Inlägg från: Anonym (Erik.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Erik.)

Flytt till Göteborg

Är väl inga större fel på Kviberg. Ligger bara lite för nära Kortedala, Bergsjön och andra "orter". Annars finns Mölndal, Mölndal och Partille som visserligen ligger i kranskommuner, men de har täta kommunikationer med Göteborgs innerstad. Mölndal har Mölndal Galleria, Partille har Allum. Mölnlycke är i första hand ett villasamhälle, men har också ett hyfsat utbud av borätter. COOP, Hemköp och Lidl finns också. I centrum finns restauranger.

• Anonym (Erik.)
    nomisfnossredna skrev 2023-08-19 16:27:17 följande:

Natur är alltid trevligt men är inget måste! ☺️
    Min första prioritet är att det inte ska vara ett område där det pangas hej vilt med vapen. Om det är livat på kvällarna och helger pga fest gör mig ingenting. ☺️

Det låter som innerstaden med Avenyn eller Heden i centrum skulle kunna vara något, men då blir priset på borätten därefter förstås. Jag bor själv i Mölnlycke och som jag sa tidigare är utbudet av borätter rätt hyfsat här. Bra kommunikationer med stan om du inte har egen bil. 20 min med buss till centrum (Heden), 15 min med tåg till centralen. Allt man behöver i form av restauranger, affärer, systembolag m.fl finns här. Det enda jag saknar personligen är en INGO-mack . Jag bor dock i en hyresrätt. Inte i en borätt. Men kön till en borätt kan vara lång, för folk flyttar inte gärna härifrån. Dock bygger Wallenstam en hel del nya borätter här.
Svar på tråden Flytt till Göteborg