Inlägg från: Anonym (Relativt lugnt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Relativt lugnt)

Flytt till Göteborg

nomisfnossredna skrev 2023-08-19 16:27:17 följande:

Natur är alltid trevligt men är inget måste! ☺️
    Min första prioritet är att det inte ska vara ett område där det pangas hej vilt med vapen. Om det är livat på kvällarna och helger pga fest gör mig ingenting. ☺️

I Göteborg får man tänka mer i termer där det pangas mer eller mindre med vapen. För man kan inte köpa sig fri från det som man kanske kan i Stockholm genom att bo där det är svindyrt. Även i de finaste delarna pangas det ibland. En av de mest omtalade skjutningarna skedde på en badstrand framför fullt av folk, mitt på dagen, i den allra finaste delen av GBG.

Så tänk mer i termer av områden där det pangas sällan mot områden där det pangas ofta, istället för inte pangas mot att det pangas. 

Just Eriksberg som nån nämnde skulle jag personligen undvika. Området är fint, dyrt och modernt men bara en väldigt kort bit bort ligger ett missbruksboende med ett allt annat än trevligt klientel.

Mitt favoritområde i Göteborg, om jag hade haft ekonomin till det, är Hjuvik, Torslanda. Det är oerhört vackert. Jag är uppvuxen i Länsmansgården vilken inte är nån höjdare som helsvensk. Jag brukade åka ut dit till Hjuvik som barn och bara vandra omkring och titta på husen, bryggorna, båtarna. Det är alltså verkligen spektakulärt. 

Anonym (Krans) skrev 2023-08-19 21:33:55 följande:
    Det där är bara skitsnack...

Du kan omöjligen bo i Göteborg.
    Bott på Hisingen i 31 år, är 31 år.
    Anonym (Krans) skrev 2023-08-19 23:03:21 följande:
    Göteborg är inte som Biskopsgården. Det du skrev i ditt tidigare inlägg är rent trams.
    Nej det är inte trams. Kriminaliteten spiller lätt över och in på lugna områden, så bara för att man bor i tex. Askim slipper man inte sådant. Nästan varje stadsdel, Tolered, Kärra, Backa, Tuve tex. har ett problemområde i miniatyr i stadsdelen med samma demografi som i tex. Biskopsgården.
Svar på tråden Flytt till Göteborg