Inlägg från: flygrl |Visa alla inlägg
  • flygrl

När slutade klädbutiker dela ut galgar?

Jag har deffo vart med om få med galgen och är född 97 men det va länge sen nu, ja. Men jag har frågat snällt  nån gång om jag kunde få med galgen och då har jag faktiskt också fått det. 😉

• flygrl
    sextiotalist skrev 2023-08-20 08:11:06 följande:

Lite synd 
    Det är så svårt att få tag på galgar för herrkläder.
    Kunde förut köpa sådana för en symbolisk summa.
    Får väl avvakta om en affär har utförsäljning, då kan man komma över sådana galgar 

På second hand-butiker kan man ibland köpa rejäla galgar för en billig slant. 😉
  • flygrl
    BuoBä skrev 2023-08-20 08:49:56 följande:
    Jag kanske ska våga fråga då, nästa gång jag köper ett plagg som kräver en speciell typ galge. 
    Ja, varför inte? Det är inte alltid dom säger ja men det händer. 😉
  • flygrl
    Pixie99 skrev 2023-08-20 18:40:19 följande:

Jag kan inte ens erinra mig om att ha fått galgar när jag köpt kläder - det måste ha varit typ på 80-talet. Men ärligt talet, varför skulle någon vilja ha de där hemska, tunna plastgalgarna som klädbutiker använder? Blä. En bunt med åtta vit- eller svartlackerade trägalgar kostar 59 kronor på Ikea. Snyggare i garderoben än en massa fingerkladdiga plastgalgar med olika butikers loggor på.

Nutnut skrev 2023-08-20 19:34:59 följande:

Just det, hade glömt bort att man fick galgar förr i tiden. Så skönt att de slutat. Man vill ju inte ha massa omatchande i garderoben. Köper alltid likadana och försöker hålla det så. Minns att jag brukade be dem ta bort galgen.

Sen är det ju bra att butikerna minskar plastkomsumptionen. För inte var det några kvalitativa trägalgar direkt 

Mina föräldrar va tonåringar på 80-talet och jag har alltså minne av ha fått med galgar och då snackar vi ju typ 2010-talet eller nåt (svar enbart till Pixie99). 😉

Sen va/är inte alla butiksgalgar såna där rangliga grejer heller utan en del butiker har/hade helt ok galgar. Särskilt såna där specialgalgar för kjolar och så som TS nämner som IKEA m.fl. inte alltid ens har.
Svar på tråden När slutade klädbutiker dela ut galgar?