Hon har lite penga.Hon sålde sina saker i den staden hon bodde. pengarna var cirka 3400kr och de som köpte hennes saker swishade mig. Hon berättade att hon ska skicka 2000kr till hemlandet. vilket jag inte förstår alls. Hon har alla sina barn här men skickar 2000 kr till annat land? Nu har hennes 1400 kr kvar men med det vill hon shoppa för 😀 för hon vill vara fin för sina dejtar.
Hon är inte billigt hellre, När vi handlar så tar hon Semper klämmisar och säger att det är det hennes barn på 2.3 månader äter. Inte ens jag köper för mina barn. Hon kunde inte köpa en blöj paket på sitt barn. Vi har andra släktar i Sverige men hon ger inte hjälp från de. Obs Vi kämpar också, jag var föräldraledig och började jobba för cirka 3 månader sedan.
Att man ställer upp för andra även om det är påfrestande för en tycker jag att det är en konstig sak. Gillar absolut det svenska sättet. Det tar tid att få det ihop med sin egen familj. Lamning och hämtningen på förskola, matlagning, tvätt och annat. Vi är inte i läget för att hjälpa andra.
Ja, hon dejtar för att gifta sig här och stannar i här. Men att gå ute med samma man varandra dag när man har två barn är för mycket.
hon känner någon i Finland och skulle ditt för om man hittar någon att gifta sig med, behöver man inte åka i hemlandet för att ansöka eller vänta på uppehållstillståndet.
Utöver detta så lagar hon massa mat även när jag sagt att hon inte behöver låga för alla oss. Jag har gjort många matlådor efter henne och hon fortsätter att fråga vad som ska laga varje dag. Exempelvis igår frågade hon om vad som ska lagas, jag sa till henne att hon inte behöver tänka på oss för vi var ute. Jag sa till henne att hon få fixa mat för sig själv och sina barn. Hon frågade igen om hon ska ta kött eller kyckling, jag säger vad hon vill. Jag kom hem och hittade en stor kastrull med ris. Hon berättade att hon lagade mer för söndagsmiddag men vi vill inte ha det som middag. Innan hon tog ut köttet var det en upptinat kyckling i frysen. Det var hon som tog ut den också. Jag lever i en mardröm och är förvånad över folks beteende.
Tack för alla fina svaren