• Vuisin

Äggdonation 2023/2024

Hej! Någon som planerar äggdonation och vill följas åt? Jag och min man har gjort sex IVF:er och tre FET utan och lyckas och vi har nu bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. <3 

• Svar på tråden Äggdonation 2023/2024
  • Vuisin
    Kronärtskocka skrev 2023-11-03 08:47:05 följande:

Det är så dumt att de alltid gör mycket rester på oss kvinnor men inte på männen. Ni kommer säkert fram till vad som är rätt för er, men inte enkelt när det är mycket pengar det handlar om. 

Vuisin: Hur har det gått för er?

AndraSladdis: Hoppas du mår bättre och att du fått ett positivt besked.

Jag mår fortsatt bra och har sett den lilla på ett andra ultraljud, kände att jag känslomässigt behövde det för att fatta. Efter det första var jag så inställd på att hantera av bakslag att att jag ville få se den igen och kanske känna hopp och glädje. Det funkade och jag har lite mer hopp nu. 

Så fantastiskt Kronärtskocka, jag är så glad för din skull! Hur mår du i graviditeten annars? Känns det som att du kan slappna av och njuta eller hur har du det? ❤️ 

Vi har bestämt oss för att gå vidare till äggdonation och förhoppningvis kan de ske reda nästa cykel. Känns bra och lite overkligt. Vi får nio ägg som redan finns tillgängliga. Vet inte om det är mycket eller lite i dessa sammanhang..

• AndraSladdis
    Kronärtskocka skrev 2023-11-03 08:47:05 följande:

Det är så dumt att de alltid gör mycket rester på oss kvinnor men inte på männen. Ni kommer säkert fram till vad som är rätt för er, men inte enkelt när det är mycket pengar det handlar om. 

Vuisin: Hur har det gått för er?

AndraSladdis: Hoppas du mår bättre och att du fått ett positivt besked.

Jag mår fortsatt bra och har sett den lilla på ett andra ultraljud, kände att jag känslomässigt behövde det för att fatta. Efter det första var jag så inställd på att hantera av bakslag att att jag ville få se den igen och kanske känna hopp och glädje. Det funkade och jag har lite mer hopp nu. 

Vad skönt att du har kunnat se den lilla igen och börjat kunna njuta av graviditeten. Önskar verkligen allt går bra fortsättningsvis och du får din efterlängtade bebis!

Här har vi situationen igen att jag visserligen plussade och hcg-värdet såg bra ut, men det ökade inte som det skulle (du vet, dubblering i blodprovet på 48 timmar som man ska ha, eller nära). Så fastän jag får rapportera ett plus på testdagen i morgon så är jag ganska ledsen ikväll och får ta och slicka såren i några dagar innan vi tittar framåt på något sätt.
  • Kronärtskocka
    Vuisin skrev 2023-11-03 14:23:12 följande:

Så fantastiskt Kronärtskocka, jag är så glad för din skull! Hur mår du i graviditeten annars? Känns det som att du kan slappna av och njuta eller hur har du det? ❤️ 

Vi har bestämt oss för att gå vidare till äggdonation och förhoppningvis kan de ske reda nästa cykel. Känns bra och lite overkligt. Vi får nio ägg som redan finns tillgängliga. Vet inte om det är mycket eller lite i dessa sammanhang..

Jag mår bra. Mest ömma bröst och flåsig. Kan stundtals slappna av och njuta även om oron finns där stundtals också.

Så skönt och spännande att ha tagit ett beslut. Grattis! Tror nio är ganska vanligt. Sedan är det ju alltid en roulette kring hur många som blir blastocyster av det. Men minst en och förhoppningsvis flera! 

AndraSladdis skrev 2023-11-03 21:46:41 följande:
    Vad skönt att du har kunnat se den lilla igen och börjat kunna njuta av graviditeten. Önskar verkligen allt går bra fortsättningsvis och du får din efterlängtade bebis!

Här har vi situationen igen att jag visserligen plussade och hcg-värdet såg bra ut, men det ökade inte som det skulle (du vet, dubblering i blodprovet på 48 timmar som man ska ha, eller nära). Så fastän jag får rapportera ett plus på testdagen i morgon så är jag ganska ledsen ikväll och får ta och slicka såren i några dagar innan vi tittar framåt på något sätt.
    Åh, fy f-n så tungt! Glädjen över plusset och sedan besvikelsen. Många kramar till er!
  • Mauli

Vet inte hur jag ska börja ? sitter o scrollat o scrollat o läser allt ni skriver och till sist tar jag modet till mig ??. HJÄLP !!! 

är livrädd .. efter 6 misslyckade ivf då äntligen fick vi äggdonation .. hade isättningen för en vecka sedan o idag ,.. på pappret ?. Rosa ? har haft molnande värk i nedre delen utav buken i några dagar mildare än mensvärk . Man slits mellan hopp o förtvivlan , nidblödning? Eller går allt åt H-E igen :( har testdag på onsdag ? vågar inte testa innan
    någon som känner igen sig  

• Meddelande borttaget
  • Kronärtskocka
    Mauli skrev 2023-11-04 11:11:34 följande:

Vet inte hur jag ska börja ? sitter o scrollat o scrollat o läser allt ni skriver och till sist tar jag modet till mig ??. HJÄLP !!! 

är livrädd .. efter 6 misslyckade ivf då äntligen fick vi äggdonation .. hade isättningen för en vecka sedan o idag ,.. på pappret ?. Rosa ? har haft molnande värk i nedre delen utav buken i några dagar mildare än mensvärk . Man slits mellan hopp o förtvivlan , nidblödning? Eller går allt åt H-E igen :( har testdag på onsdag ? vågar inte testa innan
    någon som känner igen sig  

Välkommen hit!
    Åh, så oroligt med rosa på papperet. Det är svårt att säga vad det är. Var det en blastocyst som sattes in och det gått en vecka kan det ju vara mens på g, men likväl sköra slemhinnor. Blödningar i tidig graviditet är vanligt vid vanliga graviditeter och ännu vanligare vid äggdonation. Mildare mensvärk kan vara mensvärk, men samma typ av värk känns också när någon är gravid. Som du märker är det ovisst, bara vänta och se. Hoppas det rosa slutat så du kan fortsätta ha hopp!
  • AnnaMaria777

Hej! 
    lite kort kan man säga att jag gjort inseminationer och dubbeldonation i Sverige. en graviditet som slutade i MA i v. 7, samt en kemisk graviditet. Men nu ska jag göra en embryodonation i Prag. Har gjort immunundersökning och är ordinerad Medol, cyclogest och progynon. Nån mer som fått Medrol och lyckats? Funderar på att självmedicinera med Trombyl också? 

Känner mig lite otålig nu och går och väntar tills jag får börja med medicinerna? 

• Kronärtskocka
    AnnaMaria777 skrev 2023-11-05 14:54:04 följande:

Hej! 
    lite kort kan man säga att jag gjort inseminationer och dubbeldonation i Sverige. en graviditet som slutade i MA i v. 7, samt en kemisk graviditet. Men nu ska jag göra en embryodonation i Prag. Har gjort immunundersökning och är ordinerad Medol, cyclogest och progynon. Nån mer som fått Medrol och lyckats? Funderar på att självmedicinera med Trombyl också? 

Känner mig lite otålig nu och går och väntar tills jag får börja med medicinerna? 

Hej och välkommen!
    Är du också självstående eller i relation?
    Slitsamt med kemisk graviditet och MA. Vi är flera här med flera mf bakom oss. Medrol har jag inte kommit i kontakt med tidigare, men de östeuropeiska klinikerna brukar ju ha fler mediciner att ge. Såg att det också var ett kortisonpreparat. Prednisolon som också är kortison har jag tagit, och det är oftare jag sett andra fått också, även om det inte har så tydliga bevis för att det funkar.  Hoppas de hittat receptet för vad som funkar för dig! Förstår att du längtar efter att komma igång igen. När väntas insättningen bli? Hur funkar det med embryodonation, är det en färdig kombo som är fryst sedan tidigare eller skapar de embryon utifrån dina önskemål?
  • susanna23

Hej Kronärtskocka!
    hittar inte till ett inlägg där du skrev att du gått hos Aleris Hamlet? du skrev att du ev hade en massa Lutinus du inte behövde? Stämmer det fortfarande? för jag ska nämligen till Aleris imorgon och kommer behöva mer Lutinus än vad jag kvar sen tidigare försök.. du får gärna ta kontakt med mig! :) undrar också om du tagit ut medicinerna i Danmark eller har du kunnat hämta ut i Sverige? Jag har inte kunnat det tyvärr?

• Kronärtskocka
    susanna23 skrev 2023-11-12 08:36:26 följande:

Hej Kronärtskocka!
    hittar inte till ett inlägg där du skrev att du gått hos Aleris Hamlet? du skrev att du ev hade en massa Lutinus du inte behövde? Stämmer det fortfarande? för jag ska nämligen till Aleris imorgon och kommer behöva mer Lutinus än vad jag kvar sen tidigare försök.. du får gärna ta kontakt med mig! :) undrar också om du tagit ut medicinerna i Danmark eller har du kunnat hämta ut i Sverige? Jag har inte kunnat det tyvärr?

Hej!

Det stämmer att jag går hos dem. Har fem paket lutinus kvar och ett drygt paket Progynon. ( Min senaste återföring gjordes i naturlig cykel så östrogenet behövdes inte då.) Skickar PM till dig. 

Jag har ibland tagit ut dem i Danmark. Men oftast här i Göteborg. Har för det mesta gått bra på flera olika apotek. Kan dock rekommendera det vid Östra sjukhuset. De är väldigt vana vid recept från andra länder att det aldrig varit problem där. Nu kanske du inte bor här i stan, vet att det kan vara krångligare på andra orter. Även om det är lagligt att hämta ut recept på utländska recept. Tyvärr får du dem då inte till högkostnadsskydd. Tur äggdonationsmedicinerna inte är lika dyra som vid vanlig ivf iaf?
Svar på tråden Äggdonation 2023/2024