkter i den utsträckning som man orkar och ingen förväntar sig att man ska blir försörjande av någon anna. För det  går verkligen inte. Hon har vägrat att handla mat för sig själv och barnen. Igår var hon i h/m och hoppade massa kläder när hon använder mina bindor. 

• Anonym (Trådstatare)

Hon har flyttat nu men beteende sig väldigt illa dagen hon flyttar ut. Så vi gick ut hela dagen tills hon gick. lämnade sina kläder utan att säga ett or. Det var min bror som informerad oss att han har sett henne gå. Nu är vi free! äntligen. Det var en mardröm. 

Svar på tråden En jobbig inneboende