• Mathilda88

Äggdonation 2023/2024

Anonym (Riga) skrev 2024-09-28 19:56:22 följande:

Vi gjorde våran äggdonation via AVA clinic i Riga. Allt gick väldigt snabbt och smidigt. Fick veta ålder, ögonfärg, hårfärg, utbildningsnivå, intressen, tidigare barn på donatorn. Fick två förslag på donator baserat på bilder på mig som ung och i nuvarande ålder. Inga foton på donatorn men det hade jag heller inte velat ha. 

Jag åkte bara dit för ett första möte och sedan för insättningen. Ultraljud osv gjorde jag på hemmaplan. Otroligt nöjd med denna klinik och dessutom blev det en bebis på första försöket.

Så härligt att höra att det gick på första försöket! Vad kostade det i Riga?
  • Mathilda88
    Anonym (.) skrev 2024-09-30 10:07:22 följande:

Vi hade verkligen tur! Jag tror vi betalade 6500 ? plus mediciner. Dom har ju även dubbeldonation och tror det kostar runt 7000?

Ja stor skillnad mot Sverige då och även billigare än i Danmark! När var det ni gjorde det? Har ni embryon över?
  • Mathilda88
    Anonym (.) skrev 2024-09-30 19:35:17 följande:

Ja det skiljer en del i pris. 

Vi fick 2 fina blastocyster så vi har ett har ett kvar i frysen men det kommer vi inte använda. Vi är nöjda med bebisen vi fick. Vi gjorde donationen för ett år sedan. 

Vilket fint resultat Hjärta
    Så skönt att känna att man har kommit i mål! Hjärta
  • Mathilda88

Det var för bra för att vara sant. Fick i fredags besked om att äggdonatorn inte reagerat på stimuleringen och därför avbröts cykeln och nytt försök görs nästa cykel. Otippat då hon donerat två gånger tidigare med gott resultat.. 

Plus flera andra saker som stökar i livet just nu, både hemma och på jobbet. Förhoppningsvis lyckats lösa en eller ett par grejer, återstår att se. 
    Helt klart svårt att ta in allt - kanske tur det, så därför man ändå lyckas känna sol i sinnet {#emotions_dlg.flower}

• Mathilda88
    Kronärtskocka skrev 2024-10-24 09:59:13 följande:
    Oj, så mycket som hänt för dig! Vilken vändning från att ha kämpar tillsammans till att nu gå vidare på egen hand. Hur känns det nu när det gått ytterligare någon vecka?

Tråkigt att ditt första försök med donator avbröts. Är det något alla ivf försök, både med egna ägg och donerade ägg, har lärt mig är ödmjukhet inför kropparna och tekniken. Så mycket man inte fullt ut kan styra och så mycket oväntat som kan ske.

Hoppas nästa cykel fungerar bättre för donatorn och ledde till insättning för dig!
    Tack, jo det har varit en väldigt tung tid. Nu har det mesta löst sig, förutom problemen på jobbet med arbetsmiljö-situationen som är rätt överväldigande för hela gruppen.
    Nej det är så sant. Man vet verkligen aldrig hur det ska gå. 

Tack, ja håller alla tummar och tår för denna rundan Hjärta Månaderna rusar så smärtsamt förbi.
  • Mathilda88
    Always choklad skrev 2024-11-03 22:00:39 följande:

Hej

Vår bebis är dryga året nu och nu känner jag mig mentalt och psykiskt redo för syskonförsök. Vi har använt oss av Instituto Bernabeu på Mallorca. Har blastocyster som väntar i frysen på oss. Var till stort stöd att kunna bolla med andra i samma situation tidigare, så jag kommer börja hänga här lite på nytt.

Vår lilla tjej är glad frisk och stark. För er som tvekar på donation skulle jag säga att vägen dit var lång med många misslyckade IVF och ifrågasättande av sig själv. Är så lycklig att jag och vi tillslut landade i att göra en äggdonation. Kanske kan stötta någon därute som läser detta. 

Så underbart att höra! Hjärta Och så spännande med syskonförsök! Hjärta När tror ni att ni kommer åka ner för ert försök? Så tacksamt med blastocyster i frysen {#emotions_dlg.flower}

Stort tack för peppen och inspirationen att satsa på denna resan HjärtaHjärta
  • Mathilda88
    Always choklad skrev 2024-11-27 22:46:48 följande:
    Tack, ja om vi hinner göra alla prover och om allt är ok vi känner oss redo etc så kan vi försöka i mitten Jan nästa år. Ja vi ångrar inte en dag. Alla är alla bakslag och sorg har lett fram till detta underbara barn. Känns som hon alltid funnits. Vi frågar oss ibland vad gjorde vi innan men det mesta är som en dimma. All kamp fram till detta känns just nu väldigt diffust. Är troligen en försvarsmekanism för en själv men så känns det.
                                                                                          Hoppas kunna inspirera andra och våga satsa. Dock behövde jag själv prova med mina egna en sista gång innan jag helt kunde släppa tanken. Det var en process i sig själv. Först att våga och vilja göra IVF sen samma resa för äggdonationen. Allt är en steg för steg process som tar tid.
    Så spännande, håller alla tummar och tår för er ❤️ Så underbart att höra! Ger verkligen framtidshopp ❤️
    Ja men eller hur, det är definitivt en process i sig att känna att man gjort allt man kan med sina egna ägg. Just nu hoppas jag bara att få ett ärligt försök på äggdonationen, men även den gäckar mig just nu. Kanske tredje gången gillt i mellandagarna, men det ser redan ut att gå åt helvete det med? 
  • Mathilda88

Uppdatering av resan mot min dubbeldonation. I början av oktober reagerade inte min för tredje gången donerande äggdonator och försöket avbröts. I början av november gjordes nytt försök som ledde till äggplock och ICSI med min valda spermadonator. 10 ägg, 8 mogna, 5 befruktade. Redan där började jag få dålig magkänsla, men fortsatte hoppas. På dag 5 väntade jag ett mail om hur många som frusits in, men istället ringde de och meddelade att det inte alls såg bra ut men skulle ge det till nästa dag för att se om ngt återhämtade sig. Det gjorde det inte. 

Jag fick samma dag en ny äggdonator, 24 år gammal. Hoppas det kan bli bra. Dessutom i Köpenhamn istället för i Århus. Nu ville de köra medicinerad cykel så jag kan få återfört ett färskt embryo. Preliminärt i mellandagarna. Min mens skulle börja ett par dagar före donatorns vilket var perfekt, så hann jag ställas in på medicinerna och vara redo för återföringen. 

Men vad händer tror ni? Jo nu verkar min ägglossning var en hel jävla vecka försenad.. 
    Snart börjar jag tro att förbannelser finns och att man fått en på sig.. För den här hösten har varit så sinnessjuk sett till att det mesta inom både barnkämpandet, privatlivet och jobbet går åt helvete.. Verkligen ofattbar. 

• Mathilda88

Tack o lov var det inte så illa som det såg ut! Fick kommit till kliniken i lördags som gjorde VUL och såg att jag borde få mens ca 7-10 dagar senare, så antingen kommer mensen som beräknat eller bara någon dag senare. Så försöket i december är inte inställt Hjärta

Jag ska bara köpa ny sperma då den jag hade köpt gick åt till senaste misslyckade försöket. Har dock problem att välja vilken donator.. En av de två är den jag köpte innan, samt en ny. Båda två passar in på olika sätt. Den första blir jag helt kär i av att läsa beskrivningen av hans sätt och personlighet, plus mkt annat bra, den andra låter också mkt trevlig men har dessutom många fler egenskaper som stämmer in mkt väl på mig och familjen..

• Mathilda88
    LMSM skrev 2024-12-12 05:36:51 följande:
    Å Mathilda så skönt att höra att det verkar gå nu snart trots sen mens osv. å Så svårt att välja. finns de ngn av de som känns mer rätt i hjärtat?
    Ja, får fortsatt hålla tummarna dock. Inne på dag 12 nu utan mens än.. Mailade i förrgår och igår fm när de svarade så var de ändå fortsatt lugna att de skulle hinna få mig i fas till en återföring 27/12 även om mensen dröjde lite till. Så försöker fortsätta andas och hoppas att allt löser sig.. Med tanke på att jag hade en tydlig gulkropp lördagen den 1/12 så bör mensen komma senast på lördag tänker jag.. Hoppas det räcker.. 

Har gått och tänkt på det idag. Kom fram till att den dyrare som jag tog första gången tilltalar hjärtat och den andra mer hjärnan. I förmiddags var jag på väg att maila om att beställa nr.2, men sen blev jag osäker igen och nu överväger jag nr.1 igen.. Bägge är fantastiska oavsett, men oj så svårt ibland. 
  • Mathilda88
    LMSM skrev 2024-12-12 22:44:53 följande:
    Jag håller alla tummar och tår jag kan!!
    Så  lång cykel och så jäkla typiskt att det ska bli så här, har du vanligtvis en regelbunden cykel? Kanske stressen över att det ska bli fel som gör så här men det brukar väl iof bara skjuta upp själva ägglossningen och den var ju redan bekräftad den 1a. Cykeln ken kan väl vara som mest 16 dagar?

Jag är i Sydney och flög hit dag 14 i min cykel som var beräknad ägglossning, tror dock den brukar komma dag 15 kanske. Borde ha fått mens för i alla fall två dagar sedan oavsett men den har inte kommit. Kan inte sluta hoppas att det kanske gått men samtidigt gick min temperatur ner i går så jag vet ju att det är kört. Antagligen kom ägglossningen senare än beräknat eftersom jag flög så långt över olika tidszoner och inte sov normalt ( kunde inte heller följa tempen och se när den steg då ) så nu är mensen sen men kan ju inte låta bli att bara hoppas och önska!

Jag förstår att det är hur svårt som helst och man kan ju inte säga vad som är rätt för ngn annan men jag hade nog haft svårt att välja med hjärnan om hjärtat sa ngt annat i de här fallet.. men dt kanske är drf jag är så dum nog att köra misslyckad ivf efter ivf och vägrar gå över till donation också hehe. Jag borde antagligen använda huvudet mkt mer hehe.  Kanske Inte så bra taktik jag har ;) Oavsett vad du väljer kommer det med 100% säkerhet kännas 100% rätt när du får se ett positivt test :) 
    Igår kom äntligen mensen! Fredag den 13 december blev min turdag! Ja jag har vanligtvis en regelbunden cykel. Men senaste två har jag skjutit på med Primolut, vet inte om det kan ha påverkat cykeln ngt. Ja min ägglossning var iallafall försenad, därav ultraljudet då jag var oroad om jag ens haft en. Så lutealfasen har varit sina 14 dagar som de skulle. 

Förstår förhoppningen!! Nej man kan inte låta bli.. Åh va härligt med Sydney! Hoppas du får en underbar semester där! 

Det är inte lätt nej. Har suttit och läst igenom profilerna än mer noggrant idag, pratat med mamma etc, så känns som att man börjar nysta ut det lite. Behöver ta beslut nu i helgen om vilken så den hinner beställas och skickas till kliniken. Får se hur det går. Måste signera papper och skicka med där valda donatorn ska stå med. 

Det är inte lätt, hjärtat följer med hela tiden. Även om jag är uppvuxen med att utvärdera och analysera saker med hjärnan så är det inte så att hjärtat är mindre med. 
    Tack, ja min ena kusin sa också det att båda två är fantastiska och oavsett vilken jag väljer så blir det jackpot. Vilket känns väldigt lugnande.
  • Mathilda88
    LMSM skrev 2024-12-14 23:20:19 följande:
    Ååå va skönt vilken lucia! Sån lättnad! då Hoppas vi nu att allt flyter på framåt! Håller fortsatt alla tummar jag kan ;D 
    Ja men det är det säkert, jag märker att min blivit knasig av alla simuleringar under de här två åren.  Kortare cykel typ 26-27 dagar istället för som alltid tidigare 28 och det verkar som om ägglossningen sker senare än vad den gjort förut., vet dock inte om det beror på att temperaturen tar några dagar på sig att stiga efter men aja. cykeldag 32 idag och fortfarande ingen mens men det är antagligen ingenting såklart... och känner att den borde komma när som helst vilken jag iof känt i fem dagar nu hehe. 

Ja jag förstår. Så är det ju, när det kommer till annat försöker man alltid låta huvudet och förnuftet styra men i det hör fallet känns det inte fel om det ska känns själsligt rätt också på ngt sätt. Det är liksom inte fel att det känns tryggt och bra i hjärtat även om huvudet säger ngt annat. DU kommer fatta rätt beslut för dig det är jag helt säker på! 
    Ja det blev en himla fin fredag den 13e Hjärta 
    Sen tabbade jag mig och glömde att ta mina Östradiol-tabletter i lördags morse!! Så arg på mig själv! Har dessutom fått höjd dos för att hinna komma i fas till mellandagarna. Fick taget den försenade dosen som extra sen, hoppas det blir bra till slut. Normal dos är 1 om dagen, ordinerad 3st från början, höjd till 4st per dag, 8mg totalt. Och nu när jag skrev detta insåg jag att jag tagit för många tabletter också.. Suck på mig. Gör om, gör rätt. Ny dag och nya möjligheter imorgon. 

Började sen att fundera över hur länge jag ska ta dessa. Visade sig att jag ska ta även dom i 12 veckor liksom progesteronet om jag blir gravid. Hoppsan.
    Hoppas jag inte blir deprimerad på dessa som jag blir på p-piller..!

Jo men eller hur, stimuleringarna påverkar. Min kropp fick långa cykler av dom, men efter utomkvedet och operationen så blev kroppen som återställd till vår vanliga cykellängd igen.

Hur har det gått med din mens?
    Tack Hjärta
Svar på tråden Äggdonation 2023/2024